• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZRX 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wekkuli

New member
Nyt kun tossa syksyllä tuli ostaa tärskäytettyä tommonen, eikä ajamaan pääse kun vasta keväällä, niin ois kiva kuulla jos jollakulla ois kokemuksia kyseisestä pelistä. Mahdollisia tyyppivikoja, ominaisuuksia ja sen sellaista. Omat ajokokemukset rajoittuvat n. 30 km koeajolenkkiin. Haku-toiminnolla olen jo kolunnut kaikki jutut läpi, joten älkää laittako linkkejä vanhoihin juttuihin.

Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan ja on tervetullutta!
033102beer_1_prv.gif
 
bowdown.gif
 
033102beer_1_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
Onnittelut uudesta mopottimesta!!!
062802jumpie_prv.gif

Itse päädyin alkukesästä samanlaisen keksinnön hankkimiseen (näyttäisi jopa väri olevan sama  
thumbs-up.gif
). Vaihtoehtoina oli Suzukin isorosvo ja SV1000. Valintaa pohdin koko pitkän kevään ja lopulta päädyin tuohon 1200zrx:ään. Melko suurena perusteena oli väliraha...vanhasta 600:sesta Zetorista kun hyvitettiin uuteen Kawaan huomattavasti paremmin kuin Suzukiin.
No päivääkään ei ole tarvinnut pätöstä katua. Kilometrejä kuitenkin takana vasta rapiat 6000km.

Ajo-ominaisuudet:
Soveltuu mielestäni hyvin matka-ajoon (myös matkustaja mukana). Pyörän käytös kovassakin tuulessa sekä nopeuksissa on hyvin maltillista. Maantiellä ylipäätään mukava ja helppo ajaa...vaihteiden kanssa ei tarvi pelata, jos ei halua.
Kaupungissa alavääntö on poikaa. Pysty ajoasento on erittäin mukava sekä hidasajo lasten leikkiä. Kävin myös kokeilemassa pyörää kesänaikana radalla. Radalla alkaa pyörän ominaisuudet loppumaan...ei muuten, mutta alusta tuntuu löysältä. Pyörässä on täydet säätömahdollisuudet sekä edessä että takana, mutta en ainakaan itse saanut pyörää säädettyä rataan istuvaksi. No en kyllä ole mikään Veijo Öhlins...eli jos jollain on vinkkejä niin niitä otetaan mielellään vastaan. Niin ja omat mitat oli pituutta 189cm ja painoa 100kg, eli ei synnynnäisiä ratakuskin mittoja.
baaa.gif

Tuo sama alustan löysyys tulee kieltämättä myös maantiellä esiin, mikäli hakeutuu vauhdikkaalle mutkapätkälle...varsinkin jos takana on matkustaja. No noita ongelmia varmaan voisi ainakin vähentää nappiin osuneilla alustan asetuksilla tai sit vaihtelemalla iskareita.

Suorituskyky:
Vääntöä 1200 koneessa riittää mukavasti välillä 4000-9000rpm. Kuten varmaan koeajolenkillä huomasitkin. Vääntö tulee tasaiseti ilman piikkejä tai kuoppia. Tämä tuntuu mukavalta varsinkin Zetorin jäljiltä, jossa ennen 8000rpm ei tapahtunu mitään ja sit hetken tapahtu niin pirusti...no oma hauskuutensa tietty siinäkin.
wink.gif

Radalla oli tarkoitus kokeilla pyörän huiput, mutta tutkan puutteeseenhan tuo kaatui. Mittariin pyörä kuitenkin kelaa 230-240km/h. Kevyempi kuski mahdollisesti kuitenkin jonkin verran enemmän. Tuossa nopeudessa alkaa tuuli kuitenkin jo pyörittämään kalsareita jalassa eli tunnetta saa jo tuosta nopeudesta.
biggrin.gif


Viat/ongelmat:
Noin 100-200km ajettuani kaveri huomautti että jarruvalo jää palamaan. Joka kerta jalkajarruun koskiessa kytkin jäi pohjaan. Säätämällä kuntoon.
Noin 1200km kohdalla vaihdepolkimen juuresta alkoi tiputtamaan öljyä. Stefan vaihto ja sen jälkeen ollut kunnossa.

