Ylijäämä Buellit kaatopaikalle!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja OLd Skuul
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

OLd Skuul

New member
http://hellforleathermagazine.com/assets_c/2009/11/Buell_Fate-thumb-415x311-7005.jpg

HD lähettää ylimääräiset Buellit ja osat kaatopaikalle jossa ne haudataan muiden jätteiden joukossa.
Mielestäni järkyttävä kuva.

http://hellforleathermagazine.com/2009....ml#more

Buell oli kehittämässä 1200CR mallia kokokatteella. Näyttää paremmalta kuin 1125R.
http://hellforleathermagazine.com/images/Buell_Potential.jpg
Se olisi ehkä vallannut markkinoita tehokkaimpien pyörien segmentistä. 1125R oli kai tehottomampi kuin muut superpyörät sen sijaan kaarreominaisuudet olivat ehkä jopa Ducatin luokkaa???
Eli olisi ollut kehityskykyinen pyörä.

http://hellforleathermagazine.com/2009....gs.html
Ekonomina ihmettelen myös miksi HD ei myynyt Buellin merkkiä yksityisille pääomasijoittajille. Merkki oli tunnettu kuten Ducati ja MvAgusta. Merkillä oli oma vakiintunut, ehkä liian pieni?, ostajakuntansa. Uusi 1125R osoitti suuntaa tulevasta kehityksestä superbikeluokassa?
Joka tapauksessa pyörien kippaaminen kaatopaikalle osoittaa pääomantuhoamista ja että talouslaskenta ei ole HD:llä ehkä oikein hallussa!?


sad_orig.gif
 
Ei tosiaan mee jakeluun miksi noita pyöriä romutetaan... Kyllä niistä nyt muutaman dollarin olis kai saanut.
 
Jo kuukausi-pari sitten pyöri netissä kuvia englantilaismyymälöistä, joissa uusia Buelleja myytiin kiireellä käsistä alle 5000 punnan.. Ei vissiin kelvannutkaan heti silläkään hinnalla.
 
tulis hitto tännekkin kunnon alet, jos xb12s:n sais jollaan 4-5 tuusonilla, hakisin sellasen heti välittömästi ! !


edit: ja kyllä ainakin musta tulis varas jos tollassen lavan näkisin ja olis tilaisuus sieltä yhden napata
tounge.gif
 
..ja Suomessa saat rukoilla varaosia purkaamoilta ja maksaa niistä perseesi kipeäksi. Hahhah, way to go US of A!

"Ei mee kaupaks, no prob, dumpataan kaatopaikalle."

Älkää nyt saatana ostako noita Buelleja, kun ovat tuon arvoisia vehkeitä.
 
Voisko joku joka ymmärtää selittää mulle, miksi on parempi viedä kaatikselle kun myydä esim $ 500 kappale?? Varmasti menisi kaupaksi.
 
Jenkkien logiikka.. Jos ei saada kunnon voittoa, niin viedään pois, jottei kukaan saa voittoa.
 
Meillä on suunnitelmissa käväistä jenkkilässä vuodenvaihteessa. Pitäisköhän katsella Buellia jos ostais sellaisen? Jos halvalla sais
062802moto_prv.gif
 
nyt laski kyllä tehtaan kurssi meikäläisen silmissä. lisää harley-kravatteja ja koiran kaulapantoja sekä muuta paskaa vaan joka myymälään mutta buellit kaivetaan maahan. melkoisia neroja kieltämättä.
mad.gif
 
Voisko joku joka ymmärtää selittää mulle, miksi on parempi viedä kaatikselle kun myydä esim $ 500 kappale?? Varmasti menisi kaupaksi.
Samaa mietin itsekin, sen vielä ymmärrän jotenkin että vanhaa varastoa tuhotaan mieluummin kuin myydään halvalla, jos on pelko että alemyynti syö mahdollisen uuden mallin myyntivolyymia... mutta jos koko pytinki saa muutenkin lapun luukulle niin miksei sitten olisi myyty loppuja vaikka uloskantohintaan.
 
Toiselta foorumilta lainattua: "It's a real photo and not all that rare. Like every manufacturer Buell pretty much buys one of everything made every year and also has a fleet of "mules" that are carrying test instruments and everything  from technical innovations to styling ideas."

Eli testipyöriä ei nyt sit vaan tarvittu kun kehitys lopetettiin ja toisaalta tuskin niitä ymmärrettävistä syistä haluttu myydäkään... En jotenkin jaksa uskoa, että tehtaalta ihan kuranttia kalustoa romuksi laitettiin. Toisaalta, onhan siellä varmaan arvokkaampaakin tavaraa "poistokirjattu", kuten kokoonpanolinjoja ja työstökoneita.
 
Eiköhän se rekkakuski kippaa ton kuorman omalle takapihalle ja tekee vielä hyvän tilin
baaa.gif
 
Voisko joku joka ymmärtää selittää mulle, miksi on parempi viedä kaatikselle kun myydä esim $ 500 kappale?? Varmasti menisi kaupaksi.
nuitten myymisestähän tulisi pelkkiä kuluja. nuo pitäisi rekalla rahdata jollekkin dealerille. Myyjältä menisi aikaa jos ei ostajakanditaatin pehmittämiseen niin ainakin paperihommiin, joka olisi pois HD-logokalsareiden myyntityöstä. Luovutushuoltokin pitäisi tehdä, johon tarvitaan huoltokaveri joka samaan aikaan voisi olla lomautettuna tai asentamassa kiiltävää palaa oikean merkkiseen tuotteeseen. Dealeri ja tehdas joutuisivat antamaan takkuun / tuotevastuun vaikka ilmaiseksi antaisivat, tämä taas sitoisi pääomia kulutusosiin jne.

tämä on sitä ekonomin logiikkaa. kun hyö päättää että jokin lopetetaan / alaskirjataan, niin merkitystä vaan sillä että homma saadaan nopeesti pulkkaan, mahdollisilla jämien avulla tehtävillä pikkurahoilla ei merkitystä
 
Hieno kuva, ihan oikeassa paikassa.

Kyllä niitä pyöriä ja autoja paljon muutakin on tuhottu maailman sivu. Ihan vain esimerkkinä hienoja ja kehittyneitä ärrä ja muita hienoja kilpapyöriä tuhotaan surutta, ei kun sulattamoon. Taisi muutama tuhat vesivahinkoautoakin tässä muutama aika sitten mennä paalikoneeseen.

Ei se niin tavatonta ole.
 
Hip hurraa Amerniikan läskit.

Noin karkeistetusti pölhölänmaalaiset rahoituslaitokset jakelivat maksukyvyttömille asiakkaille asuntolainoja liian köykäisin perustein ja onnistuivat tuottamaan globaalin rahoituskriisin.

No sama vaikuttaisi toistuvan HurliDurlin suhteen, jos artikkeleihin on uskominen, siten että superviksu rahoitusosasto on jaellut rahattomille pyörälainoja alle primekoron.
Sitten tuli paskaa ja kaikki laarinpohjat pitää kaapia että päämerkki ei kempsahda.
Jolla ei mahda ruusuisesti mennä jos käyttöpääomaa pitää lainata 15% korolla.

Sinällään plussalla pyörineellä Buellilla oli vaan epäonni toimia harkitsemattomalla toiminnallaan ahdinkoon joutuneelle omistajalle.

Harmi sinällään kun täyskatettu proto oli ihan lupaavan oloinen...
 
Back
Ylös