• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 '04

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vmatti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin aletaan päässä "alkulähteille" ryyppy asiassa. Vaijeri ohjaa siis "kaasulääppiä", jotka edelleen ohjaa jotenkin (elektronisestiko?) itse ruiskujärjestelmää ja polttoaineen suihkutusta vai mitenkö tuo menee?
062802jumpie_prv.gif


Ja onko tämä epäsuoraruiskutus käytössä kaikissa Kawan ruiskukoneissa? Mitenköhän muut merkit on asian hoitaneet?
crazy.gif


Menee enemmän tekniikan puolelle, mutta ei kai tuo ole kiellettyä tälläkään palstalla  
bowdown.gif
 
No niin, viikonloppuna silmään sattunutta epäsuorasta ruiskusta....

Eli siinä on kax läppää, toista ohjaa ruisku ja toinen on yhteydessä suoraan kuljettajan ranteeseen. Eli tässä tapauksessa kaasukahvaan...

Jokos nyt mentiin metsikköön....
nixweiss.gif
 
Suora ruisku on esim dieselissä, missä polttoaine ruiskutetaan suoraan sylinteriin. Bensapuolella suoria ruiskuja ei ole kuin Mitsun GDI. No joo, oisko se Ditech vähän sinnepäin, mutta ei ihan kuitenkaan. Epäsuorassa polttoaineen suihkutuksessa polttoaine suihkutetaan hienona sumuna jonnekin kohtaan imukanavistoa, siis ennen sylinteriä. Siinä se ero. Ei sillä ole mitään tekemistä minkään läppien kanssa.
 
läpät vain pehmentävät äkäisen ruiskun vaikutusta ja tekevät kaasuunvastaavuudesta enemmän alipainekaasarimaisen, siis nätimmän ajettavan. näin kawoissa.

siis epäsuora toki.
 
Back
Ylös