Lopuksi:
Omaan pyörääni vaihdoin aivan loppukesästä Acran sliparin ja äänet korjaantui melkoisesti...vakionahan tuo pitää säälittävää tuhinaa. No kaikissahan tuo sama "vika" on orkkispöntön kanssa. Nyt hakusessa on suutinsarja ja sen asennus sekä pyörän säädätys kevääseen mennessä.

Kannattaa käydä tutustumassa seuraavaan sivustoon http://zrxoa.org/ mikäli et vielä ole ehtinyt. Siellä on juttua melkoisesti, jos vain Ameriikan Lontoo taipuu.
Suomessahan tuntuu olevan erittäin vähän näitä ZRX:iä eikä taida Orgistakaan löytyä kahta kappaletta enempää??
Mikä on suuri sääli. Hyvää talven jatkoa kuitenkin...eiköhän se kevät aurinko sieltä jo pian pilkota!!  
lookaround_orig.gif
bawling.gif
 
Kiitos kommenteista!
Omaan pyörääni vaihdoin aivan loppukesästä Acran sliparin ja äänet korjaantui melkoisesti...vakionahan tuo pitää säälittävää tuhinaa. No kaikissahan tuo sama "vika" on orkkispöntön kanssa. Nyt hakusessa on suutinsarja ja sen asennus sekä pyörän säädätys kevääseen mennessä.
Mites moottorin käytös tuon sliparin kanssa? Paraniko kauttaaltaan? Ei tullut tehokuoppia? Entäs kulutus? Mulla kasvoi sen verran kulutus ZR-seiskalla sliparin vaihdon ja säätöjen kanssa, että nyt en ole ihan varma viitsiikö tuohon ZRXään putkea vaihtaa. Äänien puolesta se kyllä olis aika ehdoton. Tiedätkös vaikuttaako pöntön vaihto mitään takuuseen? Ja btw, se kattihan on siellä pöntössä vai? Sillähän on varmaan aikalailla hengitystä ahistava vaikutus.

Suomessahan tuntuu olevan erittäin vähän näitä ZRX:iä eikä taida Orgistakaan löytyä kahta kappaletta enempää??
Mikä on suuri sääli.
Tuo ei mua harmita, pikemminkin päinvastoin! Onpahan vähän persoonallisempi vehje.
062802jumpie_prv.gif
 
Ennakkoluulottomuus on hienoa!
bowdown.gif


Meinasin ostaa just ton!! Ajelin tolla ja Banditilla samana päivänä. Molemmat muuten OK, mut Suzukin runkovärinät vei verenkierron sormista.

Tein jo kauppaa vakavasti, kun trokari pisti alle Zephyrin. joka oli laiteltu Bomber-malliin. Hillittömän hauska kokemus sekin, mutta ihan uusi kokemus oli kuskin pää-jalat-kulma suhteessa rungon kulmaan. Luulen, että kruisailuun mahtava, mutta että MATKAA??
eek.gif


Kiintoisaa kuulla lisää kokemuksianne. Itse ostan touring-pyörän. Vanhan selkä ei muuten jaksa: kyykky ja custom on.
sport05.gif
 
Slipareista yleisesti ottaen...

Jos moottori säädetään avaralle äänenvaimentimelle oikein seokset ihan kohdalleen, yleensä kulutus pienenee hieman. Valitettavasti usein joissakin paikoissa laitetaan suutinsarjatkin esim. Dynojetin omiin arvoihin ja ne ei aina toimi.

Kyl siihen ZRX:ään uskaltaa sen sliparin ripustaa ihan hyvin. Tulee miehekkäämmäksi sit ainakin.
 
