Eli ilmeisesti se pitää itsellekin tuollainen "massapyörä" ostaa ko ei tuolla kyykyllä ajo enää nappaa. Nyt tarvisinkin varmaa tietoa ko. pyörän omistajilta seuraaviin asioihin:
Onko ollut vikoja?
Ylimääräisiä huoltoja?
Mitään "tyyppivikaa" ilmennyt vielä tässä vaiheessa?
Onko kone todellakin niin laiska kuin sanotaan?
Onko jarrut surkeat?
Nostaako kaasulla keulaa?
Harmaatuontina isoveli maksaa 3000 euroa enemmän, ostanko sittenkin tuon? Onko hyötyä koko 3000 edestä?
Paljon tuo ottaa todellisia huippuja?
Pärjääkö kone millään osa-alueella tuollaiselle 90-luvun puolenvälin kyykylle?
Suojaako pleksi oikeasti mitään?
Myös muita kokemuksia pyörästä. Mitään lehteä ei nyt ole saatavilla tähän hätään ja muutenkin luottaminen noihin lehtiin ei ole 100-varmaa. Eli omia kokemuksia pyörästä jne.
Kiitos.
- Ei mitn vikoja
- Ei mitn ylimääräisiä huoltoja
- Ei mitn tyyppivikaa, tai jos pehmeä keula on tyyppivika niin sitten
- Miten voi 109HP ruiskukone olla laiska? Esson baarissa varmaan tiedetään paremmin. Ei oo näkyny tehottomuutta 10 000km:n aikana, radallakaan. IMO helvetin hyvä kone, verrokkina edellinen pyöräni 1000cc twini jossa about 120HP. Kyl pikkuzeta o aika peto kuitenkin.
- Jarrut riittää ja kestää feidaantumatta vallan hyvin.
- Ykkösellä nostaa mut kuka keulii kaasulla? Vähän suorittaa down gearingia kuten tehdään jopa usein kyykkyihin niin nousee helpolla.
- Todellisia huippuja, joku 230 varmaan. Mittariin se kelaa vaikka mitä
Mut nää on näitä nakkikiskalla tärkeitä tietoja.
- Kone pesee noita wanhan tekniikan pelejä varmasti, luotettavuus ja käytettävyys avainsanoina. Tosin jos nyt takaraivoissa polttelee tärkeinä kriteereinä "keulii kolmosella kaasusta, kulkee 300km/h ja papereissa 200hp" niin onko 750cc naku tai yleensäkään mikään tusinanaku (Z1000, Tuono, 900 Hornet...) sun juttu?
- pleksi suojaa jotain, en silti tiedä meneekö se termin 'mitään' alle
Mut noi pleksit on yliarvostettuja muutenkin, omassani sellainen on pelkästään koristearvonsa takia.
Jos luet viime vuodelta olevia mopolehtiä joissa pikku-z on jossain testissä mukana niin huomaat että se voitti luultavasti kaikki testit missä se oli. Fast Bikes muistaakseni antoi sille nimen "hooligan bike".
Itellä tuli 10 000km kesällä sen kanssa enkä kyllä pettynyt juuri mihinkään. Tosin toi alusta on saanut moitteita pehmeydestä ja se fakta realisoitui itselleni vasta alastaron moottoriradalla. Kadulla tai mutkakaahailussa sitä ei pahemmin huomaa mutta jos on tottunut kovaa kyykyn alustaan ja tuntumaan niin voihan tollanen naku pehmeellä alustalla olla aika "mielenkiintoinen" kokemus ainakin alkuunsa
Kaikkeen ajoon toi sopii ja kyllä sillä muitten mukana pysyy ja kikkailee jos osaa. Ei mitään valittamista mutta jos rahaa löytyy vielä hiukan extraa niin osta Z1000, saat vähän paremman alusta, kovemman kulutuksen, paremmat tehot ja persoonallista luonnetta sillä rahalla.
Mut all in all, pikku-z jopa yllätti vähän hyvällä laadulla ja on ollut loistava vastine rahoille.