ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

anttari

New member
Eli tästä lähtee:Risuja,ruusuja ja kaikkea siltä väliltä
biggrin.gif

Itellä-04 korkeammalla pleksillä ja duck taililla.Alkuperäinen pleksi persiistä ja peilit myös.Suunnitelmissa ehkä hommata ohjausiskari,tosin hyvin oon ilmankin pärjänny(en oo ajanu sillä yli 200km/h) Onkos se tarpeellinen?Ts.onko mukavampi ajaa?

Mulla 04,sininen,racefit putki,powercommander,K&N,ohjausiskari bitubo,yms sälää.Ohjausiskari vie sen hermostuneisuuden tunteen,eli pienen värinän joka tuntuu aina kiihdytyksissä...Pyörä on toiminu ku unelma ja voimaa on ku pienes kyläs....

Mä jatkan kysymyksellä...
Onko joku keksinyt kymppiin pitemmän ketjusuojan? Tuo alkuperäinen päästä ketjurasvat lentämään takarattaan päästä siihen takapenkin sivulle.

jatka sitä hyvä mies
tounge.gif
ite tein samoten 9:lle mut ei sekään tunnu riiittävän, joten anti olla
crazy.gif
pientä se on tähän maailmanmenoon verrattuna
033102beer_1_prv.gif

Onko joku keksinyt kymppiin pitemmän ketjusuojan? Tuo alkuperäinen päästä ketjurasvat lentämään takarattaan päästä siihen takapenkin sivulle.
Joo,mulla sama juttu,sen huomaa aika kivasti kun pesee pyörän hyvin ja rasvaa ketjut=sitten ajeleen ja
033102ass_1_prv.gif
eikun pyyhkiin rasvaklöntit takakatteesta pois
biggrin.gif
Pitäis varmaan vaan käyttää vahaa
confused_orig.gif

Joo täytynee koittaa jatkaa tuota ketjusuojaa jollain.
Vaihdettiin tässä taannoin pyöriä kaverin kanssa kolmeksi päiväksi, kaverilla -05 1000rr Blade ja mulla siis -05 10r.

Omat plussat ja miinukset molemmille:
Honda:
+arkiajoon sopivampi ajoasento
+parempi keula, huomattavasti helpompi hallita käännettäessä stonga äärasentoon.
+kyytiläinen viihtyi takapenkillä vähän paremmin
+mittaristo
+vaihteiston toimivuus, vaihdevälit tosin vähän liian pitkiä

-miksi sen rungon pitää olla juuri polvien kohdalta niin leveä? Kawassa polvet uppoaa runkoon/tankkiin. Minulle tuo ainakin auttaa saamaan paremman tuntuman pyörästä.
-tylsempi
-tuntuu toimivan huonommin, välillä sai sahata niin Perk*leesti käyntiin
-ruisku ei toimi niin hyvin kuin Kawassa, aiheuttaa levottomamman  nykäisyn lisättäessä kaasua nopeasti.

Kawasaki:    
+selvästi enemmän tehoa
+aktiiviseen ajoon sopivampi ajoasento
+äänet, vakioputkella ärjyy enemmän kuin Honda
+keulii herkemmin
+"luonnetta" enemmän

-kierroslukumittari on surkea, siitä ei pääse mihinkään. Onneksi on vaihtovalo helpottamassa
-keulii herkemmin
-keula liian jyrkkä, ei se ohjausiskarikaan täysin poista levottomuuden tunnetta

Joo,mulla sama juttu,sen huomaa aika kivasti kun pesee pyörän hyvin ja rasvaa ketjut=sitten ajeleen ja  
033102ass_1_prv.gif
eikun pyyhkiin rasvaklöntit takakatteesta pois
biggrin.gif
Pitäis varmaan vaan käyttää vahaa
confused_orig.gif
Motorexsin "strong" mömmö tuntuu pysyvän hyvin ja ei sotke nimeksikään (muutama tippa siellä täällä), muita öljyjä sai kyllä olla aina pyyhkimässä takakatteesta pois  
033102ass_1_prv.gif

Asiata seitsämänteen: onko kukaan tilaillut katteita sumekolta 04-05 malliin? Minkälaisia toimitusajat ovat olleet? Vantaan BW:ssä sanoivat "jotain 3-4viikkoa" tuntuu melko pitkältä ajalta, kun ei kuitenkaan ole mistään uudesta/tuoreesta mallista enään kyse.

