• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

z750 huolto hintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Radoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Radoni

New member
eli oman z750s mittariin varmaan jo heti alkukeväästä tulee täyteen 42tkm ja huoltohan siinä olis edessä. Haluisin vain näin etukäteen vähä tiedostella että minkä hintainen huolto on kyseessä, kun eikös tuossa tarkasteta venttiilitkin jne...? et jos vois saada vähä tuota hintahaarukkaa tolle huollelle niin hyvä, tietäs sit mitä tarttee säästellä
biggrin.gif

Kyseessä lienee sama kuin 24tkm huolto joten ihan halvalla siitä ei selviä. Itsellä tulee 24tkm täyteen ens kesänä joten omakohtaista kokemusta ei asiasta ole mut hatara muistikuva olis että yhdellä tutulla olis maksanu jotain 500e. En oo kyllä kuullu et kellään olis ollu tarvetta säätää niitä venttiileitä et turhasta maksaa ja tossa uudemmassa mallissa ne tais nostaa tarkastusvälin juuri tohon 42tkm. Ehkä joku korjaa tiedon jos luulee tietävänsä paremmin!
tounge.gif

Pikkuzetat tuntuu olevan yksilöitä. Joissakin on tarvinnut säätää suurin osa venttiileistä jo 24tkm kohdalla, joissain ei kuulema ole säädetty yhtään.

Eiköhän niiden käyttäjätkin ole melko yksilöitä.. ja se johtaa erilaiseen huoltotarpeeseen.

Kyseessä lienee sama kuin 24tkm huolto joten ihan halvalla siitä ei selviä. Itsellä tulee 24tkm täyteen ens kesänä joten omakohtaista kokemusta ei asiasta ole mut hatara muistikuva olis että yhdellä tutulla olis maksanu jotain 500e. En oo kyllä kuullu et kellään olis ollu tarvetta säätää niitä venttiileitä et turhasta maksaa ja tossa uudemmassa mallissa ne tais nostaa tarkastusvälin juuri tohon 42tkm. Ehkä joku korjaa tiedon jos luulee tietävänsä paremmin!  
tounge.gif
Eikun toi on se pienempi huolto. Venttiilit säädetään sit vasta 48tkm huollossa. Mulla oli vanhemman mallin pikkuzeta, ja siitä joutu säätämään melkein kaikkia venttiilejä jo 24tkm kohdilla.

Eiköhän niiden käyttäjätkin ole melko yksilöitä.. ja se johtaa erilaiseen huoltotarpeeseen.
Varmasti.. ja luulen että säätöhuoltotarve on paljon kiinni myös siitä miten tunnollinen/asiat osaava on huoltaja ja siitä millasissa säädöissä pyörä on tehtaalta lähtenyt.

Joku haluaa säätää esim venttiilin välykset prikulleen oikeiksi, joku toinen taas tietää kokemuksesta että jollain osamillin poikkeamalla annetuista arvoista ei ole minkään sortin merkitystä koneen kestoon tai toimivuuteen. Toiselle sama arvo on siis "oli huollon tarvetta" ja toiselle "ei ollut".

Pikkuzetat tuntuu olevan yksilöitä. Joissakin on tarvinnut säätää suurin osa venttiileistä jo 24tkm kohdalla, joissain ei kuulema ole säädetty yhtään.
Juuri näin. Joissain yksilöissä on ollut paljon säätämistä jo 14tkm kohdalla...

Jay
Tuo yksilöllisyys varmaan johtuu paljolti siitä millasena pyörä tehtaalta lähtee. Ei ne taida esim. aivan samanlaisilla venttiilin välyksillä linjastolta ulos puskea.

eli jonkun 500e kun varaa niin pitäisi riittää. Jos tietenkin joku sattus tietämään jonkun pajan Lahdessa tai lähettyvillä mikä tekis halvemmalla niin otan tiedon kyllä ilolla vastaan. Pitää vielä soitella paikalliselle riku motorille ja varmistella toi hinta sieltä, tuntuu vaan siltä että joutuu siellä maksamaan varmasti yli tuon 500e...

eli jonkun 500e kun varaa niin pitäisi riittää. Jos tietenkin joku sattus tietämään jonkun pajan Lahdessa tai lähettyvillä mikä tekis halvemmalla niin otan tiedon kyllä ilolla vastaan. Pitää vielä soitella paikalliselle riku motorille ja varmistella toi hinta sieltä, tuntuu vaan siltä että joutuu siellä maksamaan varmasti yli tuon 500e...
Bike & Tuning  
wink.gif
bowdown.gif

Teemu on halvempi ku Riku... Usko pois.

edit. Linkki kuntoon.

pitääkin soitella bike & tuninkiin, en ees muistanu että kyseinen pulju on olemassa
biggrin.gif
sitten on vielä bike point mutta taitaa pyöriä samoissa hinnoissa rikun kanssa...

