• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

z 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aple
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aple

New member
tässä rupesin miettimään että miksi paukkuu putkessa kun jarruttaa moottorilla, ruiskupelithän pitäis katkaista polttoaineen syötön silloin ja mun mielestä myöhäinen sytty yhdessä bensan kanssa siellä putkessa paukkuu... oonko ihan väärässä ?
pyörässä on art:in "race" slipari, onkohan sillä vaikutusta asiaan..?
nixweiss.gif

tässä rupesin miettimään että miksi paukkuu putkessa kun jarruttaa moottorilla, ruiskupelithän pitäis katkaista polttoaineen syötön silloin ja mun mielestä myöhäinen sytty yhdessä bensan kanssa siellä putkessa paukkuu... oonko ihan väärässä ?
pyörässä on art:in "race" slipari, onkohan sillä vaikutusta asiaan..?
nixweiss.gif
Käy liian laihalla ja vajaat pytyssä laukeamattomat lataukset porisevat omia aikojaan vasta kuuman putken puolella?

Milläs säätelit ruiskun kohdalleen putken vaihdon jälkeen?

Käykö kone kuumempana kuin ennen putken vaihtoa? Värjäytyykö alkukäyrät sinisemmäksi kuin ennen?

Jos tosiaan käy laihalla, niin pidemmän päälle ei tee gutaa koneelle. Kuumenee liikaa ja sikäli kun oikein muistan niin venat ovat ensimmäisenä vaarassa.

Samaa tekee mun Zeta, eli paukkuu moottorijarrutuksella Vakioputkella sitä ei esiintynyt, mutta se kattipönttö ei nyt kovin vapaasti hengitäkään. Ensin vain seokset tarkistetiin penkissä, ei se liian laihalle mennyt.
Myöhemmin tuli säätöboksin asennus ja seosten "paksuntaminen" ei tuohon juuri muutosta tuonut. Eli en usko että se "laihan seoksen" vuoksi paukkuu.

slipari oli kiinni kun pyörän ostin eikä ole kokemusta vakiopöntöllä mut täältä ole lukenut että ei pitäis tarvii säätää seoksia sliparin takia, jotainhan se kuitenkin vaikuttaa jos kerta vakiopöntöllä ei pauku!
eikä se pauke mua sinällään haittaa jos ei ole muuten vahingoks moottorille.
sliparia olen kyllä muuten ajatellut vaihtaa kun ei ole oikein mialuisat soundit, kun vaan tietäis mikä olis parempi!

slipari oli kiinni kun pyörän ostin eikä ole kokemusta vakiopöntöllä mut täältä ole lukenut että ei pitäis tarvii säätää seoksia sliparin takia, jotainhan se kuitenkin vaikuttaa jos kerta vakiopöntöllä ei pauku!
eikä se pauke mua sinällään haittaa jos ei ole muuten vahingoks moottorille.
Joo, en ole mikään Kawa Zeta asiantuntija.

Oireesi kuulostivat vaan niin 1:1 samoilta kuin omassa Triplessä suorien vaimentimien asennuksen jälkeen. Eli juuri kaasu kiinni moottorijarrutuksessa porisi niin maan perkeleesti. Jos heti moottorijarrun perään avasi hanaa kunnolla niin saattoi putkessa olevat bensat saada oikein lieskalla pamauttamaan bussipysäkin mummoille jännäkakat sukkahousuihin.

Sitten ruiskukartan veivaus uuteen uskoon sai pyörän vetämään paljon nätimmin ja edes tuota porpotusta ei enää kuulunut, puhumattakaan noista atomipamauksista. Eli laihalla oli, mutta muuten ei ole tarkempaa hajua mitä kaikkia muutoksia uusi ruiskukartta toi tullessaan.

Mutta tosiaan jos tuossa yllä saman pyörän omistajalla ei ole PowerCommanderit papatukseen auttaneet, niin sitten en keksi missä vika piilee.

Z1000:ssa Muzzyn putkistolla kyllä paukkui ihan huolella moottorijarrutuksissa siitäkin houlimatta että oli Powercommanderit ja säädöt penkissä tehty. Sama homma myös muilla, joilla tuollainen putkisto on kiinni ollut joten vaikea kuvitella että kaikilla se laihalla olisi. Riippunee siis varmaan rööristä.

Viisaammaat ovat kyllä kertoneet, että saattaa paukuttaa jos on laihalla mutta eipä tuo oma laite tuntunut sen kuumempana käyvän vaikka pauketta pitikin.

kuka tunnustaa ajavansa oranssilla z1000:lla itä-helsingissä? pari kertaa nähny/kuullu ku kiihdyttää kunnolla ja voi vitalis ku kuulostaa hyvältä ku paukkuu

Johtuu KCA:sta, eli Kawasaki kleen air systeemistä, joka syöttää ilmaa pakopuolelle päästöjen vähentämiseks, eli pauke ei haittaa mitään.

No tohonkin pitää vastata että ei välttämättä johdu pelkästään siitä Kleen-systeemistä. Mulla oli se vähän aikaa tukittuna (olin menossa penkitykseen) ja silti paukkui moottorijarrutuksessa.. Tosin silloin ei ollut vielä säätöboksia kiinni.

Edit: Tähän varmistus saadaan keväällä, pitää tukkia se Kleen lopullisesti talven aikana kun seosmittari odottaa tossa pöydällä asentamistaan...

Kertokaas viisammat...

Kannattaako panna rahaa kiinni ruiskunohjaukseen ja paremmin hönkivään ilmanputsariin? Ja mitenköhän suuri operaatio asennus on ? Akran putkella kun ei juuri pauku ja peli muutenkin tuntuu toimivan kylmäsammumisia lukuunottamatta moitteettomasti...

kaipa tuo on makuasia.... mutta jos laittaa esim K&N kiinni niin sitten on kyllä aiheellista asentaa joku pruutta ohjain ...menee takuulla laihalle... ja se pelkkä asentaminen ei wielä ratkaise mitään waan kunnon säädöt sekä rauta että softapuolelle on paikallaan.

*näin isommat pojat kerto*

Edit... taas wäärillä lääkkeillä tullu raapusteltua
biggrin.gif
biggrin.gif
ks: seuraawa viesti
biggrin.gif

Back