• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha yzf 1000 r thunderace vm: 2000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja varustelija
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

varustelija

New member
eli olen ostamassa kyseistä pyörää jolla ajettu 40-50 TKM tietääkö kukaan saako pyörään mistään kunnollisia laukkusarjoja. johon kuuluisi ainakin sivulaukut ja takalaukku. en tarkota mitään kangaslaukkuja. paljokohan on hinnat? sit toinen juttu vielä onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä pyörästä? hyviä ja huonoja puolia, merkkivikoja ym ym.. kuulisin mielelläni ja mitä huoltoa noilla kilometreillä tulee eteen? kannattaako ostaa. -kiitokset-
bowdown.gif
 
No ekaksi se mitä kaikki sanoo. Se syö jonkin verran öljyä. Se miten paljon riippuu yksilöstä. Laukkuja ei saa kuin taakse. Sivulaukuille ei ole telineitä, ellei itse muuttele joistakin sopivista aihioista. Sitten varoituksen sana, kun laitat siihen ison takalaukun ja sinne kamoja reippaasti, menee mopo jotenkin hermostuneen oloiseksi... Keulii ja nostelee etusta jokaisesta patista kun reippaampaa kyytiä päästelee... Kaks päällä ihan kohtuullinen ajella... Takatapit on kyllä melko korkealla... Muuten ihan kelpo peli... Mulla on noin 80 tkm ajettu -00 Ace ja nyt otin koneen auki... Ei olisi ollut välttämätöntä vieläkään, mutta kun tehoa kaipaa lisää niin piti aloittaa isompi remontti... Mulla oli melko paljon rata-ajoa viimekesänä ja laatikko ja kytkin vielä ihan OK samoin oikeistaan koko alakerta. Ventiilit pitää hioskella seeteihin, mutta sekin vain siksi että on nyt kamat auki...
 
Osta hyvä peli. Itsellä vanhempi malli, takana viimekeväänä hankittu 46 litranen boxi, tankin päällä tankkilaukku. Kakspäällä ns. matkavarustuksella mentäessä pyörä on mielestäni hyvä ajaa esim. verrattuna entiseen suzuki gxf750:een.Matkavauhtina voi pitää ihan hyviäkin lukemia ja pyörä pysyy vakaana ajettavana. Ainut ongelma mamman kannalta on takajalkatappien kulma. Täytyy vielä ennen ajokautta rakennella " siirtosarja" mahdollisimman eteen ja alas.
 
Joo edellisissä kirjoituksissa olikin aika kattavasti kerrottu. Lisäisin sen verran, että rakensin ite, muistaakseni XJR:n laukkutelineistä sivutelineet. helppo tehdä, mutta tosiaan kovemmassa kyydissä, varsinkin kakspäällä, keula kevenee! Siirsin "sliparit", eli ohjaus tangot yläkolmion yläpuolelle, ja madalsin perää "linnunluita" jatkamalla samanverran. Se rauhoitti käytöstä, korjasi ajoasentoo, mutta kallistusvarat pienenee jonkunverran!
 
Hyvä on mopo ajoiltaan ollut minusta. Ei niin kyykky etteikö matkaa jaksaisi ajella myös. Parhaat päivätaipaleet ovat itelläkin toista tuhatta kilometriä. Itellä perää nostettu hiukan, mutta silti ottaa radalla jalkatapit ja putki kiinni kanttaillessa hurjemmin. Noilla kilometreillä voi tuo öljyn kulutus alkaa häiritsemään, mutta siitä pitäisi päästä eroon sylinterien hoonauksella ja männänrenkaiden vaihtamisella. Tai ainakin minulle näin on uskoteltu ja tämän uskomuksen vallassa on kyseinen operaatio itsellä kasaamisvaiheessa.

Virtaavamman sliparin saa myös halutessaan rakennettua melko vaivattomasti tuosta vakiopöntöstä.
 
