Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1Tere,
Vika ei ole kummassakaan sähkölaitteessa, ei Zumossa eikä liioin Autocomin järjestelmässä. Ne molemat on huippuluokkaa.
Vika on sinun moottoripyöräsi maadoitusjärjestelmässä. Ne laitteet ottaa eri paikoista maadoituksen, joten pyörän itsensä maadoitusvirrat pääsee sotkemaan niiden väliin pienen hitusellisen häiriöpotentiaalin eli jännitteen. Se jännite pirulainen pääsee näkymään niiden kahden laitteen välisessä johtimessa ns. yhteismuotoisena häiriönä. Se maadoittuessaan korkeaimpedanssiseen Autocomin inputtiin summautuu itse tuotettavaan audiosignaaliin.
Tuo sirinän aiheuttava ääni tulee yleensä suurta virtaa kuluttavasta tai sitä tuottavasta järjestelmästä. Yleensä polttoainepumppu ja laturin tasasuuntaus aiheuttaa moiset pörinät. Ne on taajuudeltaan niin alhaisia taajuuksia, ettei niistä yleensä selviä pelkillä ns. EMC-suodattimilla. Niihin tarvitaan korkeaa yhteismuotoisen kuristimen induktanssia, jotta se puraisisi halutulle pörinätaajuudelle.
Olen tässä yrittämässä saada järjestymään aikaa mitata tämä ongelma erään tämän palstan käyttäjän pyörään. Sen jälkeen osaan kertoa oikeat komponentit, joilla rakentaa itse tai ostaa allekirjoitaneelta ratkaisu asiaan.
Palataan keäämmällä.
->![]()
Hjuva hommeli. Arvelinkin se johtuvan siitä asiasta, kuten edellä kerroin.Sirinä loppui, kun siirsin virran ja maan samaan pisteeseen autocomin kanssa (+ takavalolta ja - suoraan rungosta).
Suojasin myös zumon piuhan vetämällä sen päälle antennikaapelin vaippaa (metallisukan) ja maadoittamalla sen.
Miten herkkä sitten zumo on sähkömagneettisille häiriöille, jos sen piuha menee läheltä puolaa tai sen johtoja?