• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

yli 1000 kuutioiset pyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mttm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mttm

New member
Tervehdys kaikille arvon harrastajat!

Tuli mieleen kysyä teiltä varsinaisilta asiantuntijoilta mielipidettä erääseen minulle "ehkä" mielenkiintoiseen kymysykseen, eli mitä mieltä ootte seuraavista pyöristä; Kawasaki zx 10r ja 12r, suzuki gsx-r 1000 k5/k6, hayabusa. Siinä listaa suosikkipyöristä joista haluisin lisätietoa. Olen tod.näk. itse siirtymässä isompaan pyörään ja nämä em. pyörät kiinnostaa kovasti. Aiheita, joista haluaisin tietoa on:
- ylläpitokulut (vakuutukset, kulutus yms)
- ajo-ominaisuudet
- matka-ajossa ajo-ominaisuudet (väsyykö kädet yms)
- luotettavuus
- miten onnistuu esim. 150km matka em. pyörillä kakspäällä? (jos on suht pieni ja siro kyytiläinen....) Tiedän että busalla onnistuu parhaiten mut busa kiinnostaa vähiten näistä....
- muuta kiinnostavaa lisätietoa

Paikoillanne, valmiit,...hep! Vääntö alkakoon.
biggrin.gif

En ala
wink.gif

Käy koeajamassa kaikki mainitsemasi mopedit
062802moto_prv.gif

Osta se mikä tuntui ITSESTÄ mukavimmalta

ylläpitokulut (vakuutukset, kulutus yms) Kallista, kallista ja vieläkin kalliimpaa. Ihan hirveää ryöstöä. Kaikki menee.

- ajo-ominaisuudet Tehoa riittää niin, ettei oikein hanskassa meinaa pysyä. Kurveihin voi ajaa korva ja kahva maassa.

- matka-ajossa ajo-ominaisuudet (väsyykö kädet yms) Kysy ennemmin, mikä paikka EI väsy matka-ajossa
biggrin.gif
...

- luotettavuus Kuin junan vessa.

- miten onnistuu esim. 150km matka em. pyörillä kakspäällä? (jos on suht pieni ja siro kyytiläinen....) Tiedän että busalla onnistuu parhaiten mut busa kiinnostaa vähiten näistä.... Kyydissäpysyminen on suhteutettava kyydittävän p*rseen kokoon. Pieniperäiset pysyy helpommin kyydissä. Toisaalta kyytiläisen nalkutuskerroin voi olla korkealla lyhyenkin matkan jälkeen.

- muuta kiinnostavaa lisätietoa Ducati 1098 on kaikesta huolimatta kuulemma aina paras
biggrin.gif
...

t. Porvoosta
wink.gif

" Asiantuntijoilta "
( eikös Spedekin ollut Simon kans` jossakin "eläväsä kuvasa" asiantuntijoita )

Itse olin viime kesänä saman kysymyksen partaalla ja koeajoinkin kaikki mainitsemas pyörät. Tosin pari vuotta vanhempia malleja. Lisäksi vielä rykkösen ja kilosen cebarin. Näistä parhaimmaksi itselleni osoittaitui kilogigsu, vuosimallia 2002. Ei oo pahemmin paikat puutunu ja pisin matka yhtenä päivänä oli 800km. Kyytiläinen ei ole napissut. Tai sitten en oo kuullut
tounge.gif

Itellä ajo pääasiassa huviajelua yksin, mutta myös pitempää matkaa tulee tehtyä yksin ja kahdestaan. Eipä ole mitään valittamista ollut. 186cm pitkälle ei yhtään liian pieni pyörä. Vakuutuksethan näissä on kaikissa tähtitieteelliset, itelle löyty halvimmat Pohjolasta. 900€ vuosi, ei seisontaa. Bonarit 20/60. Kulutuksesta en tiedä muutako oman pyöräni kohdalta. Ja sehän riippuu täysin kuskista. Matkassa pääsee 6-7 litraan.

Suzuki on aina paras valinta
062802jumpie_prv.gif
Unoha ne kasawiat
033102bebe_1_prv.gif

- miten onnistuu esim. 150km matka em. pyörillä kakspäällä? (jos on suht pieni ja siro kyytiläinen....)
Autolla! Älä rupee perhettä rakentamaan sen pyörän päälle kun olet ajamaan lähdössä. Jos se parempi puolisko pitää ottaa mukaan niin auto alle. Tai sitten korkeintaan lähikipsalle pullakahville, jonka jälkeen mamma kotiin ja itse ajolenkille.

Tää oli sitten vaan oma mielipiteeni. Mun mielestä millään pyörällä ei ole kiva ajaa 2 päällä. Saatika kyytiläisen oltavat. Sanokaa, jos löytyy eriäviä mielipiteitä...

- miten onnistuu esim. 150km matka em. pyörillä kakspäällä? (jos on suht pieni ja siro kyytiläinen....)
Autolla! Älä rupee perhettä rakentamaan sen pyörän päälle kun olet ajamaan lähdössä. Jos se parempi puolisko pitää ottaa mukaan niin auto alle. Tai sitten korkeintaan lähikipsalle pullakahville, jonka jälkeen mamma kotiin ja itse ajolenkille.

Tää oli sitten vaan oma mielipiteeni. Mun mielestä millään pyörällä ei ole kiva ajaa 2 päällä. Saatika kyytiläisen oltavat. Sanokaa, jos löytyy eriäviä mielipiteitä...
Ai jaa... Kyllä meillä isäntä kyselee useinkin tarakalle, vaikka kummallakin omat fillarit.

Kai sit tässäkin kohtaa on koolla ja tekniikalla merkitystä  
biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

tounge.gif

Mikäs vika R1:ssä on??? Parempi, kuin kaikki muut yhteensä! Ja tuo Ducati...jep
biggrin.gif

(josko sais vääntöä aikaan)

Kyllä 2 päälläkin voi ajella jos on sopiva mopotti alla.

Noista vaihtoehdoista on busa ainoa, jolle voi suositella matka-ajoa 2 päällä. Eikä se ole huono valinta sellaiseksi vaikka sukisuki onkin
cool.gif

Tuon luokan pyörissä ylläpitokustannukset ovat samantapaiset: kun on tehoa niin bensaa palaa ja renkaita kuluu...
biggrin.gif
. Matka-ajossa ratkaisee eniten kyytiläisen mielipide, kuski kyllä pärjää kaikilla noilla vaihtoehdoilla. Ja 150 km ajaa vaikka kevarilla, se ei ole vielä kummoinenkaan matka edes matkustajan kanssa. Kaikkihan nuo ovat kyykkyjä, joten ajoasennon väsyttävyys riippuu henk.kohtaista ominaisuuksista. Koeajolle vaan, ei sitä muuten tiedä
wink.gif

Back