Mulla on -01 ace ja toimii kuin sveitsiläinen kello! Ajettu 54tkm. Ei syö öljyä ainakaan tuo minun vehje. Viime kesänä 1050km 13h, eikä vielä edes hirveän pahalta tuntunut. Joillakin öljymerkeillä tuntuu, että vaihdelaatikko ei oikeen pelitä. Nyt kammiossa Castrolin jotakin ja hyvältä tuntuu.
 
Mulla on -01 ace ja toimii kuin sveitsiläinen kello! Ajettu 54tkm. Ei syö öljyä ainakaan tuo minun vehje. Viime kesänä 1050km 13h, eikä vielä edes hirveän pahalta tuntunut. Joillakin öljymerkeillä tuntuu, että vaihdelaatikko ei oikeen pelitä. Nyt kammiossa Castrolin jotakin ja hyvältä tuntuu.
Itsellänikään ei vie käytännössä lainkaan öljyä, ajettu kylläkin vain 18tkm. Ja vuosimallihan oli 2000. Ja mielellään olen tykännyt ajella pisempiäkin matkoja, eikä ole emäntä takapenkillä valitellut. Joten ei muuta kuin kovaa
sport05.gif
 
kertokaahan mielipiteenne. kumman ostaisitte: ACE joka on vm 2000 ajettu 45 tuhatta huollot ok. vai ACE vm 1999 ajettu 42 tuhatta.
joo tiedän ei paljo eroa ole
omg.gif
nixweiss.gif
 
Ostaisin sen kumpi miellyttää minua enemmän. Eli siisteys ja hinta varmaan vakuttaisivat... Olisiko hinta-/laatusuhde oikea ilmaisu. Tietysti toiset tykkäävät rottamalleista ja se heille suotakoon.
Kovin paljoa mielestäni ei tuo vuosi voi hintaa nostaa/laskea, koska minusta pyörään ei ole tulllut paljoa teknisiä muutoksia. Korjatkaa toki jos olen väärässä...
 
No ekaksi se mitä kaikki sanoo. Se syö jonkin verran öljyä. Se miten paljon riippuu yksilöstä. Laukkuja ei saa kuin taakse. Sivulaukuille ei ole telineitä, ellei itse muuttele joistakin sopivista aihioista. Sitten varoituksen sana, kun laitat siihen ison takalaukun ja sinne kamoja reippaasti, menee mopo jotenkin hermostuneen oloiseksi... Keulii ja nostelee etusta jokaisesta patista kun reippaampaa kyytiä päästelee... Kaks päällä ihan kohtuullinen ajella... Takatapit on kyllä melko korkealla... Muuten ihan kelpo peli... Mulla on noin 80 tkm ajettu -00 Ace ja nyt otin koneen auki... Ei olisi ollut välttämätöntä vieläkään, mutta kun tehoa kaipaa lisää niin piti aloittaa isompi remontti... Mulla oli melko paljon rata-ajoa viimekesänä ja laatikko ja kytkin vielä ihan OK samoin oikeistaan koko alakerta. Ventiilit pitää hioskella seeteihin, mutta sekin vain siksi että on nyt kamat auki...
Jeps.. Toi et syö öljyy... Jonkin verran joo kyllä, mut eniten se näkyy ehkä kuitenkin radalla. Tavan katuajelussa en oo huomannu et tarvis kovin lisäillä. Toinen mikä kannattaa huomata, eli semmonen minkä olen ite huomannut: Jos radalla tykkää ajella. Kannattaa laittaa ainjakin eteen metallipunoksiset jaruletkut. Mopo kuitenkin painaa sen verran, et jos pidemmän/kovemman setin ajelee niin nesteiden lämpenemisen myötä jarrut käy pehmeeksi. Itse oon kyllä tykänny kyseisestä koneesta, (itsellä -02) mukava ajella pidempääkin matkaa ja radallakin näin harrastelijalle ihan käypänen...  
buttrock.gif
 
062802jumpie_prv.gif
:jippikaijee:hyvää tietoo...juuri olen laittamassa 851 ducee pitkään seisontaan ja olen juur tuollaista jammua -02 mallia tinkinyt.Kevyt laite tonniseksi verrattuna seepppariin,paino kivasti alhaalla.
 
