• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

yamaha yzf 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vili80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vili80

New member
Harkinnassa on ensipyöräksi yamaha yzf 600 thundercat vm.2000,ajettu 44000km. Hintaa on 5000 €.Onko noilla kilometreillä mitään suuria huoltoja tulossa eteen? Entä onko tuolla pyörällä tyyppivikoja mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko tuo hinta miten kohdallaan?

Ikä / km lienee suhteelliset hintaan.Ainahan täytyy ajatella vuosimalleissa että monesti ne ovat ylivuotisina rekisteröityjä kun pilkkuja viilaillaan.
Mitään perushuoltoja suurempaa ei ole vain venttiilivälyksen tarkastus joka menestikkin on näissä ollut vain tarkastus,ilman toimenpiteitä.Ihan hyvä pyörä jos muuten pidetty hyvää huolta.Hyvät ajo-ominaisuudet ja edullinen ajella.

venttiilit periaatteessa pitäisi olla jo tarkastettuna (40000km)
- keulaöljyt kannattaisi vaihtaa jos ei ole vaihdettu jo.

Kaveri on kiinnostunut kyseisistä pyöristä ja miettii kuinka 600 kuutioinen kestää kilometrejä. "Nettissa on myynnissä 70-80tkm ajettuja, onkohan ehtoopäivän ajokkeja?" kysyy hän.

Ja mihinkähän kannattaa kiinnittää huomiota jos vetää ostohousut jalkaan?

Hinta on kyllä melkoisen korkea jos tosiaan 5000€ on hintana, thundercat on kuitenkin kyseessä ja ikää on jo reilusti.
Kone on kestävä, itse myin fzs 600:n kun kilometrit oli 116 tkm ja jakoketju oli ainoastaan vaihdettu siihen mennessä (100 tkm oli vaihdon kilsat) ja toimi erittäin hyvin.
Tärkeintä on että huollot on tehty säännöllisesti.

Hinta on kyllä melkoisen korkea jos tosiaan 5000€ on hintana, thundercat on kuitenkin kyseessä ja ikää on jo reilusti.
Kone on kestävä, itse myin fzs 600:n kun kilometrit oli 116 tkm ja jakoketju oli ainoastaan vaihdettu siihen mennessä (100 tkm oli vaihdon kilsat) ja toimi erittäin hyvin.
Tärkeintä on että huollot on tehty säännöllisesti.

Tuo 5000€ oli 8 vuotta vanhasta viestistä.

Nykyäänhän nämä ovat siinä parin tonnin molemmin puolin kilometreistä, kunnosta, huolloista ja varusteista riippuen. Kun pyörällä alkaa olla ikää 15 vuotta ja yli, on yksilöissä varmasti isoja eroja. Itse olen Thundercatista pitänyt ja voin kyllä pyörää suositella.

Koeajolla kannattaa varmistua, että kakkonen pysyy silmässä kunnon kiihdytyksessä eikä paukahda vaihtaessa järjettömän paljoa (aavistuksen muita vaihtoja isompi naksaus kuulunee asiaan eikä siitä kannata huolestua).

Kaveri on kiinnostunut kyseisistä pyöristä ja miettii kuinka 600 kuutioinen kestää kilometrejä. "Nettissa on myynnissä 70-80tkm ajettuja, onkohan ehtoopäivän ajokkeja?" kysyy hän.

Ja mihinkähän kannattaa kiinnittää huomiota jos vetää ostohousut jalkaan?

Asenteella kaikki paitsi kone remppaan, niin saa kovaan syöttöön mopon. Jos ajelee vain, niin "riittää katsoa renkaiden ilmanpaine".

***Takaiskari noista on entinen, etuiskarit ihan hapoilla, koska ei huollettu. Uudet jarruletkut ja nesteet, laakeroinniin tarkistus (renkaat, swingi & ohjaus).

***Älä lue, jos ajelet vain.

Back