Tuohon plexi ongelmaan hiukan ajatuksia, kun on meinaan kokemusta. Tosin ei ko. mallista, mutta customeista ja kaikista muistakin mahdollisista pärrä-malleista.
Siinä on ainakin kolme muuttujaa: 1. kuskin korkeus, eli missä korkeudessa pää keikkuu suhteessa plexin yläreunaan. 2. Plexin ja kuskin etäisyys toisistaan. 3. Plexin kaltevuuskulma ja sen yläreuna muoto.
Sitten muita vaikuttavia tekijöitä on siun kypärän muoto ja subjektiivinen kokemus, eli miten itse koet asian. Toinen ei välitä kovistakaan kohinoista ja pään liikkeistä, mutta toista häiritsee pienemmätkin häiriötekijät.
Itse olen selvinnyt aika halvalle (ei ole tarvinnut vaihtaa koko plexiä) WUNDERLICHTin pienellä lisäplexillä. Se on tuollainen kämmenen kokoinen plexi, jossa on säädöt korkeussuuntaan ja voi muuttaa kallistuskulmaa. Tulee ruuveilla kiinni vars. plexiin, ei tarvitse porata reikiä (ruuvien alustallat, kovaa kumia tai muovia).
Nykyinen pyöräni Jammu FJR vm. 2005, jossa sähköllä sääd. plexi. Läpyskä on sen orkkisplexissä kiinni. Orkkisplexi kun on FJR:ssä tunnetusti matala vähänkin isommille kuskeille. Itse olen 186 cm pitkä. Sama läpyskä toimi hyvin myös kiinteässä Varaderon plexissä.