Kiitos kommenteista!
Omaan pyörääni vaihdoin aivan loppukesästä Acran sliparin ja äänet korjaantui melkoisesti...vakionahan tuo pitää säälittävää tuhinaa. No kaikissahan tuo sama "vika" on orkkispöntön kanssa. Nyt hakusessa on suutinsarja ja sen asennus sekä pyörän säädätys kevääseen mennessä.
Mites moottorin käytös tuon sliparin kanssa? Paraniko kauttaaltaan? Ei tullut tehokuoppia? Entäs kulutus? Mulla kasvoi sen verran kulutus ZR-seiskalla sliparin vaihdon ja säätöjen kanssa, että nyt en ole ihan varma viitsiikö tuohon ZRXään putkea vaihtaa. Äänien puolesta se kyllä olis aika ehdoton. Tiedätkös vaikuttaako pöntön vaihto mitään takuuseen? Ja btw, se kattihan on siellä pöntössä vai? Sillähän on varmaan aikalailla hengitystä ahistava vaikutus.

Suomessahan tuntuu olevan erittäin vähän näitä ZRX:iä eikä taida Orgistakaan löytyä kahta kappaletta enempää??
Mikä on suuri sääli.
Tuo ei mua harmita, pikemminkin päinvastoin! Onpahan vähän persoonallisempi vehje.
062802jumpie_prv.gif
Kulutuslukemista en tosiaan uskalla luvata mitään. Sen verran vähän ehdin ajella ton sliparin vaihdon jälkeen (ehkä 50-100km)...mutta eikös ne ollut muita vehkeitä ne, joita markkinoidaan ja hankitaan taloudellisuuteen tai turvallisuuteen vedoten??!
tounge.gif


Pyörän suorituskykyynkään ei tuntunut syntyneen mitään mullistavia muutoksia. Eli eiköhän se ollut tuo suoran putken sallima äänen esteetön kulku maailmalle se suurin muutos. Pidän sitä kuitenkin melko merkittävänä pyörän ominaisuuksien kohentumisena!!
biggrin.gif
cool.gif
Keväällä sitten tarkoitus säädättää tuo mopo suutinsarjan kera.

Takuuseen ei kuulemma tuo sliparin vaihto vaikuta, näin kerrottiin myyjäliikkeestä(BikeWorld) kun kyselin. Ja saman tyylisiä vakuutuksia muistelisin lukeneeni myös mm. Acrapovicin kotisivuilta. Näiden "lupausten" pitävyydestä sitten todellisuudessa ei onneksi ole kokemuksia. Selväähän on ettei esim. jarruvikaa saa millään sysättyä sliparinvaihdon niskaan.
wink.gif
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitit konerikkoa.
 
wink.gif
Jess,

taas yksi ZRexeri lisää! Löytyyhän meitä ainakin kolome!
buttrock.gif
Ostin omani aika tarkkaan 14 kuukautta ja 31 tuhatta kilometriä sitten. On varttikatteellista S-mallia ja vm. 2001. (Ässämalli on muuten ZRexeistä ainoa missä on kunnon ajovalot...stereona!) Omaan ostopäätökseeni vaikutti mm. seuraavat argumentit: putkirunko, kaasarikone, stereoperä - eli ei tietokoneita, alumiiniprofiileja, ABS:iä tai mitään muutakaan sälää. 100% pure Motorcycle!

Käyttökokemuksia:
Hyvä MOOTTORIpyörä, kerta kaikkiaan. MOOTTOORI on yksinkertaisesti mahtava. Vääntää ja huutaa. Äänistä ei erityisemmin kiksejä saa, mutta sitä varten onkin keksitty Z900..! Sitäpaitsi katalysaattorin hylkääminen on kuitenkin ehkä himpun verran typerää.

Jousituksen kanssa saa tosiaan säädellä, mutta jo mainitusta zrxoa.org:ista löytämieni ohjeiden avulla löysin itselleni yksi ja kaksi päällä sopivat säädöt. Ohjeita todellakin tarvittiin, sillä säätömahdollisuuksia ja yhdistelmiä on PALJON. Runkoa pidän hyvänä, ehkä siksi että paras vertailukohtani on Z1000 vm. '84...