Onko kukaan tehnyt itse 24tkm huoltoa?
Tai voisko siitä edes osan tehdä itte? Ei huvittais taas turhasta maksaa liikkeeseen.
Jos vaikka rekrytois velikullat pullapalkalla...  
tounge.gif

Tai voisko siitä edes osan tehdä itte? Ei huvittais taas turhasta maksaa liikkeeseen.
tounge.gif
Olen tehnyt itse, enkä ole mikään erikoinen mekaanikko.
Eikä se ole kovin paha homma varsinkin jos venttiileitä ei tarvitse säätää. Jos tarvitsee, niin sitten pitää löytyä momenttivain ja pitää varautua siihen että esken remopntin pitää lähteä hakemaan liikkeestä sopivia säätöpaloja.
Toinen asia on ruiskutuksen synkronointi, siihen tarvitsee se ne mittarit.
Muuten kyseessä on ihan perushuoltohommia.

tounge.gif
Olen tehnyt itse, enkä ole mikään erikoinen mekaanikko.
Eikä se ole kovin paha homma varsinkin jos venttiileitä ei tarvitse säätää. Jos tarvitsee, niin sitten pitää löytyä momenttivain ja pitää varautua siihen että esken remopntin pitää lähteä hakemaan liikkeestä sopivia säätöpaloja.
Toinen asia on ruiskutuksen synkronointi, siihen tarvitsee se ne mittarit.
Muuten kyseessä on ihan perushuoltohommia.
Tulppien vaihto taitaa myös kuulua tuohon huoltoon.
2 ja 3 sylinterien tulppien vaihdot on pikkasen hankalammat, siinä kun on sopivasti termostaatti ja runkopalkit edessä.
Nivellytyllä pitkällä tulpanavaimella homma kyllä onnistuu!

Mielestäni miltei paras työkalu tuohon pikkuzetan tulppien vaihtoon on pyörän omasta työkalusarjasta löytyvä tulppa-avain: sopivan pitkä, nivelletty ja tarpeeksi ohut. Tulppien vaihtoa helpottaa myös jos termostaatin kiinnitysruuvin sekä ympärillä olevia sähköliittimiä irroittaa. Näin letkuihin ja johtoihin tulee hieman ylimääräistä löysää ja esimerkiksi juuri termostaatin voi pingottaa sopivaan suuntaan pois tieltä 2. ja 3. tulppia vaihtaessa.

-Jay

juu ei ole mikään parin minuutin homma tulppien vaihto ko. laitteessa. saatanallinen työ 2. ja 3. sylinterin tulpan kanssa, meinas itku tulla ja muutama ärräpää tulikin
biggrin.gif

24tkm huolto:

Engine oil (joka vuosi)
Oil filter (joka vuosi)
Brake Fluid ( 24tkm joka toinen vuosi)
Spark Plug

+ täysi inspecti.

48tkm huolto:

Fuel hose (48tkm tai joka neljäs vuosi)
Engine oil (joka vuosi)
Oil filter (joka vuosi)
Brake hose and pipe (48tkm tai joka neljäs vuosi)
brake fluid (48tkm tai joka toinen vuosi)
Rubber parst of master cylinder and caliper (48tkm tai joka neljäs vuosi)
spark plug

tähänki veikkaisin täyttä inspectiä.

sport05.gif

Veli käski kysyä, että pystyykö välysten mittaamisen suorittaa ilman että moottoria tarvitsee irroittaa rungosta? Saako venttiilinkopan irroitettua moottorin ollessa paikallaan? Elikkä saako sen kopan pois sieltä?

Veli ei kuulemma jaksa nyt lähteä lähemmin tarkastelemaan mun tallissa olevaa "hernepyssyä" (mun veli on HD-miäs)

...kun oikean moottorin voi kuulemma purkaa sylintereihin asti moottorin ollessa paikallaan. Ja oikeessa moottorissa on kuulemma venttiilit sylinterissä. Hmph, kyllä mun mielestä kawan moottori on myös ihan oikea, sanoi veli-HD mitä vaan  
biggrin.gif

Nyt se huutelee tuolla et pitäis kuulemma lähtee kattelee mulle oikeeta moottoripyörää.. PAH!  
tounge.gif

Veli käski kysyä, että pystyykö välysten mittaamisen suorittaa ilman että moottoria tarvitsee irroittaa rungosta? Saako venttiilinkopan irroitettua moottorin ollessa paikallaan? Elikkä saako sen kopan pois sieltä?
Ahdasta siellä välissä on, mutta venttiilikopan voi poistaa (sopivasti pujottelemalla) moottorin ollessa paikallaan.

-Jay

Jepulis.. Sit ois taas seuraava huolto edessä.
Sattuisko kukaan tietää mitä kaikkee kuuluu 30tkm huoltoon?

Mulla on kyllä jossain kawan korjausopas, mutta se pirulainen tais kadota muutossa...
smile_org.gif

Back