zx-10r huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tpower82

New member
täällä muistaakseni oli joskus juttua että misä kannattais tehä 24000 km:n huolto, mutten löytäny? minkähän hintanen toi on, varmaan aika kallis? onkohan eri huoltopaikoilla paljonki hinta eroja?

Takuu ilmeisesti vielä voimassa, eli joutunee kuitenkin jossain liikkeessä teettämään.
Huolto kuitenkin sisältää muutamia hankalampia säätöjä / tarkistuksia, mutta on myös hyvin paljon sellasia pikkujuttuja jotka aika vaivaton itsekkin tehdä.

no ei takuu enään oo voimassa.. mut saako esim leiman huoltokirjaan jos tekee ite pienemmät huollot ja jättää sit ammattilaisille esim. venojen tarkistuksen/säädön?

Merkkaat huoltokirjaan sen minkä olet itse tehnyt.
Huoltoliike merkkaa/leimaa omat työnsä.

Säästetyt rahat tuuninkiin tai bisseen...
tounge.gif

JS-Technics :llä oli nettisivuilla hinta 470 euroa.. onkohan treellä missään suurinpiirtein tolla hinnalla mahdollista teettää huollon?

JS-Technics :llä oli nettisivuilla hinta 470 euroa.. onkohan treellä missään suurinpiirtein tolla hinnalla mahdollista teettää huollon?
Itse teetin 10R:n 24tkm huollon viime kesänä Jkl:ssä Kuvalla, hintaa huollolle tuli muistaakseni n.550€. Tampereella arvioivat hinnaksi muistaakseni 700€+.
Kalliin tuosta kybän huoltamisesta tekee se, että pyörä on niin kompaktisti pakattu, että pitää purkaa pyörää ihan urakalla, ennen kuin saa esim. venat säädettyä sekä 1 ja 4 sylinterien tulpat vaihdettua..

Melkoisen kallista
crazy.gif
. Esim. Bladeen aivan vastaava iso huolto maksoi toissavuonna 180 eur....

Itse teetin 10R:n 24tkm huollon viime kesänä Jkl:ssä Kuvalla, hintaa huollolle tuli muistaakseni n.550€. Tampereella arvioivat hinnaksi muistaakseni 700€+.
Kalliin tuosta kybän huoltamisesta tekee se, että pyörä on niin kompaktisti pakattu, että pitää purkaa pyörää ihan urakalla, ennen kuin saa esim. venat säädettyä sekä 1 ja 4 sylinterien tulpat vaihdettua..
Tein 24tkm huollon itse viime talvena. Ei paha homma. Ekana iltana purku ja venavälysten mittaus ja toisena päivänä tiivisteiden haku ja kasaus. Ylimmät moottorin kiinikkeet pitää tosiaan irroittaa, että saa 1 ja 4 pyttyjen puolat ulos kannesta, mutta se on vain 3 ruuvia/puoli. Jäähdytin pitää irroittaa ja jättää letkujen varaan, että saa venakopan irti.

Ihan pikkusen enemmän hommaa kuin normaalisti, mutta ihan tehtävissä itsekin jos omaa perustaidot ja vähän työkaluja. Itsellä on vielä orkkis korjaamokäsikirja josta on hyvä katsella työvaiheet ja kiristysmomentit.

Kyllähän tolla erotuksella saa jo muutaman  
033102beer_1_prv.gif
tai jotain muuta kivaa ja mikä tärkeintä... mielenrauhan itselleen, että työ on tehty oikein. Uusimaalainen sananlasku:"Kun itse tekee saa sellaisen, kun sattuu tulemaan."  
wink.gif

Tein 24tkm huollon itse viime talvena. Ei paha homma. Ekana iltana purku ja venavälysten mittaus ja toisena päivänä tiivisteiden haku ja kasaus. Ylimmät moottorin kiinikkeet pitää tosiaan irroittaa, että saa 1 ja 4 pyttyjen puolat ulos kannesta, mutta se on vain 3 ruuvia/puoli. Jäähdytin pitää irroittaa ja jättää letkujen varaan, että saa venakopan irti.

Ihan pikkusen enemmän hommaa kuin normaalisti, mutta ihan tehtävissä itsekin jos omaa perustaidot ja vähän työkaluja. Itsellä on vielä orkkis korjaamokäsikirja josta on hyvä katsella työvaiheet ja kiristysmomentit.

Kyllähän tolla erotuksella saa jo muutaman  
033102beer_1_prv.gif
tai jotain muuta kivaa ja mikä tärkeintä... mielenrauhan itselleen, että työ on tehty oikein. Uusimaalainen sananlasku:"Kun itse tekee saa sellaisen, kun sattuu tulemaan."  
wink.gif
kerran oon venoja säätäny 100a datsuniin joskus pikkupoikana nii ei viittis ihan sillä kokemuksella alkaa harjottelee
tounge.gif
kumminki joku menee vituilleen ja mopo on tallis palasina monta viikkoa
crazy.gif

Back