eli kiikarissa ois 2 eri acea toinen on vm:1998 ja toinen vm:2000
ajokilometrit lähes samat ja välirassa ei ole kun 300e ero. kummassakin kulutus osat hyvät ja venttiilit säädetty.
onko pyörissä teknisesti tullut muutoksia vuosina 1998 ja 2000?
onko toisessa jotain parempaa? kumpi kannattaisi kuuluu taas kysymys..?
cool.gif
 
eli kiikarissa ois 2 eri acea toinen on vm:1998 ja toinen vm:2000
ajokilometrit lähes samat ja välirassa ei ole kun 300e ero. kummassakin kulutus osat hyvät ja venttiilit säädetty.
onko pyörissä teknisesti tullut muutoksia vuosina 1998 ja 2000?
onko toisessa jotain parempaa? kumpi kannattaisi kuuluu taas kysymys..?
cool.gif
EI mitään eroo!
Kumpi "mieluisampi", on parempi!
 
No ekaksi se mitä kaikki sanoo. Se syö jonkin verran öljyä. Se miten paljon riippuu yksilöstä. Laukkuja ei saa kuin taakse. Sivulaukuille ei ole telineitä, ellei itse muuttele joistakin sopivista aihioista. Sitten varoituksen sana, kun laitat siihen ison takalaukun ja sinne kamoja reippaasti, menee mopo jotenkin hermostuneen oloiseksi... Keulii ja nostelee etusta jokaisesta patista kun reippaampaa kyytiä päästelee... Kaks päällä ihan kohtuullinen ajella... Takatapit on kyllä melko korkealla... Muuten ihan kelpo peli... Mulla on noin 80 tkm ajettu -00 Ace ja nyt otin koneen auki... Ei olisi ollut välttämätöntä vieläkään, mutta kun tehoa kaipaa lisää niin piti aloittaa isompi remontti... Mulla oli melko paljon rata-ajoa viimekesänä ja laatikko ja kytkin vielä ihan OK samoin oikeistaan koko alakerta. Ventiilit pitää hioskella seeteihin, mutta sekin vain siksi että on nyt kamat auki...
Jeps.. Toi et syö öljyy... Jonkin verran joo kyllä, mut eniten se näkyy ehkä kuitenkin radalla. Tavan katuajelussa en oo huomannu et tarvis kovin lisäillä. Toinen mikä kannattaa huomata, eli semmonen minkä olen ite huomannut: Jos radalla tykkää ajella. Kannattaa laittaa ainjakin eteen metallipunoksiset jaruletkut. Mopo kuitenkin painaa sen verran, et jos pidemmän/kovemman setin ajelee niin nesteiden lämpenemisen myötä jarrut käy pehmeeksi. Itse oon kyllä tykänny kyseisestä koneesta, (itsellä -02) mukava ajella pidempääkin matkaa ja radallakin näin harrastelijalle ihan käypänen...  
buttrock.gif
Jaa minä kun taas huomasin että matka-ajossa alkaa palamaan öljyä (ainakin omassani), sitten kun pääsi oikein kunnolla radalla työntämään niin rauhoittui. Ekat setit haisi öljy oikein pahasti, mutta sitten alkoi tiivistämään männänrenkaat kunnolla ja öljyn kulutus loppui, kunnes taas palasi normaali ajossa...
 