ZRX1200S kelpaa erinomaisesti matkapyöräksi Five Starin telineillä ja Givin laukuilla. Elokuussa kävin Nordkapissa ja Lofooteilla kaksi päällä. Lapin sorateillä tuli ajoittain (tuskan-)hiki otsalle, vaikka kyytiläinen käveli... Ai niin, toimintasäde on lastattuna ENINTÄÄN n. 350 km, joten erämaassa kannattaa tankata aina kun mahdollista. Ajoasento on "retro" (joidenkin mielestä koko pyörä) ja rexerillä (ainakin varttikatteen kanssa) painelee mukavasti - väsymättä - pitkään. Itselleni sopiva matkavauhti motarilla on 140.

Renkaita kuluu tavallisen ahkerasti. En saanut takarenkaita kestämään kuin sellaiset 7 - 10tkm, eturenkaat kaksinverroin pidempään. Ei mitään edullisia kilometrejä. Hurja vääntö ja taipumukseni moottorijarruttaa eivät ainakaan pidennä takarenkaan elinikää.

Etujarrulevyt täristävät kylmänä. Huhtikuun koleina aamuina haitta oli jopa harmittava. Mittautin ne takuun vielä ollessa voimassa, mutta kieroutta ei ollut sallittua enempää. Ongelma pienenikin sitten kesäkuumilla ja poistuu kovemmassa ajossa ensimmäisen jarrutuksen jälkeen. Jarrupalojen vaihto auttoi myös. Muuten jarrut ovat aivan mahtavat (jälleen vrt. Z1000...)

Mittarivaloja on palanut jo tusinan verran. Pyöräni taitaa joko ladata liian korkealla jännitteellä tai sitten mittaristo tärisee liikaa. Polttimot eivät kuitenkaan tunnu kestävän.

Varoitus: seisontatuki on HUONO. Keula alamäkeen parkeerattu pyörä kaatuu - varmasti. (Vaihteen ollessa vapaalla.) Takarengas tyhjänä pyörä kaatuu oikealle kyljelleen - ihan yhtä varmasti. Ai että mistäkö tiedän?
blush.gif
Niin, ja kyllä sen ylös saa kun vaan tosissaan punnertaa.

Highly recommended: tilasin korjaamokäsikirjan jenkkilästä osoitteesta repairmanuals.com. Visa vingahti (48$), tuli perille viikossa ja on ERITTÄIN informatiivinen kirja. Täynnä räjäytyskuvia, valokuvia, kaavioita yms. Mitään muuta korjausopasta (Clymeriä, Haynesiä jne.) ei taida ZRX:lle ollakaan...? Suosittelen lämpimästi!

Mitä muuta? Akkamaiset kahvanlämmittimet ajattelin laittaa, itselläni kun tuppaa tuo ajokausi venymään molemmista päistä. Toissaviikolla maalasin pyöräni mattamustaksi - omassa ja oman pyörän ulkonäössä on AINA parantamisen varaa... (Tämä rottapyöräasia on juuri niitä juttuja että jos niitä ei itse ymmärrä niin niitä on HELVETIN vaikea selittää...
biggrin.gif
)

Sanalla sanoen: TYKKÄÄN!
inlove.gif


Z-kevättä (huokaus) odotellen.
 
Toissaviikolla maalasin pyöräni mattamustaksi - omassa ja oman pyörän ulkonäössä on AINA parantamisen varaa...
Heheh... Melkein "uusi" pyörä ...ja mattamustaksi.
ASENNETTA
biggrin.gif

sanoi:
(Tämä rottapyöräasia on juuri niitä juttuja että jos niitä ei itse ymmärrä niin niitä on HELVETIN vaikea selittää...
biggrin.gif
)

Kylllähän se välillä on vaikea ymmärtää... kieltämättä
tounge.gif
 
wink.gif
Jess,

taas yksi ZRexeri lisää! Löytyyhän meitä ainakin kolome!
buttrock.gif
Ostin omani aika tarkkaan 14 kuukautta ja 31 tuhatta kilometriä sitten. On varttikatteellista S-mallia ja vm. 2001. (Ässämalli on muuten ZRexeistä ainoa missä on kunnon ajovalot...stereona!) Omaan ostopäätökseeni vaikutti mm. seuraavat argumentit: putkirunko, kaasarikone, stereoperä - eli ei tietokoneita, alumiiniprofiileja, ABS:iä tai mitään muutakaan sälää. 100% pure Motorcycle!

