• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZ450f 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KawaRider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KawaRider

New member
Tommonen tilattu ja pitäs olla pihassa tällä viikolla, eli kertokaapa huolto väleistä, kestävyydestä yms... Paljon olette ajaneet männällä, venttiileillä, nokkaketjulla yms... Kaikki info pyörästä kelpaa!

Pyörän mukana tulee manuaali, joka on korjauskirjatasoa. Siitä löytyy kaikki tarvittava huoltojen tekemiseksi.
Tuossa 2005 mallissa ei kai ole vielä hirveästi eroa -04:ään, mutta jotain kuitenkin. Siten omat kommentit ei ihan kaikilta osin täsmää.
Tuntuman ja kuuleman mukaan ovat aika lujaa tekoa.
Öljyt+suodatin max 5h, venttiilien tarkistus/säätö eka tai toka huollossa, jatkossa sitten 20h välein. Itsellä ei hermot kestä venyttää tuota pidemmäksi huoltovälejä.
Männällä ajattelin kuitenkin ajaa 50h ja katson sitten sen kunnon, siihen on vielä aikaa... Nyt ajettu n.10h ja ajoa tulee arviolta 20-25h vuodessa.

Ootkos ollut tyytyväinen pyörään? Valitsin ite Jampun sen kestävyyden takia ja eiköhän tolla lujaa pääse jos kuski on kunnossa:) Kohta näyttää tallikin mukavalta ku Z750 ja YZ450F kiiltelevät vierekkäin:)

Jep, ihan tyytyväinen olen ja niin on muutkin: Kaveripiiristä löytyy 4kpl YZF450 kaikki mallia 2004...
Monella meistä oli 90-luvun CR250R ennen tätä ensimmäisenä krossina/enskana, mutta kun kerran kokeilee nelaria niin se on menoa...
Kaikki meistä ajaa ajallisesti aika vähän, ihan vain harrastuspohjalta, ja pääasiassa jäärataa. Itsellä on myös smotokamat, joten tulee kesälläkin vähän ajettua.

Joo, uuden ostin! Valitsin ton 450f:n ku ajatuksena talvella ajaa myös jäällä... Tällä viikolla pitäs olla pyörä pihassa ja ku saan sen kasattua, niin välittömästi crossia kokeileen sillä. Voi olla erilainen pyörä ku entinen Honda CR125r 2001. Pitää heittää sit kommenttia, miltä ekat ajot tuntui! Testasin tota 250cc F:ää ja mahtava laite myös ajaa!!

Itsellä on myös smotokamat, joten tulee kesälläkin vähän ajettua.
Käyt vissiin välillä Muukon FK-radalla ajelemassa? Pari kertaa nähnyt ainakin vastaavan(YZ puolavanteilla) moton siellä vetämässä ihan mukavaa kyytiä...
Enköhän se minä liene, toinen Yammu mikä siellä on ollut on pinnavanteilla. Vaikeeta se vaan on ja vauhti siten kyllä aikasta hiljaista, saa nähdä oppisko tässä joskus vähän ajamaankin.

Asiasta seittämänteen, eli mikä on hyväksi havaittu öljy noissa Jampeiissa? Kotari miehet laittaa kuulemma diesel öljyä mutta mun mielestä se ei kyllä ole hyvä vaihteistolle/kytkimelle! 98 bensaahan tohon tyrkätään? Typerä kyssäri mut eka nelarini kyseessä...

Parista paikasta ovat suositelleet Castrolin GPS:ää. Kuulema toimii hyvin Yammun yksimukisissa. Itse käytän nyt tuota, vaikka katupyörissä kartan GPS:ää kuin ruttoa... huonoja kokemuksia Hondan Magnassa.

