ZRX renkaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikanrb

New member
Mulla on alkuperäiset Bridgestonet vielä (hetken) alla ja mittarissa n. 11 000 km. Takarengas on aika loppu, eturengas kai kelpaisi vähäksi aikaa.
Mitä muilla zetarex-kuskeilla on käytössä ja millaisia kokemuksia on kertynyt?
Kun renkaat menee vaihtoon niin onko hyviä suosituksia tai kokemuksia?

Mun Rexiin pistettiin alle tuossa kesän alussa Pirellin Diablot. Oon ajanu niillä melko lailla vaihtelevissa olosuhteissa, myös radalla ja vähän sen ulkopuolellakin
tounge.gif
confused_orig.gif
ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen ollu! Voi olla että kulutuskestävyys ei ole niin hyvä kuin Bridgestonella, mutta pitoa ja ajettavuutta piisaa! Saatan hankkia toisenkin parin.

Takana on Pirelli Dragon GTS ja edessä Bridgestone BT-014. Eipä noissa mitään vikaa ole ollut, paitsi että en tykkää Dragonin kuviosta noin niinkun ulkonäön puolesta.

Mun on vaikee sanoa kauanko Bridgestonet olis vielä alla menny... Ajoin niillä kuustuhatta ja vaihdoin Pirelleihin. Eturenkaalla olis varmaan hienosti menny kymppitonni rikki, mutta takarengas kulahti "oudosti" vaihtokuntoon viime syksynä yhessä päivässä...
tounge.gif

withstupid.gif
Pirelleistä en ossaa vielä sanoa kun oon vasta 3000 niillä rullannu...

mulla vasta hommattu ZRX1100 ja vaihdoin uuden takarenkaan
kun entinen oli täysin loppu, no mutta asiaan ihmetyksen aihe ilmaantui kun rengasta vaihdettiin oli alla 170 kymppinen ja myyjä kysyi laitetaanko 180 koska sellainen sinne kuuluu,no mikä ettei .

mutta yllätys oli suuri kun sain ylimääräiset "vahat" kulutettua
ja kurvailu alkoi eipä taittunut niin jouhevasti mutkiin,ja olen sitä
vääntämällä vääntänyt mutta mielestäni ei käyttäydy samalla tavalla kun tuolla kapeammalla kummilla.

onko jollai samanmoisia kokemuksia,yleensähän pistetään jo pelkästään näön vuoksi leveämpi gummi, pyörä on tuotu saksasta ja rekisteriotteessa lukee 170-takagummina tarkastin sen vasta kun oli jo uusi laitettu.

alkuperäiset bt-020 alla ja kilsoja nyt 7000, vielä on jonkunverran pintaa (takana), edessä reilummin,... ..  kyllä se kesä pitäis ajaa  nääkin ollu mielestäni ihan  hyvät, ts pitoa piisaa...

kun entinen oli täysin loppu, no mutta asiaan ihmetyksen aihe ilmaantui kun rengasta vaihdettiin oli alla 170 kymppinen ja myyjä kysyi laitetaanko 180 koska sellainen sinne kuuluu,no mikä ettei .

vääntämällä vääntänyt mutta mielestäni ei käyttäydy samalla tavalla kun tuolla kapeammalla kummilla.

onko jollai samanmoisia kokemuksia,yleensähän pistetään jo pelkästään näön vuoksi leveämpi gummi, pyörä on tuotu saksasta ja rekisteriotteessa lukee 170-takagummina tarkastin sen vasta kun oli jo uusi laitettu.
Mun käsittääkseni noissa vanhemmissa ts. 1100:ssa Rexeissä oli nimenomaan 170/60 takarengas. Tää leveempi 180/55 takagummi tuli sitten yhtenä muutoksena muiden muutosten joukossa tähän 1200:seen versioon.

Tuosta ajettavuuden muutoksesta on ollu paljon juttua täälläkin. Eli että leveempi kuin alkuperäinen takarengas usein tekee pyörän vähän kankeammaksi mutkissa. Tää vielä korostuu varmasti tämmösissä takapainoisissa pyörissä niin kuin Rex ja muut vastaavat nakut...
sad_orig.gif

Mulla BT:t . Ajannu oon n. 6000 tonnii.Toimii aikastahyvin sateella.Takis rupes kuluun melkosta nopeesti .Joltistikkin hippee ylleisrinkula.

Pistinpä nyt sitten samanlaiset alle kuin oli alunperinkin.
Ilmeisesti oli kestänyt hyvin kun 10 500 km kestivät, eikä mulla ollut ajotuntumasta valittamista.

Nyt kun sateet loppuisivat niin
062802moto_prv.gif

Mulla pyorii alla jo toinen perattainen kierros Mezelerin Sportec Z6:sia. Olen renkaiden ajo-ominaisuuksiin erittain tyytyvainen ja kulutuskestavyys on pitoon nahden todella hyva: paasin edellisella takanakilla 15500 km!! Eika ollut edes vyo nakyvissa viela.
wink.gif

P.S: Reilun parin viikon paasta lahden tulemaan Skotlannista takaisin Suomea kohti. Mitenkohan oikealla ajo taas sujuu?

P.P.S: Kun vaihdatte oljyja ZetaReXiin, niin varmistakaahan uuden filtterin asentamisen yhteydessa, etta se filtterin kannen iso o-rengas pysy urassaan. Ettei kay kuten minulle ja mene kolme litraa hyvaa pratkaoljya hukkaan. (Hyvinhan se litku koneessa pysyi, kunnes kaynnistin moottorin...
blush.gif
). Niin, ja uuden ison o-renkaan voi helposti koota parista samanpaksuisesta pienemmasta. Hyva tuli!

Mulla on vielä alkuperäist BT:t ja kilsoja yli 12000. Ihan kohtuulisesti toimivat läskit. Alkukesästä pitänee vaihtaa. Katotaan sitten mitä tulee alle.
062802moto_prv.gif

joo.. viime kausi päättyi lukemaa n. 9000 km ja bt-020 takana alkaa olla sakko/vaihto kunnossa. sinne ehkä laitan saman mutta eteen ajattelin sitte kun asia esissä niin joku "pitävämpi"" esim 014.. sv 650 tuli ajeltua bt-010.sillä pari kesää ja huomasin että paras "viritys" on hyvät renkaat ja jousitus jne jne..

Jos päädyt takaisin siihen 170 leveään ja tuossa 180ssä on kulutuspintaa vielä, niin myy minulle se sitten???

-Hessu-

Jos päädyt takaisin siihen 170 leveään ja tuossa 180ssä on kulutuspintaa vielä, niin myy minulle se sitten???

-Hessu-
8tkm jo takana menee vielä kevään "hiekka"kelit ehkä 2tkm
ei kannata enää ottaa pois,kun vielä on syksyllä säädetty
kaikki kohdilleen ja pistän tuo syttypyörän paikoilleen voipi
olla että "savuaa" nuo loputkin urat nopeesti ;) .

^^ Näin mä vähän veikkasinkin.

Mä olenkin löytänyt edullisen paikan, mistä saan BT 014 renkulan taakse.
Sitä kun ollaan kehuttu hyväksi radalla ja vähän agressiivisemmassa ajossa.
Noh, mun taidoilla sinne rajoille menossa on vielä matkaa
biggrin.gif

-Hessu-

Back