Käyttökokemuksia:
Hyvä MOOTTORIpyörä, kerta kaikkiaan. MOOTTOORI on yksinkertaisesti mahtava. Vääntää ja huutaa. Äänistä ei erityisemmin kiksejä saa, mutta sitä varten onkin keksitty Z900..! Sitäpaitsi katalysaattorin hylkääminen on kuitenkin ehkä himpun verran typerää.

Jousituksen kanssa saa tosiaan säädellä, mutta jo mainitusta zrxoa.org:ista löytämieni ohjeiden avulla löysin itselleni yksi ja kaksi päällä sopivat säädöt. Ohjeita todellakin tarvittiin, sillä säätömahdollisuuksia ja yhdistelmiä on PALJON. Runkoa pidän hyvänä, ehkä siksi että paras vertailukohtani on Z1000 vm. '84...

ZRX1200S kelpaa erinomaisesti matkapyöräksi Five Starin telineillä ja Givin laukuilla. Elokuussa kävin Nordkapissa ja Lofooteilla kaksi päällä. Lapin sorateillä tuli ajoittain (tuskan-)hiki otsalle, vaikka kyytiläinen käveli... Ai niin, toimintasäde on lastattuna ENINTÄÄN n. 350 km, joten erämaassa kannattaa tankata aina kun mahdollista. Ajoasento on "retro" (joidenkin mielestä koko pyörä) ja rexerillä (ainakin varttikatteen kanssa) painelee mukavasti - väsymättä - pitkään. Itselleni sopiva matkavauhti motarilla on 140.

Renkaita kuluu tavallisen ahkerasti. En saanut takarenkaita kestämään kuin sellaiset 7 - 10tkm, eturenkaat kaksinverroin pidempään. Ei mitään edullisia kilometrejä. Hurja vääntö ja taipumukseni moottorijarruttaa eivät ainakaan pidennä takarenkaan elinikää.

Etujarrulevyt täristävät kylmänä. Huhtikuun koleina aamuina haitta oli jopa harmittava. Mittautin ne takuun vielä ollessa voimassa, mutta kieroutta ei ollut sallittua enempää. Ongelma pienenikin sitten kesäkuumilla ja poistuu kovemmassa ajossa ensimmäisen jarrutuksen jälkeen. Jarrupalojen vaihto auttoi myös. Muuten jarrut ovat aivan mahtavat (jälleen vrt. Z1000...)

Mittarivaloja on palanut jo tusinan verran. Pyöräni taitaa joko ladata liian korkealla jännitteellä tai sitten mittaristo tärisee liikaa. Polttimot eivät kuitenkaan tunnu kestävän.

Varoitus: seisontatuki on HUONO. Keula alamäkeen parkeerattu pyörä kaatuu - varmasti. (Vaihteen ollessa vapaalla.) Takarengas tyhjänä pyörä kaatuu oikealle kyljelleen - ihan yhtä varmasti. Ai että mistäkö tiedän?
blush.gif
Niin, ja kyllä sen ylös saa kun vaan tosissaan punnertaa.

Highly recommended: tilasin korjaamokäsikirjan jenkkilästä osoitteesta repairmanuals.com. Visa vingahti (48$), tuli perille viikossa ja on ERITTÄIN informatiivinen kirja. Täynnä räjäytyskuvia, valokuvia, kaavioita yms. Mitään muuta korjausopasta (Clymeriä, Haynesiä jne.) ei taida ZRX:lle ollakaan...? Suosittelen lämpimästi!

