Yamaha YZF-R6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oireet kuulostaa siltä, että tk-piiri olisi tukossa.

Eli kaasareista kaikki irtoava pois ja Fairy -vedessä keittämistä tunnin ajan.
 
Juuri eilen keitin fairy vedessä(tai laitoin astiaan kiehuvaa vettä missä kaasarit oli) ja jätin vielä yöksi likoomaan, mut ei parantunut :sad3:
Toki kaikki suuttimet oli paikallaan ja tk seos ruuvit oli paikallaan mutta ihan löysällä, vieläkö purkaa ja kokeilla uudelleen :dunno:
 
Viimeksi muokattu:
Keittäminen kyllä vaatii enemmän.

Mulla oli työpaikalla UÄ-pesuri, ja omin silmin katsoin kuinka tk-porauksista tuli veteen nöyhtää. Kuitenkin vasta keittäminen vasta teki temput, ja oireilu loppui.
 
Lähtee kylmänä ryyppy päällä hyvin käyntiin, lämpimänä ryypyllä sammuu.
On vakio ettei ole vaihdeltu putkistoa yms.

Alkaa keinot loppua :sad3:
Oisko ideoita millä kuntoon? :)

Mittaisin puristuspaineet, mittaisin pakolämpöjä tai tarkastaisin sylinterit tarkastuskameralla. Mihin nyt on mahdollisuus tai välineitä. Jos yksi sylinteri käy huonosti, niin ei välttämättä jaksa käydä tyhjäkäyntiä.

Yksi tämmöinen mystinen käyntivikainen kaasari R6 tuli joskus vastaan, josta yksi sylinteri oli säröytynyt, jolloin lämmetessään alkoi käydä huonosti tyhjäkäyntiä.
 
-Kaasarit pesty ja puhdistettu

Miten pesty ja putsattu? Jos "keittäminen" tehty kaasareita purkamatta, niin onko tämäkään pesu muuta kuin ulkopuolen putsaus? Keittämisenkin ajaksi suuttimet irti, luistien kumit ja muutkin kumiosta irti, eivät välttämättä tykkää keittämisestä. Kohokammiot auki, suuttimet irti ja putsaus. Käyntihäiriöt ei parane sillä, että ilma/seosruuvit avataan poskettomasti sivuun oletusasetuksista.
 
Mittaisin puristuspaineet, mittaisin pakolämpöjä tai tarkastaisin sylinterit tarkastuskameralla. Mihin nyt on mahdollisuus tai välineitä. Jos yksi sylinteri käy huonosti, niin ei välttämättä jaksa käydä tyhjäkäyntiä.

Yksi tämmöinen mystinen käyntivikainen kaasari R6 tuli joskus vastaan, josta yksi sylinteri oli säröytynyt, jolloin lämmetessään alkoi käydä huonosti tyhjäkäyntiä.

Kaasaripyörä käy tyypillisesti tyhjäkäyntiä siten, että yksi (tai kaksi) sylinteri 'vetää' - sen pakokäyrä käy täyskuumana. Toinen syltty voi käydä puolilämpimänä ja loput 'seuraavat', eikä niiden pakokäyrät juuri kuumene. Asia on helppo todeta ruikkimalla vettä.
 
Mittaisin puristuspaineet, mittaisin pakolämpöjä tai tarkastaisin sylinterit tarkastuskameralla. Mihin nyt on mahdollisuus tai välineitä. Jos yksi sylinteri käy huonosti, niin ei välttämättä jaksa käydä tyhjäkäyntiä.

Yksi tämmöinen mystinen käyntivikainen kaasari R6 tuli joskus vastaan, josta yksi sylinteri oli säröytynyt, jolloin lämmetessään alkoi käydä huonosti tyhjäkäyntiä.

Täytyypä mitata vielä puristuspaineet jos on sopiva adapteri.

Miten pesty ja putsattu? Jos "keittäminen" tehty kaasareita purkamatta, niin onko tämäkään pesu muuta kuin ulkopuolen putsaus? Keittämisenkin ajaksi suuttimet irti, luistien kumit ja muutkin kumiosta irti, eivät välttämättä tykkää keittämisestä. Kohokammiot auki, suuttimet irti ja putsaus. Käyntihäiriöt ei parane sillä, että ilma/seosruuvit avataan poskettomasti sivuun oletusasetuksista.

Keittäminen kyllä vaatii enemmän.

Mulla oli työpaikalla UÄ-pesuri, ja omin silmin katsoin kuinka tk-porauksista tuli veteen nöyhtää. Kuitenkin vasta keittäminen vasta teki temput, ja oireilu loppui.

Jeps, tänä aamuna purin kaasarit mahdollisimman osiin ja uudelleen kaasari keittoa ja semmoisessa kunnon fairy poreessa mitä ei liedellä saa aikaan, mutta ei, ei toimi vaikka kuinka toivoin.


Edit.. päivitys.

Päätin vielä tänään yrittää tutkia, puristuspainemittariin en löytänyt sopivaa adapteria, mutta aloin just kokeilemaan ilman ilmanputsaria käynnissä ollessa TK seosta säätämään.
No sehän pysyy lämpimänä käynnissä tyhjäkäynnillä matalilla kierroksilla, seoksen säädöllä ei hirveitä vaikutuksia mutta ei sammu :blink:
Lämpimänä ei vaan lähde millään käyntiin.
Ilmansuodatin on muuten KN pestävä/öljyttävä
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sain mitattua nuo puristukset:
1. 7bar 2. 7.5bar 3. 9.5bar 4. 9.5bar
Öljyn kanssa nostaa kaikissa noin 12bar
Eli taitaa olla jo väljä :blink:

Kylmänä vai lämpöisenä?

Muistaakseni oli siinä ongelmakoneessa yhdessä pytyssä tyyliin 6bar kylmänä. Voihan tossa olla särö ykkös- ja kakkospytyn välissä, että pääsee puristus karkaamaan.

Edit: Voihan siinä tietysti olla sylintereissä jotain muuta sanomista tai männän renkaat ihan loppu. Toisaalta voihan se vuoto olla huonosti tiivistyvissä venttiileissäkin.
 
Kysymystä R6 vaihderummusta tietäjille.

Kytkin purettuna ja kuvan mukaiset sisuskalut näkyvissä niin onko tervettä että vaihderumpu pyörii vapaasti ?
Vaihde on vapaalla laatikossa.

Vaihdepoljinakselista meni kieleke poikki mikä ohjailee tuota rumpua ja palanen löytyikin öljypohjasta. Sen takia purkuhommissa.

Tulipa vaan pieneen mieleen että onko siirtimet kunnossa kun rumpu pyörii vapaasti kun olis tarkoitus ryhtyä laittamaan osia takaisin paikalleen.



Kysymys siis ehkä yksinkertainenkin :D:thumbup:
 

Liitetiedostot

  • Näyttökuva 2024-07-29 150552.jpg
    Näyttökuva 2024-07-29 150552.jpg
    69,7 KB · Katselut: 46
Back
Ylös