Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai niillä on sellainenkinkiitti vinkistä!

Eikös vanhan pyörän voi muuttaa sähkökäyttöiseksi melkein järkevällä työmäärällä? Tehot eivät nouse, eikä juuri painokaan ja valmiita muutossarjojakin on myynnissä.
Jos oikein alkaa toimintamatka ahdistamaan, niin laita peräkärryyn joku helvetin meluisa ja savuava aggregaatti. Kun se on irrallaan/helposti irroitettavissa ajoneuvosta, säilyy mopo vihreänä ja nollapäästöisenä, vaikka savuvana perässä seuraisikin. Saa ajella vielä verottomalla polttoöljylläkin jos on dieselaggregaatti. Sitä en tosin osaa ihan varmaksi sanoa, saako ajon aikana ladata akkua vain pitääkö aina pysähtyä.
Sitä en tosin osaa ihan varmaksi sanoa, saako ajon aikana ladata akkua vain pitääkö aina pysähtyä.
Kyselin tätä jossain sähköautofoorumilla. Ei kuulemma saa ladata ajossa.
Saakohan moottoripyörällä ajaa sitten löpöllä ?

Jos lataa akkua ajon aikana muuten kuin jarruenergian talteenotolla, on kyseessä hybridi eikä puhdas sähköajoneuvo. Sitä en osaa sanoa kuinka verotus siinä kohtaa muuttuu jos muuttuu.
Pakko korjata virheellistä tietoa. Nestekaasua käytetään liikennepolttoaineena, tosin Suomen verottaja on niin viisas että on lyönyt sen verran raskaat verot nestekaasuautoille ettei se kannata taloudellisesti edes dieseliin verrattuna. Erityisen viisas verottajan päätös on saasteiden kannalta, kaasuautostahan tulee putkesta pääsääntöisesti sellaista supermyrkkyä kuin vettä ja vesihöyryä.Käyttövoimaveroa ei tosiaan L-luokan ajoneuvoista peritä, mutta löpöllä et silti saa ajaa koska se ei ole liikennepolttoaine. Sama koskee mm. nestekaasua (LPG)![]()
Pakko korjata virheellistä tietoa. Nestekaasua käytetään liikennepolttoaineena, tosin Suomen verottaja on niin viisas että on lyönyt sen verran raskaat verot nestekaasuautoille ettei se kannata taloudellisesti edes dieseliin verrattuna. Erityisen viisas verottajan päätös on saasteiden kannalta, kaasuautostahan tulee putkesta pääsääntöisesti sellaista supermyrkkyä kuin vettä ja vesihöyryä.
Pakko korjata virheellistä tietoa.


Lisäksi polttoainemaksusta ovat vapaita nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta käyttävät kuorma- ja linja-autot sekä metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot. Lisäksi polttoainemaksusta on vapautettu ajoneuvot, joita käytetään asianomaisen järjestön kilpailukalenteriin merkityssä kilpailutapahtumassa tai siihen valmistauduttaessa, moottorireet sekä traktorit, joita käytetään turvetyömaalla. Myös ajoneuvot, joissa käytetään pääasiallisesti puu- tai turveperusteista polttoainetta, ovat vapaita polttoainemaksusta.
Yhdysvaltalainen Brammo on kehittänyt maailman nopeimman sarjavalmisteisen sähkömoottoripyörän ja alkanut tuoda sitä Eurooppaan. Se on saatavilla myös Suomessa.
Kyseessä on Brammon lippulaivamalli Empulse R. Siinä on 54 hevosvoiman moottori, joka kiihdyttää laitteen nollasta sataseen neljässä sekunnissa ja antaa huippunopeudeksi 180 kilometriä tunnissa. Tuollaiset tunnusluvut tekevät Empulse R:stä markkinoiden nopeimman sähkökäyttöisen moottoripyörän.
Akun latausaika on kolme tuntia. Täyden latauksen sanotaan piisaavan maltillisella kaasunkäytöllä 150 kilometriin ajeluun. Räväkämmässä ajossa toimintamatka lyhenee sadan kilometrin pintaan. ...