Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
95, kun 98:sta ei ole mitään hyötyä, jos ei nakuta 95:llä. Kohta alkaa taas bensa-vääntöohjekirjan mukaan koneeseen riittää 95:kin. mutta mitä mieltä porukka on? 98 oon ite käyttäny aina... kaveri kyl ajelee busalla 95:lla...
Tottakai se on pikkasen tehokkaampi, jos motti pystyy hyödyntämään tuon 98:n paremman puristuskestävyyden.Voi se olla nakutustunnisteinen mopo pirteempi 98:lla. Mottia säädetään silloin nakutuksen eikä tehon ehdoilla. Autopuolella noissa on ainakin hienoisia eroja.
Itseasias ku ajattelee uudelleen niin miten vapari hyödyntää tuota puristuskestävyyttä? Tiedän, että noissa on hienoisia eroja, mut mitä siinä säädetään. Oisko 98:lla vain suurempi energiapitoisuus, ja tehoa tulis vaparissa sitä kautta? Ahdetuissahan noi tunnistimet vaikuttaa ahtopaineisiin.Tottakai se on pikkasen tehokkaampi, jos motti pystyy hyödyntämään tuon 98:n paremman puristuskestävyyden.Voi se olla nakutustunnisteinen mopo pirteempi 98:lla. Mottia säädetään silloin nakutuksen eikä tehon ehdoilla. Autopuolella noissa on ainakin hienoisia eroja.
Todella harvoissa pyörissä vaan on nakutuksentunnistinta.
Höpsistä...Joku joskus aiemmin väitti että 98 palaa paremmin...
Sytytysajankohtaa säätämällä....miten vapari hyödyntää tuota puristuskestävyyttä? Tiedän, että noissa on hienoisia eroja, mut mitä siinä säädetään. Oisko 98:lla vain suurempi energiapitoisuus, ja tehoa tulis vaparissa sitä kautta?
Ero on todellakin minimaalinen. 98-oktaaninen gaso vaan vaatii suuremman aktivaatioenergian ja mahdollistaa sitä kautta suuremmat puristukset ennen nakutusta.Joku joskus aiemmin väitti että 98 palaa paremmin, että sillä lailla tehokkaampi... mut ero lienee minimaalinen...
Joku joskus aiemmin väitti että 98 palaa paremmin, että sillä lailla tehokkaampi... mut ero lienee minimaalinen...
98 palaa itseasiassa pikkasen huonommin.. Eli jos ei nakuta 95:llä niin sitä kannattaa käyttää.sanoi:Mää oon joskus nähnyt kiihdytysauton tehokäyrät 95 ja 100 okt bensalla. Oli muuten hirvee ero. No tietty semmosessa 600hvn autossa varmaan pienikin juttu vaikuttaa paljon.
No, torpataan se heti alas...Noniin, alkoihan se tuttu bensa-vääntö...
Siinä on kaikki mitä tarttee tietääNo, torpataan se heti alas...Noniin, alkoihan se tuttu bensa-vääntö...![]()
Eli Nesteen tutkijalta meilikirjeenvaihdosta pieni klipsaisu:
***lainaus alkaa***
Polttoaineen oktaanivaatimuksessa on noudatettava käyttöohjekirjan tai merkin maahantuojalta saatavaa tietoa.
Moottorin tarvitsemaa korkeamman oktaaniluvun polttoaineen käytöstä ei ole mitään varsinaista hyötyä, esim. tehonlisää.
Lämpöarvo tarkoittaa sitä, kuinka paljon energiaa esim. litrasta polttoainetta on saatavissa täydellisessä palamisessa. Lämpöarvo ei kuulu normaalisti ilmoitettamiimme arvoihin bensiineille, mutta merkittävää eroa ei BE95 ja BE98 välillä ole, koska BE98 ja BE95:n lämpöarvojen hajonta jo eri valmistuserien tai toimittajien, (puhumattakaan talvi- ja kesälaaduista), välillä on niin suuri, ettei voida yksiselitteisesti sanoa, että jomman kumman laadun lämpöarvo olisi korkeampi tai matalampi.
***lainaus loppuu***
Eiköhän se ollut siinä...![]()