Z4 vs Z6 renkaat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qazwsx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

qazwsx

MotOrg ry
Siis itse olen ajellut tämäm kesän noilla Z6 renkailla, eka tavallinen ja 2 seuraavaa noita interactiveja.

Kiinnostaisi käyttökokemukset jos joku on ajanut noita molempia malleja millainen Z4 on verrattuna Z6
 
Älä vaan vaihda Z4:ään...
ghostface.gif
 
Z6:n profiili on pyöreämpi. Z4:nen on taas enemmän lättänä. Rungossa ja kumiseoksessa pakko olla myös eroa koska ero on huomattava. No, onhan toinen vanhempaa suunnittelua.

Molemmilla pääsee pitkään, mutta koska toinen on niin paljon parempi ajettavuudeltaan, en näe syytä jonkun kympin säästön takia kaatua Z4:seen. Varsinkin jos olet jo tottunut paremmin ohjautuvaan kumiin. Z6:nen on luokitettu jopa tonni-kyykkyihin valmistajan mukaan.

Vaimon 6r:ssä oli Z4:nen, mutta jouduin polttamaan sen lopulta kun ei meinannut poloinen kulua ikinä merkkeihin. Omassa 10r:ssä taas ajelin Z6:lla ja hyvä rengas. Jopa radalla harrastelijalle riittävä.
 
Ok! Kiitoksia eli pysytään sitten näissä Z6 renkaissa.

Katselin myös että noita M3 sportec renkaita löytyy vahvistettuna myös, ei vaan taida kestää kovin pitkään FJR:n alla
 
Ok! Kiitoksia eli pysytään sitten näissä Z6 renkaissa.

Katselin myös että noita M3 sportec renkaita löytyy vahvistettuna myös, ei vaan taida kestää kovin pitkään FJR:n alla
Vahvasti epäilen että M3:t kuluisi silmissä FJR:n alla. Blade syö ne keskeltä tasaisiksi noin 4tkm aikana ja ne on vaihtokunnossa n. 6-7tkm kohdalla. Uskaltaisin väittää, ettei FJR:ssä saa mitään etua käyttämällä M3:a Z6:n sijaan.
 
Ok! Kiitoksia eli pysytään sitten näissä Z6 renkaissa.

Katselin myös että noita M3 sportec renkaita löytyy vahvistettuna myös, ei vaan taida kestää kovin pitkään FJR:n alla
Vahvasti epäilen että M3:t kuluisi silmissä FJR:n alla. Blade syö ne keskeltä tasaisiksi noin 4tkm aikana ja ne on vaihtokunnossa n. 6-7tkm kohdalla. Uskaltaisin väittää, ettei FJR:ssä saa mitään etua käyttämällä M3:a Z6:n sijaan.
Entä jos ajelis tuolla m3 renkaalla radalla (ikinä käynyt mut mieli tekis=täys mutkahullu) Vai olisko parempi ajaa radalla samalla kuin maantiellä.

Omasta mielestä vois vaihtaa radalle paremmat kun ei tuolla maantiellä pysty ulosmittaamaan näillä Suomen nopeusrajoituksilla noita Z6 renkaan ominaisuuksiakaan edes lähellekään (edes märällä pinnalla)
 
Ok! Kiitoksia eli pysytään sitten näissä Z6 renkaissa.

Katselin myös että noita M3 sportec renkaita löytyy vahvistettuna myös, ei vaan taida kestää kovin pitkään FJR:n alla
Vahvasti epäilen että M3:t kuluisi silmissä FJR:n alla. Blade syö ne keskeltä tasaisiksi noin 4tkm aikana ja ne on vaihtokunnossa n. 6-7tkm kohdalla. Uskaltaisin väittää, ettei FJR:ssä saa mitään etua käyttämällä M3:a Z6:n sijaan.
Entä jos ajelis tuolla m3 renkaalla radalla (ikinä käynyt mut mieli tekis=täys mutkahullu) Vai olisko parempi ajaa radalla samalla kuin maantiellä.

Omasta mielestä vois vaihtaa radalle paremmat kun ei tuolla maantiellä pysty ulosmittaamaan  näillä Suomen nopeusrajoituksilla noita Z6 renkaan ominaisuuksiakaan edes lähellekään (edes märällä pinnalla)
Koulutus ja hitaassa ryhmässä pärjää varmastikin noilla Z6:lla. En osaa varmaksi sanoa, mutta veikkaan, että FJR:stä loppuu kallistusvarat ennen kun Z6:sta ominaisuudet.
 
Back
Ylös