Mitä muuta? Akkamaiset kahvanlämmittimet ajattelin laittaa, itselläni kun tuppaa tuo ajokausi venymään molemmista päistä. Toissaviikolla maalasin pyöräni mattamustaksi - omassa ja oman pyörän ulkonäössä on AINA parantamisen varaa... (Tämä rottapyöräasia on juuri niitä juttuja että jos niitä ei itse ymmärrä niin niitä on HELVETIN vaikea selittää...
biggrin.gif
)

Sanalla sanoen: TYKKÄÄN!
inlove.gif


Z-kevättä (huokaus) odotellen.
hienoa, tervetuloa meidän rottamotoristien harvaan rottamaiseen populaan..

nim. juuri syksyllä etuvanteen käsivaralta mattamustaksi maalannut ilman pahvia ulkona lumisateessa..

kärpiö ja sen mies.
 
Tervehdys.
Minäkin tulin tuossa loppukesällä VTR:n vaihtaneeksi vm. 2000 ZRX:ään. Tuota vuosimallia olevathan ovat vielä pikkukoneella mutta hyvin menee silti. No, voisihan se kovempaakin kulkea mutta mikäpä ei voisi..? Pyöräni on R-mallia, eli siinä on se pikkuinen katteen tapainen lampun ympärillä. Monissa testeissä sitä moititaan, mutta kyllä sillä sellaisen 140 - 160 pitää matkavauhtina ajoviiman puolesta.

Pyörään oli jo ostaessa vaihdettu joku Hot Performance -merkkinen putki. Hyvälle kuulostaa. Suuttimista en tiedä enkä vaikutuksesta tehoihin kun en ole muita ZRX:iä tullut koittaneeksi. Vakio (luultavasti) ZRX1200S jätti kiihtyvyydessä kun alkusyksyllä olin Bike Worldin tapahtumassa Räyskälässä.

Olen hiukan leikitellyt ajatuksella hommata siihen ZZR:n nokat, joilla pitäisi kone virkistyä kummasti. Tässä ketjussa aiemmin mainitulta ZRXOA:n sivulta löytyy skannattu artikkeli aiheesta, kannattaa tutustua. Myös Yahoon Groupeista löytyy ZRX-aiheinen ameriikan kielinen ryhmä.

Ande
 
sanoi:
Olen hiukan leikitellyt ajatuksella hommata siihen ZZR:n nokat, joilla pitäisi kone virkistyä kummasti. Tässä ketjussa aiemmin mainitulta ZRXOA:n sivulta löytyy skannattu artikkeli aiheesta, kannattaa tutustua. Myös Yahoon Groupeista löytyy ZRX-aiheinen ameriikan kielinen ryhmä.

Jeba,

minulle on kerrottu että koneessa, oli se sitten 1,100- tai 1,200-litrainen ei ole käytännössä muuta eroa legendaarisen ZZR:n vastaavien vuosimallien myllyihin kuin juuri em. nokat.

Niin ja tietysti ulkonäkö, mutta tärkeintä Kawasakeissa onkin SISÄINEN kauneus! Ja ÄÄNET! (sanoi mies joka juuri ROTTASI omansa... ja ajaa katalysaattorilla-surrurrur...)
biggrin.gif


Eli vaihtamalla Zetarexeriin ZZRän yläkerran saisi siitä ZZRän suorituskyvyn (=tehot). Arvatenkin pelkkä yläkerta ei riittäne, vaan myös sytytys-, imu- ja pakopuolelle tarvinnee tehdä vastaavat modifikaatiot ettei jatkossakin 1200S:t jätä radalla...
tounge.gif


Jos Andemies lähdet em. kunnianhimoista projektia vetämään niin
 
bowdown.gif
ja onnea ja menestystä. Mutta jos lopputulos on yhtään ajatellun kaltainen niin seuraavaksi lienee vuorossa muutama ZRX:n ajo-ominaisuuksia vastaavalle tasolle päivittävä modifikaatio. Hm, aina on parantamisen varaa.
 
Onko tuo Kawa kovinkin korkea pyörä? Meinaan vaan, kun tuota vartta on aika japskisti ja kawa kiinnostais. Onko varaa sitten madaltaa kovastikkin? 156cm äijän pitäis saada jalat koskemaan maata...
bawling.gif
 
Tämän Kawa ZRX:n istuinkorkeus on 79 cm motopalstalta löytyvien tietojen mukaan. Motopalstan uusien pyörien teknisistä tiedoista löytyy useista pyöristä tämä istuinkorkeus.

