Niin.... Edes hiukkanen "maalaisjärkeä" ja yleistä elämänkokemusta käytössä. niin
joka helvetin "arkisesta ja normaalista" asiasta ei tarvitse tehdä tiedettä

.
Tunnistaako nyt ?
Sama miten overkill vedät ja spekuloit sekundäärisillä aspekteilla, aina joskus se paska lävähtää
ropeloottoriin..... ja yllättäen paljon lakisääteistä useammin jos paukut palaa
muuhun kuin "metsän näkemiseen puilta". Elämä on.
Noista "tavaran tarkistamisista" ja varauksista hieman.
Niissäkään ei voi ihan aina voittaa, mutta hinta-asia hoituu tontilleen varausportaalin ja suu auki oikeassa
kohtaa- taktiikan yhdistelmällä aika pomminvarmasti.
Tarkistaa portaalista varaustilanteen ja hintatason.... vaikka nurkalla, mutta ennen tiskille menoa.
Paikalla, jos "tavara" vaikuttaa kurantilta, "naulaa" ensimmäisenä hintaa kohdalleen.
Ihan varmasti ottaa asiakkaaksi portaalihinnalla, ilman siellä tehtyä (vaikka sitten nurkalla) varausta.
Mietitäänpä miksi ottaa?
Tässä kohtaa ei tarvitse edes ottaa esille "perhehotelleissa" junan vessan lailla toimivaa
käteisen rahan merkitystä eri mahdollisine ulottuvuuksineen.
Maailmalla liikkuessa kannattanee myös pitää mielessä mitä majapaikkojen tähtiluokitus käytännössä
tarkoittaa ja mihin se itse asiassa perustuu.
Paikan "taso" ei useinkaan korreloi laadun ja palvelun kanssa, vaan enemmänkin "oheispalvelujen"
ja yön-kahden yöpyjän tarpeiden/odotusten suhteen ei niin relevanttien asioiden kanssa.
Tosin.... ei hintatasokaan... suuntaan tai toiseen aina korreloi tähtiluokituksen kanssa.
2-3:n tähden luokassa variaatiot lienevät kaikkein suurimmat.
Ehkä tuo.... What you see is what you get.... toimii aika lailla paremmin kuin se lähtökohta jossa
kuvitellaan saatavan se mitä on luvattu

.
Useampi saturainen yöltä toki nostaa palveluntarjoajan kynnystä pitää kiinni sovitusta ja luvatusta,
mutta ei noissakaan ihan aina asiakkaan mielikuva/odotukset ja todellisuus kohtaa.