• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

z1000 kokemuksia?03----------

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pro

New member
Joo eli nyt pitäis päättää minkä mopon hommais ja vaihtoehdot ovat 600cbr, kawanzx6r tai z1000. Toi z1000 kiinnostaisi kovasti joten jos jollakin olis kokemusta kyseisestä vekottimesta niin ei muuta kuin tarinaa kehiin. Esim. onko se alavääntö oikesti aivan olematon ja paljonko toi kuluttaa keskimäärin? Ja onko tuossa mitään suurempia tyyppivikoja? Itse muistelen lukeneeni about vuosi sitten pommittajien foorumilta, että moottorin kiinnikke ois pettänyt?!?
crazy.gif

Itse muistelen lukeneeni about vuosi sitten pommittajien foorumilta, että moottorin kiinnikke ois pettänyt?!?
crazy.gif
Kuuleman mukaan koneen korvakot voi murtua jatkuvan keulinnan seurauksena jos ei muista kiristellä pultteja välillä. Itseäkin kiinnostaa kokemukset pyörästä, pientä vaihtokuumetta ilmassa...koeajolla kävin joskus pari vuotta sitten ja ainakin muistin mukaan vääntöä oli ihan hyvin jo alhaalta asti.

Ihan mukava pyörähän Z1000 on, joka toimii varsinkin kaupungissa sekä mutkapätkillä ja kyllä sillä pientä reissuakin voi tehdä, vaikkei se nyt mikään matkapyörä olekkaan.
Vakiona alavääntö on tosiaankin onneton, esimerkiksi satasen nopeudessa 6-vaihteella on turha yrittää ohituksia... Mutta putkilla, PC:llä ja pykälää pienemmällä eturattaalla tilanne parantuu huomattavasti!
Gasoa kuluu matka-ajossa sellaset 6-7 litraa satasella ja kaupunkikurvailussa jotain kympin luokkaa.
Tuon moottorin kiinnike jutun lisäksi Z1000:ssa on yksi aika ärsyttävä vika, nimittäin kilometrien saatossa kytkin kahva löystyy ja alkaa pitämään ikävää räminää.

On se alavääntö Z1000:ssa kuitenkin ihan eri luokkaa kuin noissa muissa mainitsemissasi, "olematon" on suhteellinen käsite.

muistelen että Alkukesästä oli joltakin orgilaiselta menny z 1000:sta vaihdellaatikko uusiksi jo muutaman tuhanen km:n ajon jälkeen
nixweiss.gif

No ei niitä tyyppivikoja niin paljoa ole. Jos pyörätyyppi on paska sillä perusteella että tietää yhden missä loota on hajonnut, niin sitten ei voi ostaa mitään pyörä... Kyllähän nuo lootat saa rikki alle 3v kovalla käytöllä, itse tiedän ainakin 600GSXR:n, R6:n, Z1000:n, Z750:n, 600CBR:n, VTR:n jne..

Zetan vaarallisin tyyppivika taitaa olla tuo rungon murtuminen... koskee kai vielä molempia moottorikokoja.
Muut on pikkujuttuja, jotka on helppo fixata, esim. tuo kytkinkahvan resonointi.

Oli varmaan minun zeta minkä laatikko vikaa muistelet. 12tkm oli silloin ajettu ja 6vaihteen rattaat meni uusiksi, eli ei voi sanoa että vaihdelaatikko meni uusiksi.
Muita loota vikoja ei ainakaan siihen topikkiin kukaan kertonut.

Satasen vauhdista voi HELPOSTI lähteä ohittamaan kutosella.
Matkaajosta sen verran että 1000km tuli MM-ralleja seuratessa.
Putkiston vaihto auttaa kyllä tosi paljon, jo pelkkä painon pudotus merkkaa paljon.
Zetoja melko vähän myynnissä, en sitten tiedä paljon näitä on mennyt mutta luulen että monikaan ei heti luovu omastaan.

Ja käyttäkää nyt sitä hakua, tästäkin monta otsikkoa

Juuri vaihdoin oman zetani pois ja tilalle zx-6r -05 ja 1,5 tuli zetalla ajettua, kilometrejä n. 15tkm.... Kiva pyörä, joskin hidas ja kankea...nykysessä ei ole sitä voemoo niin paljon mutta muuten tämä kuussatanen on paljon parempi ajettava.

Pystyyhän tolla 1000 Z:lla taittaan matkaakin hyvin. Käytiin heinäkuussa heittään vajan 3000km turnee Norjassa. Enemmän matkaseureessa olevat kyykky miehet valittelivat paikkojen jumimista
cool.gif

Ainut asia mikä vähän harmitti oli kylmyys n 800m korkeudessa kun ei voinu katteitten alle mennä suojaan
confused_orig.gif

Ja kyllä vääntöä piissa (ainakin kun commander ja putket vaihdettu) melkeinpä samanlailla kun ex pyörässäni joka oli 1000 K3.

Back