Itseäkin kiinnostaa tämä pyörä, mutta bensankulutus arveluttaa kun tuo tankkikin on melko pieni.
 
Onko tuo Kawa kovinkin korkea pyörä? Meinaan vaan, kun tuota vartta on aika japskisti ja kawa kiinnostais. Onko varaa sitten madaltaa kovastikkin? 156cm äijän pitäis saada jalat koskemaan maata...
bawling.gif
Keväällä ton näkee... vaimolla on pituutta vieläkin vähemmän, ja tarkoitus on usuttaa se ajamaan uutukaisella. Aattelin kyllä satulaa modifioida. Istuinkorkeus ei kerro kaikkea, vaan myös leveys vaikuttaa huomattavasti. ZRXn istuinkorkeus on matalampi kuin edellisessä pyörässäni ZR-seiskassa, mutta seiskassa jalat ylettyivät paremmin maahan johtuen kapeudesta. Seiskassa sain kantapäät just ja just maahan ja ZRXssä jää kantapäiden ja maan väliin n. sentti-puoltoista. Ittellä on pituutta 173cm.
 
Niin, ja vaimon pituus on 154cm, ja ajeli viime kesänä ongelmitta ZR-seiskalla (jota ei ollut modifioitu mitenkään), joten en usko, etteikö ZRX menis myös, ja menee mainiosti kunhan vähän satulaa muokkaan. Satulassa on paksulti fylliä, joten siitä voi hyvin sentin-pari viilata leveydestä / korkeudesta, uskoisin.

Hyviä satulanmuokkausvinkkejä löytyypi esmees tuolta ja tuolta.

Ja sit jos on varaa pistää rahaa haisemaan, niin voipi hankkia vaikka Corbinin satulan, joka näyttäisi ainakin kuvien perusteella melko matalalta ja valmistaja kehuu sen olevan kapea etuosastaan... tosin muokkaisin kyllä itte, niin saa mieleisemmän, eikä maksa paljon.

Jos jonkun prätkän todella haluaa, niin lyhyt varsi ei ole este vaan hidaste. Kyllä keinoja löytyy...
 
Tuo selvensi asiaa paljon, näyttäis tosiaan että penkistä saa aika paljon pois ja ajo helpottuu. Varmasti vielä kawassa pysyn, joten hienoa että pienellä modifoimisella saa paljonkin istuinkorkeutta pois.
062802jumpie_prv.gif
 
HURRAAA JA JIPPIII!!!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Nyt se sit vihdoin tapahtui! Eli liityin minäkin ORG:in alati kasvavaan ZRX:n omistajien joukkoon. Zetor vaihtoon ja -03 mallinen musta alaston ZRX tilalle!
033102beer_1_prv.gif
Pyörää en tosin ole vielä nähnykkään saatika ajanut(paitsi MP-näyttelyssä koeistunu ja 1100 versiota oon koeajanu), mutta kovasti oon sitä jo mielessäni varustellut....Mahtaako kys. pyörään löytyä Five Starsilta telinettä kolmelle laukulle??? Pakaasit kun olis jo... Ja sit uus Devilin pömpeli, peilit, vilkut, tupla-lamput....Täytynee säästöpossukin pistää päreiks.
tounge.gif


No niin...Enpä sitten saanukkaan mustaa alastonta Z-Rexiä kun ei moista kuulemma mistään löytyny!
omg.gif
No kyllä mulle kelpaa -03 R mallikin joka sitten löyty. Tosin hopeisena, joka on kyllä aika aneemisen näkönen.
crazy.gif
Taitaa ens talvi mennä maalaamisen merkeissä.
wink.gif
 
