• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 märällä kelillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tune
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tune

New member
Paljonkos olette muut zeta kuskit ajelleet esim. sade kelillä mopoillanne? Ja mitenkäs olette suhtautuneet siihen kun on aina takin selkä ja pyörä kurassa? Onhan se nyt ihan perseestä, jos pyörällä ei voi ajella kuin silloin kun aurinko paistaa. Kiva tehdä emännän kanssa reissua kun hiukankin sataa niin on puku ja pyörä ihan kurassa. Luulisi sillä helvetillisellä kyntöaurallakin jokin pointti olevan siellä takana, mut ei... Kohta joutuu varmaan taas pyörää vaihtamaan, jos järkevää ratkasua pulmaan ei löydy...heh!!! Sen verran paljon tulee ajeltua ja tulee kilsoja vuodessa... Sapettaa!

Joo tuttu tunne kurakelin jälkeen takki on mullakin ihan paskanen
mad.gif
ehkä toi orkkis muovihässäkkä toimi vähän paremmin kurasuojana kuin nykynen kilpiteline...

Joo sillähän oli iso merkitys tossa. Itte en oo ajanu sateella kun 10km, mä tykkään ajaa sillon ku se on mukavaa. Ja sateella ajaminen on kyllä kauheinta mitä tiiän.. Eihän leijaakaan lennätettä tyynellä säällä?
wink.gif

En tiedä, mutta omasta 6r:stä sahasin sen lokaripätkän pois niin kerää kuraa paljon vähemmin kun ennen, vaikka kauhulla odotin jotain muuta..
nixweiss.gif

Mulla on tosin se perä vähän erilainen, vm on -01..

062802moto_prv.gif
katteet suojaa kyllä kuralta ja veteltä, taitaa olla naku pyörien ainainen ongelma
confused_orig.gif
johan kawalla oot ajellukkin sehän on kohta pisimpään ollu, mut ei kai se viel vaihto ikänen ole
033102bebe_1_prv.gif

wink.gif
tarttuuko lumi selkään...........ai niin eukko suojaa vähän selkää.......
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Itte en oo ajanu sateella kun 10km, mä tykkään ajaa sillon ku se on mukavaa. Ja sateella ajaminen on kyllä kauheinta mitä tiiän.. Eihän leijaakaan lennätettä tyynellä säällä?
wink.gif
Pistätkö reissussa pyörän parkkiin jos sataa vai kuinkas tuo onnistuu? Pakkohan se Suomen keleissä on joskus sateessakin ajaa, jos aikoo käydä joskus pois kotikulmilta. Olis ainakin viimekesänä ollut lyhyitä reissuja, jos ei voi sateessa ajaa.

Mä en tota zetaa minään matkapyöränä pidä, joten tähän asti oon tehny vasta pisimmillään aamusta iltaan lenkkejä. Korkeinaan viikonlopuksi vois lähtä johonkin, ja säätietojahan voi kattoa etukäteen. Jos oisin ollut ostamassa matkapyörää niin olisin varmaan ostanut 12r tai vastaava. Zetalla on mahtavaa päästellä pieniä mutkateitä, kuivalla kelillä.
Eikös se oo niin jotta jokainen tyylillään?
062802jumpie_prv.gif

Wiimekesänä 1½ wiikon retki 3500 Km kakspäällä ja yksi 300Km siirtymä niin jottei satanut...... waatteet pitää wettä ja wedellä saa mopon puhtaaksi... Kotilolla joutaa ajella jos sadetta inhoaa.
033102bebe_1_prv.gif

Paljonkos olette muut zeta kuskit ajelleet esim. sade kelillä mopoillanne? Ja mitenkäs olette suhtautuneet siihen kun on aina takin selkä ja pyörä kurassa? Onhan se nyt ihan perseestä, jos pyörällä ei voi ajella kuin silloin kun aurinko paistaa. Kiva tehdä emännän kanssa reissua kun hiukankin sataa niin on puku ja pyörä ihan kurassa. Luulisi sillä helvetillisellä kyntöaurallakin jokin pointti olevan siellä takana, mut ei... Kohta joutuu varmaan taas pyörää vaihtamaan, jos järkevää ratkasua pulmaan ei löydy...heh!!! Sen verran paljon tulee ajeltua ja tulee kilsoja vuodessa... Sapettaa!
Niin, se on moottoripyörä...

