• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ylinopeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STB^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ylinopeus - Jäädäkkö vai eikö jäädä

• Ajan karkuun miettimätä niinkuin ghostrider

Ääniä: 0 0,0%
  • Mietin kerran mielessä sakkoja/ajokieltoa ja karkuun

• Pysähdyn heti tienlaitaan ja otan isot sakot ja ajokiellon

• Ääniä yhteensä
    0

STB^

New member
Mitä teet kun huomaat ajavasi huomattavaa ylinopeutta ja itse setä poliisi ajaa vastaan ja laittaa vilkkuvalot loistamaan.

pysähdyn ja hymyilen ja selviän ilman sakkoja
biggrin.gif

Pakkohan se on ottaa vastaan mitä annetaan - omaa tyhmyyttä...tyhmempää olisi kuitenkin lähteä karkuun.

Kyllä sitä vaan tulee kiltisti kärsittyä ja otettua vastaan mitä tuossa tilanteessa tarjotaan. Ja kun noin käy niin sitten ei vähään aikaan
062802moto_prv.gif

Eiköhön tossa kannata ottaa tilanne huomioon. Jos kilpi on varmasti ollut luettavissa tai ylinopeus ei ole ihan uber niin suosiolla sivuun.
Jos taas ylinopeus on ollut niin törkeä, että kortti lähtee jokatapauksessa pitkäksi aikaa ja vielä tilanne on sellainen, että suurella todennäköisyydellä p***alakit eivät ehtineet sitä saamaan niin tuppi nurin ja alkaa etsiä jotain toista tietä.

Yleensä herään hikisenä ja onnellisena todetakseni, että onneksi se oli vain painajainen.
ghostface.gif

Tilanteesta ja nopeudesta riippuen, jos pienikin mahdollisuus että näkivät kilven niin peli seis. Jos pamauttaa yli 250kmh tutkaan niin ei se siitä paljon pahene jos karkuun lähtee...

...mietiskelin hiljaa mielessäni, että mihinköhän se vastaan tullut HÄLYTYSAJONEUVO oli menossa...ja jatkan matkaani..
062802moto_prv.gif

Mistäs mä tiedän kenelle ja miksi se vilkuttaa? Jatkan matkaa ja jos poliisi ehtii perään ja jää roikkumaan p****seen vilkut päällä niin harkitsen uudelleen tilannetta. Mun puolesta saa vastaantulijat vilkutella ihan vapaasti mitä valoja huvittaa, oli poliisi tai ei, pysähdyn jos se mulle selkeästi osoitetaan... luulen
033102bebe_1_prv.gif

Ohje kymppi ! niin kauan jatka matkaa kun on sata varmaa ett se pysäytys merkki on tosiaan sulle vältyt turhilta ja asiattomilta rangaistuksilta. Ja lopuksi jos jostain syystä näköyhteys katkeaa niin muuta reittii välittömästi
lookaround_orig.gif

Poliisiautossa on hirveästi sinisiä valoja, niistä ei tarvitse välittää kuin väistämismielessä. Jos sieltä sinisien keskeltä näkyy pilkahdus punaista, niin silloin tiedät, että herra poliisilla on sinulle asiaa.
Eräs kerta poliisit ajoi perässä siniset valo päällä (ei punaista valoa). Väistin sivummalle ja näytin kädellä, että ohi vaan, niin eikös nämä herrat hollywood-tyyliin kiilaa minut tien sivuun ja ala sättimään siitä, kun en pysähtynyt ajoissa. Aikamme siinä asiasta keskusteltuamme, poliiseista nuorempi (taisi olla se älykkäämpi myös) myönsi, ettei se punainen valo tainnut olla päällä... Lupasin olla tekemättä valitusta aiheettomasta kansalaisen pysäyttämisestä ja liikennettä vaarantavasta kiilailusta.
Olen aina ollut sitä mieltä, että asiallinen keskustelu johtaa parempaan lopputulokseen kuin turhanpäiväinen suunsoitto.

Kyllä nykyään tuppaa sinivuokkoja kukkia jokapaikassa, joten pysähdyn ja pistän nortiksi, jos vaikka tulisivat juttusille.
confused_orig.gif
Moottoritiellä hiukan eri asia, jatkan matkaa, pysäyttäkööt jos on asiaa.
033102bebe_1_prv.gif

Kyl ne yleensä ihan muille niitä punaisii vilkuttelee, joten ei jassa koko ajan olla vetämäs tien sivuun...

tossa taannoin joku todisti että edes maailman nopeimmalla moottoripyörällä ei pääse karkuun.

Ei nyt ollut oikein sopivaa vaihtoehtoa, joten ääni meni pysähtymiseen. Oikeampi vaihtoehto olisi "Mietin kerran jos toisenkin mielessä sakkoja/ajokieltoa ja totean sen jälkeen etten kuitenkaan pääsisi pakoon ja pysäytän tien varteen".

Jaa... että pitäis Herrojen vilkkuvalojen väriä alkaa katselemaan että oiskos oikeaa päällä.. ja pashat..

Jos sopivalla mutkatiellä jonkun suoran lomassa 200 vauhtia ja maija tulee 80km/h vastaan, niin eipä karkuun tarvitse paljon pyristellä, sen kun ajaa vaan. Johan siinä kahvit ehtisi ryystää jos niitä jäisi ootteleen.

Muuten tulee kyllä pysähdyttyä, mm. taannoin kun oli vähän ylinopeutta ja maija mutkan takaa eteen ja ehti kääntää pakun suoraan poikittain tielle. Jotain ripittivät hetken jonka jälkeen mä jatkoin matkaa rannalle. Ei pojilla ollu tutka päällä.

Back