Moi, mielipiteitä

ostin v.1999 ZRX1100 "Eddie Lawson" version uutena.
Rata-ajeluihin hurahtamisen jälkeen menin ja vaihdoin Kawan kyykkyyn. Suurta eroahan ei taida 1200:een olla 1100:lla. Ajoin 22000 nautinnollista kilometriä ZRX:llä. Jos ois varaa, kyseinen pyörä olisi tallissa edelleen - jos ois talli. Älyttömän hieno laite. Hyvä ajoasento, hyvä satula ja muutenkin hyvä 2-päälläajoon ja se vääntö! Jokapäiväiseen arkiajoon ja matkaan ja jopa radallekin joskus käyntiin sopiva fillari. Järkipeli. Koeajoin uutta Z1000:sta n.1000km viime suvena ja pidän ZRX:ää monipuolisempana ja "järkevämpänä" hankintana.
22tkm on toki lyhyt taipale, mutta tässä jotain mitä jäi mieleen:

- ei vikoja, paitsi huollon yhteydessä meni "itsestään" bensahana rikki. Takuukorjaus.
- kulutus n.6l/100km. Laser sliparin + neula/suutinsarjan vaihdon jälkeen kulutus nousi 0,5l/100km. Pluspuolelle kirjattakoon vapautuneet hevoset ja - jos mahdollista- vielä tasaisempi ja miehekkäämpi vääntö. Ja ääni tottakai.
-sanokaa muut mitä sanotte, mutta "Eddie Lawson"-replicana yhä parhaimmannäköinen fillari mitä markkinoilta löytyy
- hyvät jarrut ja ok jousitus/runko ark'ajjoon

-"Eddie Lawson"-mallissa tuulisuojan puute vaivas joskus sateen vihmoessa moottoritienopeuksissa - kaikkea ei saa
- mietin myös zzr:n nokkiein vaihtamista ja samallahan ois pitänyt koko putkisto uusia, koska sielläkin eroja zzr:ään. Ja
tottamooses sytkään ja etenkin kaasareihin ois pitänyt kajota kovemmalla kädellä, jotta "hyödyn" olisi saanut tehokkaasti irti.
Mutta, moottorin luonne ois muuttunut yläkierrospainotteisemmaksi ja kun suurimman osan ajasta ko. moottori lauloi neljäsosatahdilla basson ja baritonin väliltä (3000-7000rpm)  - niin miksi suotta.
- omille ajotyyleille Metzeler Z4 tai vastaava sopi hyvin rengastukseksi
-kun halusin pyörää nopeammin kääntyväksi (vrt. rata-ajo) niin laskin keulaa 5-10mm ja joskus käänsin takaa epäkeskoketjunkiristimen 180ast. jolloin perä nousi "mukavasti"
Varjopuolena pieni hermostuneisuus maantiellä suoraan ajettaessa.

Hyviä kilometrejä toivottaen ja ajokelejä odotellen !
 
Tuo "Eddie Lawson" rep on tosiaan maukas myös minun mielestäni, mutta valitsin naku version mustana lähinnä siks, että se antaa vapaammat kädet pieneen pyörän personointiin. Replica malliin ei oikeen raaskis kajota...Oon tosiaan koeajanu pariakin 1100 Lawson mallia ja ihastuin sen ajamisen helppouteen ja laajaan tehoalueeseen! Ja varmasti tuo uudempi 1200 versio on vielä parempi! Koneeseen ei ole tarkoitus kajota muuten kuin sliparilla äänen ja ulkonäön takia. Devil Trophy malli olis tarkotus siihen hankkia. Kys. mallistahan saa tarvittaessa helposti poistettua "db-killerin" jolloin äänikin on luultavasti mukavan rohea...
smile_org.gif
 
Itseäkin kiinnostaa tämä pyörä, mutta bensankulutus arveluttaa kun tuo tankkikin on melko pieni.

Pakoputkiviritteinen tonnisatku tuntuu ajotyylistä riippuen vievän 5 - 7 l/100 km. Helposti pääseen kuuden pintaan ja vähän allekin. Normaalissa (likimain rajoitusten mukaan) ajossa tankillisella pääsee kolmisen sataa kilsaa...

Ande
 
Back
Ylös