Ootteko muuten huomannu että zetalla ajellessa on visiiri ja takkikin
täynnä hyönteisiä? Inhottavaa ku ei voi ajella rauhassa ku pitää
kokoaika väistellä itikoita. Vetääköhän toi zeta jotenkin puoleensa
kärpäsiä ja kaikkea?
buttrock.gif
kaboom.gif

Mun mielestä sateella ajaminen on lähes yhtä kivaa kun kuivalla kelilläkin....kunhan saa vaan ittensä liikkeelle. Siinä on ainakin pitemmillä reissuilla jotain extreme-meininkiä!!

Jos hellallettas vaatteet kuraantuu ja mopo menee likaseks, ni AJA AUTOLLA!!!
pftroest.gif

Zeta on huippu sadekelin pyörä, nimim. torstaina tre-helsinki väli sateessa ja ukko flunssassa ja kuumeessa.

Sori kun sotkeennun tänne, mutta meillä on perheessä Zeta ja Fasu. Kurakelillä Zeta- miehen selkä on kyllä tosi paskanen, kun taas Fasussa rapa ei lennä selkään. Eipä silti toi Zeta mies valita.

Kyllä aloittajalla pointtinsa on, vaikka Zeta onkin hauska pyörä.

nyt kyllä perkele ajaisin vaikka räntäsateessa... prkl ku on hyvät ilmat mut pyörä tulee vasta ensviikolla.

nii joo... pyörähän on tietenkin z750 mustana

Mun mielestä sateella ajaminen on lähes yhtä kivaa kun kuivalla kelilläkin....kunhan saa vaan ittensä liikkeelle. Siinä on ainakin pitemmillä reissuilla jotain extreme-meininkiä!!

Jos hellallettas vaatteet kuraantuu ja mopo menee likaseks, ni AJA AUTOLLA!!!
pftroest.gif

Zeta on huippu sadekelin pyörä, nimim. torstaina tre-helsinki väli sateessa ja ukko flunssassa ja kuumeessa.
No mä en ainakaan nauti kipeenä olosta ja sateella ajamisesta yhtä paljon ku mutkiin sukeltamisesta kuivalla kelillä. Kuivalla kelillä kun uskaltaa rohkeemmin mutkiin kantata.
Ja joo, kyllä mä sateella autolla ajankin..Ja joskus jopa kuivalla kelillä..
omg.gif

Hellantettas vaan takaisin teille muutamalle, jotka ette ymmärrä pointtia! Viime vuonna ajelin sellaset 5500km 600 cebarilla ja 21500km 1000 gixerillä, eikä ollut mitään vastaavia ongelmia sade kelillä! Voitte pitää ne kotiloon vaihtamiset ihan omana tietonanne... Siis jos joku tulee mulle väittämään, että jokaisen pyörän selässä märällä kelillä on selkä yltä päältä kurassa niin sopii tulla näyttämään....Hah! Ja kysymys oli esitetty muille z kuskeille... He tietävät mitä tarkoitan!

Luulisi sillä helvetillisellä kyntöaurallakin jokin pointti olevan siellä takana, mut ei...
ööh..sillon ku omassa 6R:ssä li vielä se hirveä kilpilokarihässäkkä takana, ni ei kyllä lentäny paska ollenkaan!!
omg.gif
Vaikka ajoi missä tahansa mutavellissä ni takaa ei koskaan lentäny mitään! Kilpitelineen vaihdon jälkeen vasta alkoi selkään ja matkustajan penkille lentämään sitä kuraa..
crazy.gif
..mutta pieni vaiva kuitenkin siitä että pyörän ulkonäkö koheni eksponentiaalisesti..
inlove.gif
niin hirveä se alkuperäinen lokari on..
033102ass_1_prv.gif

Back