No ekaksi se mitä kaikki sanoo. Se syö jonkin verran öljyä. Se miten paljon riippuu yksilöstä. Laukkuja ei saa kuin taakse. Sivulaukuille ei ole telineitä, ellei itse muuttele joistakin sopivista aihioista. Sitten varoituksen sana, kun laitat siihen ison takalaukun ja sinne kamoja reippaasti, menee mopo jotenkin hermostuneen oloiseksi... Keulii ja nostelee etusta jokaisesta patista kun reippaampaa kyytiä päästelee... Kaks päällä ihan kohtuullinen ajella... Takatapit on kyllä melko korkealla... Muuten ihan kelpo peli... Mulla on noin 80 tkm ajettu -00 Ace ja nyt otin koneen auki... Ei olisi ollut välttämätöntä vieläkään, mutta kun tehoa kaipaa lisää niin piti aloittaa isompi remontti... Mulla oli melko paljon rata-ajoa viimekesänä ja laatikko ja kytkin vielä ihan OK samoin oikeistaan koko alakerta. Ventiilit pitää hioskella seeteihin, mutta sekin vain siksi että on nyt kamat auki...
Jeps.. Toi et syö öljyy... Jonkin verran joo kyllä, mut eniten se näkyy ehkä kuitenkin radalla. Tavan katuajelussa en oo huomannu et tarvis kovin lisäillä. Toinen mikä kannattaa huomata, eli semmonen minkä olen ite huomannut: Jos radalla tykkää ajella. Kannattaa laittaa ainjakin eteen metallipunoksiset jaruletkut. Mopo kuitenkin painaa sen verran, et jos pidemmän/kovemman setin ajelee niin nesteiden lämpenemisen myötä jarrut käy pehmeeksi. Itse oon kyllä tykänny kyseisestä koneesta, (itsellä -02) mukava ajella pidempääkin matkaa ja radallakin näin harrastelijalle ihan käypänen...
buttrock.gif
Jaa minä kun taas huomasin että matka-ajossa alkaa palamaan öljyä (ainakin omassani), sitten kun pääsi oikein kunnolla radalla työntämään niin rauhoittui. Ekat setit haisi öljy oikein pahasti, mutta sitten alkoi tiivistämään männänrenkaat kunnolla ja öljyn kulutus loppui, kunnes taas palasi normaali ajossa...
Öljynsyönti, on mielestäni yksilö kohtaista. Eka Ace, joka mulla oli, ei syönyt öljyä. Ei radalla, (en kerennyt paljon ajaa, kun kaadoin sen!), eikä maantiellä! Saksan baanaa, en sille ennättänyt tarjoilllakkaan. Vaihteisto toimi moitteettomasti, ja kone ei paljoo täristänyt. Korpiahon penkissä mitattu takaselta 136hp:tä, sliparilla, filtterillä, ja suuttimilla. Erkka kehui silloin, että paras tulos moisilla virityksillä! (kevät, -01) Seuraava Ace, samoilla virityksillä, söi öljyä (varsinkin saksan baanalla,n.1dl/1000km), vaihteistosta löytyi joskus välivapaita ykkösen ja kakkosen väliltä, ja kone tärisi enemmän (EI häiritsevästi). Penkitin Viaberilla, 132hp. Kuulema keskinkertainen tulos silloin. Lentokenttäajoissa ajoin S-linnassa, kulki kuiteski 273, joten ei ihan paska yksilö! Jäi harmittaa, kun ekaa yksilöö en päässyt kentälle kokeilee!
 
Oma 01 yksilö ei ole kovin perso öljylle. Ja väitän että korkeilla kierroksilla käyvä mopon motti syö ihan varmasti oljyä jonkun määrän, merkistä riippumatta.

Varmasti on totta että thunderaceissessa on eroja eri yksilöissä ehkäpä vielä keskimääräistä enemmän kuin joissain muissa malleissa. Öljyn kulutuskin on otettava positiivisesti, onpahan tuoretta ainetta mukana jos sitä joutuu lisäilemään... Eikä tarvi murehtia vaihtovälistä....
062802jumpie_prv.gif
baaa.gif
withstupid.gif
 
no eihän niitä vielä tullu.. acellä ajettu 48000km mietin että onko se liikaa??? kulutus osat on kyllä 90% kunnossa.. ja venttiilit säädetty.. väliraha ei olis mielestäni hirvee. tällä hetkellä pyöräni 600 GSX R 1997.
nixweiss.gif
 
MotoShop:ssa Tampereella( oli muuten muuttanut ... Alasniitynkatu jotain ...Messukylän ja Ristinarkun välissä) on musta SuomiÄssä.Jos et vielä oo tehny kauppoja kysäseppä Apalta välirahasta.
 
Back
Ylös