• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

yamaha xj700 maxim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

parre

New member
Päivää. Olisin ehkä ostamassa vuoden -89 xj700 maximia,
joten kertokaas vähän tehoista,luottetavuudesta,ajettavuudesta,ja kaikesta mitä mieleen juolahtaa.
062802jumpie_prv.gif

Pikkuveljellä on sellainen, tosin 750cc versio. Muistaakseni vuosimallikin on sama. Se on Saksasta vuosi sitten uitettu.

Numeroilla on osaa siitä paljon sanoa. Mutta ajanut olen. Jotkuthan kutsuvat sitä kuulemma VMaxin pikkuveljeksi, vaikka ulkonäkö onkin aika erilainen. Samaa lienee se, että sitä on vähän vaikea luokitella. Onko se (teho)custom, peruspyörä, pikkumuskeli vai mikä? Ajoasento on selvästi peruspyörää eli ei sillä jalat edellä mennä.

Konehan on siis rivinelonen. Liikenteen mukana pysyy varmasti.

Jos haluut, voin kysyä veljeltäni voinko heittää sulle hänen sähköpostiosoitteensa tai puh. numeronsa.

Varmasti kehuu pelinsä.
cool.gif

Ajelin 3 kesää kyseisellä mopolla.jos ilmajäähytteinen tais olla 72hv .En muista enää paljon sillä tuli ajettua, ainoat rempat olivat kytkimen ja mittarivaijerin uusiminen +tietysti norm. huollot päälle.kiva ajella varsinkin taajama-ajossa itse aloin kyllästymään matka-ajossa tuulen riepotteluun, 90km/h oli kiva matkavauhti,120km/h alkoi väsyttää pitemmällä matkalla. 2 päällä: pehmeä jousitus samoin kaipas voimaa ohituksissa.tais mennä mittarin mukaan n.180km/h kyllä siinä vauhdissa runko hieman eleli voi johtua pitkästä keulasta.Mukava keppivetoinen yammu.tarvikkeiden saanti oli silloin jo vähenemässä en tiedä nykyään.Meidän perhe tykkäs oli hieno ja mukava istua kyydissä nykyisen kyytiin ei haluta jai sain kyllä kuulla kotona ja tuttava piirissä kun menin vaihtamaan xj:700:sen  FZR:ään

Heippa.

Itelläni on -86 nestejäähdytetty versio eli X. Kovin olen tykännyt sillä ajella. Ulkoisesti ilma- ja nestejäähdytteiset ovat aika samanlaisia mutta nestejäähdytteisen kone on sekoitus FZ:n ja 900:n XJ:n koneista.

Tuo ilmajäähdytteisen kone on perinteinen XJ, joten sen puolesta pyörä on pomminvarma, kunhan muistaa huollot tehdä. Ajettavuus on mun mielestä hyvä (siis ton tyyppiselle pyörälle). Eli kehtaa mutkaankin kallistella.

Itseasiassa nuita pyöriä tehtiin 85-86 joten tuo 89 vuosileima on oikeastaan se milloin sitä on suomeen tuotu.

Osia kyseiseen malliin saa arwdsonilta (ainakin tavallisimpia) kunhan teroittaa että kyseessä ei ole tuontipyörä, vaan suomipyörä. Koneen osat ovat perus XJ:tä joten jos löytää räjäytyskuvat (esim. www.bikebandit.com) niin osanumeroilla aika hyvin varaosat löytyy. Ainoa mitä voi olla hankalampi saada on muovikoristeet, tankki ym.

Lisätietoa on jonkun verran täällä: xjowners

Back