Yzf r1 ei käynnisty

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juizzii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juizzii

New member
Yzf r1 ei käynnisty

Morjestus professorit. Nyt olis pikku ongelma yammun kans. Kysees on yzf r1 - 01 kaasari peli. Ei suostu käynnistymään lämpimänä ellei laita ryyppyä täysille ja väännä kaasua kunnolla. Kuumana joutuu sahaamaan aika kauan ja ilma ryyppyä ei toivoakaan käynnistymisest. Kylmänä lähtee kyllä käyntii hyvin. Kaasarit tsekattu, venttiili välykset oli hyvät, bensapumppu toimii ja suodatin puhdas. Alko loppumaan mielikuvitus iteltä et mikä mysteeri oire nyt vaivaa. Help me please!
 
Lähteekö kylmänä käyntiin ilman ryyppyä? Jos lähtee, niin saa liikaa bensaa. Ryyppy levy, mikä kiskoo jokaisen kaasarin ryyppyventtiileitä, saattaa jumittaa tai itse venttiilit takellella.
 
Lähteekö kylmänä käyntiin ilman ryyppyä? Jos lähtee, niin saa liikaa bensaa. Ryyppy levy, mikä kiskoo jokaisen kaasarin ryyppyventtiileitä, saattaa jumittaa tai itse venttiilit takellella.

Ei lähde ilman ryyppyä käyntiin sillonkaan paitsi jos lämmöt n. 50-70
Kuuluuko muuten noihin kaasareiden "mötiköihi" jotkut letkut?
 

Liitetiedostot

  • IMG-20180708-WA0006.jpg
    IMG-20180708-WA0006.jpg
    80,7 KB · Katselut: 86
pyörästä on nyt pariinkin kertaan käytetty kaasarit auki ja putsattu. venavälykset oli ok ja bensapumpun käytin tänään auki ja mitään vikaa en löytänyt. tulpat on uudet. pyörä lähtee tosiaan kylmänä ryypyn kans hyvin käyntiin mutta kun käyttää lämpimäksi ja sammuttaa niin saa sahata käymään kaasu pohjassa. sitten ku kone jäähtyy alle n.70asteeseen niin lähtee heti käymään ilman kikkailua.
 
Sanoisin mutu-tuntumalla että jos ilmaa pääsee vapaasti luistikalvojen kammion kansien alle (mustat muoviset) niin ei toimi kunnolla koska siellä vaikuttava alipaine avaa luistit kaasutettaessa. Tosin nipat voi johtaa muuallekin.. liittyiskö noi johonkin saastevekottimiin?
 
Toisaalta kalvojen alle tarvitaan normaalia ilmakehän painetta, voi olla että noi liittyy siihen.
 
niitä kalvoja en oo vielä kattonu. täytyy huomenna vilkaista onko ne ehjät. Mut luulis että lähtis sitte aina huonosti käymään. bensansaantivialta vaikuttais tai sit saa liikaa ilmaa jostain.
 
Toisaalta kalvojen alle tarvitaan normaalia ilmakehän painetta, voi olla että noi liittyy siihen.

Meikän mopoissa letkujen päät ovat ihan avoimia ja näyttävät lähtevän hiukan eri paikasta.
Kaasarit.jpg

R1:n kaasareista kaivoin myös kuvan.
R1 kaasarit.jpg

Tarkemmin katsottuna samoilta paikoilta lähtevät mutta R1:ssä kiertää eri reittiä.
 
pyörästä on nyt pariinkin kertaan käytetty kaasarit auki ja putsattu. venavälykset oli ok ja bensapumpun käytin tänään auki ja mitään vikaa en löytänyt. tulpat on uudet. pyörä lähtee tosiaan kylmänä ryypyn kans hyvin käyntiin mutta kun käyttää lämpimäksi ja sammuttaa niin saa sahata käymään kaasu pohjassa. sitten ku kone jäähtyy alle n.70asteeseen niin lähtee heti käymään ilman kikkailua.

Oire kertoo aikalailla sitä, että kuumana menee liian rikkaalle. Yksi teoria voisi olla, että neulaventtiilit tai niiden istukoiden o-renkaat vuotavat, mutta kuitenkin vain vähän ettei kone ole heti täynnä bensaa tai käynti muuten sekaisin. Toinen mahdollinen vaihtoehto voisi olla liian korkealle säädetty kohokammioiden bensanpinta. Kolmantena onko pyörässä alkuperäinen ilmansuodatin vai joku pestävä vapaavirtaushässäkkä?
 
Ei suostu käynnistymään lämpimänä ellei laita ryyppyä täysille ja väännä kaasua kunnolla. Kuumana joutuu sahaamaan aika kauan ja ilma ryyppyä ei toivoakaan käynnistymisest


Ei tää kauheen rikkaalla voi olla, jos kuumanakin ryyppyä tarvitsee?
 
Ei tää kauheen rikkaalla voi olla, jos kuumanakin ryyppyä tarvitsee?

Tuo on vähän ristiriitainen juttu, kun ekassa viestissä tuo ryyppy mainitaan, mutta lainaamassani ei. Samoin se on outoa, jos koneen jäähdyttyä 70 asteeseen se kuitenkin käynnistyisi ilman ryyppyä, joten oletin että tuo on vain kirjoitus/ajatusvirhe. Pyörän omistaja voisi tarkentaa asiaa tuolta osin...
 
- Kylmänä lähtee ryypyllä käyntiin = normaali olotila
- Lämpimänä ei lähde ilman ryyppyä = epänormaali tila = ei saa bensaa normaalia reittiä pitkin tk-suuttimien ja kanaviston kautta = tukos siellä päin
-Lämpimänä lähtee ryypyllä käyntiin, jos samalla avaa kaasua = bensa tulee ryyppypiiriä pitkin moottorille mutta seos on liian rikas palaakseen moottorissa. Kaasun avaaminen laihentaa seoksen palamiskykyiseksi, koska kone saa enemmäin ilmaa ja toisaalta läppien avautuessa ryyppypiirille tuleva alipaine vähenee ja siitä syystä bensan tulo vähenee
 
Saattaskohan tää mulkku olla se syypää 
 

Liitetiedostot

  • IMG-20180709-WA0007.jpg
    IMG-20180709-WA0007.jpg
    93,4 KB · Katselut: 139
Back
Ylös