Asiasta seittämänteen, eli mikä on hyväksi havaittu öljy noissa Jampeiissa? Kotari miehet laittaa kuulemma diesel öljyä mutta mun mielestä se ei kyllä ole hyvä vaihteistolle/kytkimelle! 98 bensaahan tohon tyrkätään? Typerä kyssäri mut eka nelarini kyseessä...
ite käytän kottaraisessa Belray:n öljyä ja yleensä tankannut 95 ja toimii hyvin
smile_org.gif

Kotari miehet laittaa kuulemma diesel öljyä mutta mun mielestä se ei kyllä ole hyvä vaihteistolle/kytkimelle!
Mobilin Delvacia monet käyttää. Edullinen dieselöljy joka täyttää reilusti kaikki moottoripyöräöljyille asetetut vaatimukset. Miksei se olis hyvää vaihteistolle/kykimelle? Perusteluja...?

Omassa Kotkassa käytän BelRayn 20w50 liisteriä ja hyvin rokkaa...

Kotari miehet laittaa kuulemma diesel öljyä mutta mun mielestä se ei kyllä ole hyvä vaihteistolle/kytkimelle!
Mobilin Delvacia monet käyttää. Edullinen dieselöljy joka täyttää reilusti kaikki moottoripyöräöljyille asetetut vaatimukset. Miksei se olis hyvää vaihteistolle/kykimelle? Perusteluja...?

Omassa Kotkassa käytän BelRayn 20w50 liisteriä ja hyvin rokkaa...
Mulla on vaan semmonen käsitys, että moottoripyöräöljyn ois hyvä sisältää jotain kytkintä suojaavaa ainetta. Voin olla väärässä, mut TM:ssä oli vähän aikaa sitte juttu siitä. Enkä ole tarkkaan myöskään katsonut, mitä tuo diesel öljy pitää sisällään, mutta hyvä jos pelaa!! Oletko perehtynyt, että onko tuo käyttämäsi BelRay ja diesel öljy suunnilleen samaa litkua?

Mulla on vaan semmonen käsitys, että moottoripyöräöljyn ois hyvä sisältää jotain kytkintä suojaavaa ainetta. Voin olla väärässä, mut TM:ssä oli vähän aikaa sitte juttu siitä. Enkä ole tarkkaan myöskään katsonut, mitä tuo diesel öljy pitää sisällään, mutta hyvä jos pelaa!!  Oletko perehtynyt, että onko tuo käyttämäsi BelRay ja diesel öljy suunnilleen samaa litkua?
Käsittääkseni joissain Delvaceissa on kytkimen vaatimat lisäaineet. Pitäs perehtyä tarkemmin, että mitkä Delvacit on kelvollisia mp-käyttöön. Niitä kun on useita eri laatuja...

En oo tohon BelRay:n koostumukseen sen paremmin perehtynyt. Luin jostain, että tuo on suunniteltu nimenomaan isojen enduroiden öljyksi ja tuota mulle suositeltiin KTM-huollossa, joten sitä tälläsin koneeseen ja hyvin futaa.

Nyt on Jampulla ekat höyryt päästetty! Jousituksesta ei voi vielä sanoo mitään ku tien pohjaa ajelin, mutta moottori tuntui fantastiselta piikin jälkeen. Voimaa on paljon ja se on vielä suhteellisen helppo hallita tasaisen väännön vuoksi. Tänään sitten kunnolla tunteja nielemään! Vanhat/uudet öljyt valuttelin pois ku ei tiedä kuinka kauan ne on siellä muhinu ja tilalle pistin nuo BelRay thumper racingit! Toivotaan, että Jamppu pelaa:)

Säädetäänkö tyhjäkäyntiä siitä mustasta rullasta, josta menee jotain kaasariin? Voishan tuon kattoo kirjasta tai kokeilla, mutta tulipahan vaan asia mieleen tässä töiden lomassa. Pitäs saada tyhjäkäyntiä isommalle ku on niin pienellä että sammahtelee helposti sillontällöin ku menee mutkaan vaikkapa kykä pohjassa... Muuten hieno peli meikäläisen makuun!!!

Back