Mua taas kiinnostais mahtuuko 190/55 Supercorsa alkuperäisen huggerin alle pyörimään? Jos ei niin saako mistään sellasta huggeria, jonka alle mahtuis, koska olisi kiva ettei pyörä kurastuisi niin pirusti. Vai pitääkö ihan itse väsäillä?

edit: kyseessä siis 04-05-malli

Mua taas kiinnostais mahtuuko 190/55 Supercorsa alkuperäisen huggerin alle pyörimään? Jos ei niin saako mistään sellasta huggeria, jonka alle mahtuis, koska olisi kiva ettei pyörä kurastuisi niin pirusti. Vai pitääkö ihan itse väsäillä?

Eiköhän se mahdu
wink.gif
Entäs onko kukaan/kellään käyny mielessä alkuperäisen putken modaus vapaammin hengittäväksi?Eli pystyykö sieltä takaa irrottaa ne 6-koloruuvit ja tekeen pahoja ja ns.kansi kiinni
biggrin.gif

Asiata seitsämänteen: onko kukaan tilaillut katteita sumekolta 04-05 malliin? Minkälaisia toimitusajat ovat olleet? Vantaan BW:ssä sanoivat "jotain 3-4viikkoa" tuntuu melko pitkältä ajalta, kun ei kuitenkaan ole mistään uudesta/tuoreesta mallista enään kyse.
taisi viime kesänä mennä muutama kuukausi kun katteita odoteltiin... varmaa japanin päässä silloin vasta ruvettiin niitä tekemään
tounge.gif

Entäs onko kukaan/kellään käyny mielessä alkuperäisen putken modaus vapaammin hengittäväksi?Eli pystyykö sieltä takaa irrottaa ne 6-koloruuvit ja tekeen pahoja ja ns.kansi kiinni
biggrin.gif
Joo, mulla on änkkärin modaus meneillään, tarkoitus tehdä slipari alkuperäisestä ulkokuoresta.
Ostin rosteriputkea d (päältä)=60.3mm, se reikiä täyteen.
Sekä yhden 90 asteen rosterikäyrän.

Vesileikkuutin ulostulopäähän ellipsinmuotoisen alumiinilevyn, jossa se 60,3 mm:n reikä.
Sekä uusi kolmipulttilaippa isommalle putkelle (änkkärin etupäähän).

Värkit makso yhteensä, alkuperänen änkkäri: 50€, putki: 7€, käyrä 10€, vesileikkeet 17€, sekä power commander + BMC-filtteri 220€.

Yhteensä siis 304€ (+oma työpalkka , mikä on VALTAVA)

Mutta siitä änkkärin purkamisesta: Kun otat ne kuusiokoloruuvit irti, niin näät, että änkkärin kuori on taitettu päätylaipan päälle. Eli huullos pitää rälläköidä pois.

Etupään hitsattua päätylaippaa ei_tartte_leikata irti, niinku mä huolimattomuuttani tein. Vetää vaan sisuskalut pois, kyllä ne sieltä syntyy, vaikka tiukkaa onkin  
biggrin.gif

Eli bolt-onin sais aika helposti tehtyä, tosin tehohyötyä slipariin verrattuna en osaa sanoa. Se alkuperäinen väliputki on kyllä aika mehupilli...

eiks muute kymppi-ärrän huiput oo jotenki rajoitettu tuonne 299 paikkeille? ku kaiken järjen mukaa tuon pyörän pitäs jo vakiona kulkea yli 300km/h ku eihänse paina ku alta 180 Kg
ja tehoaki löytyy sen 182hevosen verran.
smile_org.gif

Onko kukaan mietiskellyt tai jopa ronkkinut tuon putkiston kanssa? Onnistuisiko teoriassa katalysaattorin poisto, ja mikä tuon "butterfly valven" merkitys siellä putkessa on?

Oletteko ostaneet lasikuitukatteita tai pikakaasukahvoja Suomesta, mistä ja mihin hintaan?

Onko kukaan mietiskellyt tai jopa ronkkinut tuon putkiston kanssa? Onnistuisiko teoriassa katalysaattorin poisto, ja mikä tuon "butterfly valven" merkitys siellä putkessa on?

Oletteko ostaneet lasikuitukatteita tai pikakaasukahvoja Suomesta, mistä ja mihin hintaan?
Laihduta ennemmin ku pistät rahojas hiilariin
biggrin.gif

Eiköhän se mahdu
wink.gif
biggrin.gif
Eipä mahdu. Ainakin 190/55 Racetecci ottaa pikkasen kiinnu huggeriin. Ilman huggeria pärjää mainiosti, ei se pyörä paljoa enempää kuraannu.

Back