Yamaha YZF 750 R vm. 93

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juska2000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juska2000

New member
Kiikarissa olisi tuollainen Yammu, ajettu 50 000 km, yksityiseltä. Minkäslainen peli tuollainen olisi aloittelijalle, onko liikaa raakaa tehoa, viekö miehen mennessään jos päälle hyppää?
smile_org.gif
Onko noissa ollut tyyppivikoja esim. vaihteistossa? Toinen vaihtoehto voisi olla 90-luvun alun Suzuki GSX-R 750 mutta ulkonäkö ei oikein miellytä silmää..

T. Jussi

Täällä aikaisempaa keskustelua samasta mallista.

Ite oon ollu ihan tyytyväinen omaani. Kivasti olen sillä siirtynyt mopoista ja kevareista isojen pyörien joukkoon. Varsin mukava ajettava. Hyvä sanoa kun ei paremmasta ole tietoa. Mutkapätkille ja radalle oiva peli.
Jos tehoja tuijotetaan, on täysin aloittelijan asenteesta kiinni sopiiko jokin pyörä vai ei. Hyvä renki, huono isäntä, ja silleen..po,po,po.

Olen lueskellut valituksia kieroista etujarrulevyistä ja neulaputken kulumisesta kaasareissa.
Ota selvää milloin koneen venttiilit on säädetty. Itselläni myös 50 000km ajettu ja ensi syksynä on pakko säätää. Toivottavasti kestää sinne asti.
sad_orig.gif

ExupBrotherhood on hyvä foorumi. Pelkää asiaa, hyvin vähän mitään paskanjauhantaa. Juttua YZF, FZR ja muutamista muista malleista.

Ohjauslaakerit kannattaa vaihtaa perinteisiin kartiorullalaakereihin jos ei ole jo vaihdettu. Jarrusatulat kanattaa huoltaa jottei jarrut makaa päällä. Jarrulevyn tulee olla täysin kylmä ajon jälkeen jos ei ole jarrutettu.

On yksi niistä sporttipyöristä, mitä oon aina sivusta ihaillut.

Katso tästä linkistä löytyvä video, jossa muutaman tonnin hintaisilla käytetyillä YZF-750R, ZXR-750 ja eka Blade-mallilla ajetaan aika-ajokisaa K6 GSXR-1000 vastaan.

Erot eivät olekaan hirveän suuria tuohon kilogixxeriin verrattuna, ja YZF on noista wanhuksista nopein..

Eli, varmasti kyytipuolta piisaa kotitarpeiksi.
baaa.gif

Noniin, eli kyseinen mopotin tuli ostettua
062802jumpie_prv.gif

Ajoin sen pohjoisesta tänne länsi-suomeen ja hyvin pelitti koko matkan ajan.

Täytynee tuohon Haynesin korjausopukseen vielä perehtyä ja katsoa mitä huoltoja tarvinnee tehdä siihen ajokauden lopussa.

T. Jussi

thumbs-up.gif
Ihan kiva Pyörä ekaksi isommaksi, itellä on kans samanlainen, ei tule jokavikko vastaan samanlaista. Avattaresta poiketen alla on siniset vanteet... Paljon turvallisia kilometrejä eteenpäin
062802moto_prv.gif

Back