Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai se sen ihmeellisempi asia ole kuin sääntöjen noudattamisen tehostaminen. Eikä mistään radikaalista muutoksesta kai kyse ole kuitenkaan, kun uutisoinnin mukaan ensin vähennetään se kolme kilometriä tunnissa varmuuden vuoksi ja sen jälkeen huomautus tulee vasta kolmen kilometrin ylityksen jälkeen tuon varmuusrajan yli ja rikesakko kun ylitys on seitsemän kilometriä tunnissa eli rikesakko tulisi kun ajaa 80 km/h alueella 91 km/h.Jotenkin tuntuu että tässä joutuu tavallisen tallaajan moraali ja oikeus-usko keóetukselle. Ei kyllä nyt jaksa ymmärtää mikä tässä on takana.
No niinpä .. tarkoituksenmukaisuudesta en osaa sanoa, mutta josSiis rehellisesti sanoen en edes osaa ajaa millään kulkuneuvolla noin tarkkaan nopeusrajoituksen mukaan. Paitsi tietysti varman päälle alinopeutta, mutta onko sekään tarkoituksenmukaista.
Missä uutisoinnissa tuo lukee?..kun uutisoinnin mukaan ensin vähennetään se kolme kilometriä tunnissa varmuuden vuoksi...
Miilä faktalla sinä tuollaista latelet? Meinaatko että tiukempi nopeustoleranssi lisää enemmän liikenneturvallisuutta? Nopeusmittaria, varsinkin mopolla ajaessa, saa olla enemmän tarkkailemassa ja huomio kiinnittyy liikaa muualle kuin liikenteen seuraamiseen....Suurempi asia on mahdollinen katsastuspakko moottoripyörille, joka tuo useamman kympin ylimääräisen ja useimmille meistä täysin turhan kulun vuosittain eikä anna turvallisuudellekaan mitään lisäarvoa...
Helsingin Sanomat 27.7.2009 sivu A4 yläosa.Missä uutisoinnissa tuo lukee?..kun uutisoinnin mukaan ensin vähennetään se kolme kilometriä tunnissa varmuuden vuoksi...
Tässä en, jos tarkkaan luit, viitannut turvallisuuteen ensisijaisesti vaan katsastuksen tuomaan lisäkuluun. Tähän asti ei ole voitu todeta, että moottoripyörien tekniset viat, joita olisi voitu katsastuksessa havaita, olisi aiheuttanut onnettomuuksia.Miilä faktalla sinä tuollaista latelet? Meinaatko että tiukempi nopeustoleranssi lisää enemmän liikenneturvallisuutta? Nopeusmittaria, varsinkin mopolla ajaessa, saa olla enemmän tarkkailemassa ja huomio kiinnittyy liikaa muualle kuin liikenteen seuraamiseen....Suurempi asia on mahdollinen katsastuspakko moottoripyörille, joka tuo useamman kympin ylimääräisen ja useimmille meistä täysin turhan kulun vuosittain eikä anna turvallisuudellekaan mitään lisäarvoa...
Ja ei, en todellakaan ole moottoripyörien katsastuksen kannalla.
No onhan se kiwaa - aina joskus. Yleensä kun ei ole kiire mihinkään ja tiellä tilaa, ajelen autollakin nopeusmittari siinä lätkän osoittamassa lukemassa ja motarillakin pelkkiä talvinopeuksia = ihan vapaaehtoisesti jopa 20km/h alle rajoituksenKokonaan toinen asia on, että kuinka kivaa se on.
Loistavaa...sanoi:Liikkuvan poliisin mielestä huomautus pitäisi antaa jo yhden kilometrin ylinopeudesta
Niin... kai tällä puuttumiskynnyksen madaltamisella pyritään muuttamaan sen normaalin liikennevirran nopeus max. nopeusrajoitus +3, jolloin puututtavaa ei ole... Ja silloin kukin voi rynkytellä liikennevirrassa ilman sanktioita.Laki teksti on ja pysyy. Käytäntö on toinen juttu.
Kumpi on pahempi se että ajaa esim lätkä+10km/h nopeutta ja kulkee mukavasti autovirran mukana. Vai se että ajaa tasan nopeusrajoituksen mukaan tai ehkä vähän alle, jolloin ohittavia riittää. Kyllähän jokainen ohitus on aina riski ja vaarallinen sekin.
Jaa, enpä löytänyt A4-sivua tuosta yo. linkistä.Helsingin Sanomat 27.7.2009 sivu A4 yläosa.
...Eikä sitä mittaria niin kauheasti tarvitse tuijotella pysyäkseen rajoitusten puitteissa, jo kokemuksen tuoma perstuntuma kertoo aika hyvin käytetyn nopeuden kertaluokan. Mikähän olisi oikea tapa huolehtia käytettyjen nopeuksien pysymisestä kohtuullisina ellei jotain rajaa asetettaisi ja ellei raja olisi todellinen ja sitä valvottaisi?...