Yksi kipinä eikä enempää?!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja webezci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

webezci

New member
Yksi kipinä eikä enempää?!

Pyörä on Yamaha FZR 1000 -89, käynnistysongelmana että aina startatessa antaa vain yhden kipinän eikä enempää. Olen nyt pari iltaa tallissa tupakoinut ja etsinyt vikaa. Onko jollain ollut vastaavaa?

Olen mitannut puolat, tulpanhatut ym. että ovat manuaalin arvoissa, mutta ongelmaa en löydä. Virtalukon ja tappokatkaisijan olen katsonut että ovat ok. Jalan ja kytkinkahvan kytkimet on vielä käymättä läpi. Tulpan olen maadottanut suoraan akun kenkään eikä auta. Seuraavaksi taidan nostaa koko johtosarjan pöydälle ja käyn jokaisen liittimen läpi, kun usko meinaa loppua.

Jos jollain löytyy kokemusta moisesta olisin enemmän kuin kiitollinen.
 
Pyörä on Yamaha FZR 1000 -89, käynnistysongelmana että aina startatessa antaa vain yhden kipinän eikä enempää. Olen nyt pari iltaa tallissa tupakoinut ja etsinyt vikaa. Onko jollain ollut vastaavaa?

Olen mitannut puolat, tulpanhatut ym. että ovat manuaalin arvoissa, mutta ongelmaa en löydä. Virtalukon ja tappokatkaisijan olen katsonut että ovat ok. Jalan ja kytkinkahvan kytkimet on vielä käymättä läpi. Tulpan olen maadottanut suoraan akun kenkään eikä auta. Seuraavaksi taidan nostaa koko johtosarjan pöydälle ja käyn jokaisen liittimen läpi, kun usko meinaa loppua.

Jos jollain löytyy kokemusta moisesta olisin enemmän kuin kiitollinen.

Tarkoitatko että tosiaan vaan yksi kipinä, vai yhteen tulppaan kipinä. Tämä lienee normi tuonajan kaksipuolainen nelipyttyinen, uyksi puola antaa kipinän kahteen pyttyyn työ- ja pakotahdilla.
 
Tarkoitatko että tosiaan vaan yksi kipinä, vai yhteen tulppaan kipinä. Tämä lienee normi tuonajan kaksipuolainen nelipyttyinen, uyksi puola antaa kipinän kahteen pyttyyn työ- ja pakotahdilla.

Jokainen pytty siis antaa vain sen yhden kipinän startatessa, eikä tule jatkuvaa kipinää.
 
Onhan akku voimissaan, apukaapeleilla tai laturi kiinni starttaamalla tuon kai voisi helpoiten varmistaa.
 
Mikäänhän ei tuossa jakele kipinää kullekin pytylle erikseen. CDI antaa kipinän kummallekin puolalle erikseen (eli kipinä yhtä aikaa kahdelle pytylle), eli jos tilanne on se, että kumpikin puola kipinöi vain sen yhden kerran, niin kovasti viittaisi CDI -vikaan.
 
Mikäänhän ei tuossa jakele kipinää kullekin pytylle erikseen. CDI antaa kipinän kummallekin puolalle erikseen (eli kipinä yhtä aikaa kahdelle pytylle), eli jos tilanne on se, että kumpikin puola kipinöi vain sen yhden kerran, niin kovasti viittaisi CDI -vikaan.

Toinen mikä tulee mieleen on syttypyörän anturi. Jaksaa just sen ekan syttykohan antaa, jos edes sitä tarttee mutta sitten ei enää saakkaan aikaseksi signaalia. Mut cdi on kyllä vahva ehdokas.

Ja tietty oudoissa sähkövioissa alotetaan tarkistamalla maakaapelin kunto ja kiinnitys molemmista päistä.
 
Toinen mikä tulee mieleen on syttypyörän anturi. Jaksaa just sen ekan syttykohan antaa, jos edes sitä tarttee mutta sitten ei enää saakkaan aikaseksi signaalia. Mut cdi on kyllä vahva ehdokas.

Ja tietty oudoissa sähkövioissa alotetaan tarkistamalla maakaapelin kunto ja kiinnitys molemmista päistä.

Antureita on kaksi, molempien samanlainen vikaantuminen yhtä aikaa olisi outoa. Tosin, yhteinen maa taitaa niillä olla. CDI helppo poksauttaa pyörittelemällä virtoineen maadoittamatta tulppia, jotain kautta se puola purkaa jännitteensä. Ja monta muutakin tapaa.
 
Back
Ylös