• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Loosah

New member
Hops hyvät ihmiset!

Oon veivannu nyt kolmatta vuotta kolmella eri mopolla. Ekaks yamahan 600 diversionilla , sitten suzukin gsx-f 750:llä ja nyt vikan vuoden 6r:llä. Tekis vähän mieli vaihtaa ehkäpä tuohon 10r:ään, koska kutosella joutu pyörimään koko ajan siellä 5000rpm yläpuolella, jotta se toimii kivasti. Mutta... Onko tollanen kybä kuitenkin sellanen kuoleman peli, joka rupee heti keulimaan ja vetää muutenkin viittäsataa, ku vähän vääntää kahvasta? Ja onko siinä enää mitään hauskaa, jos asia on näin?!?

Ei sentään trolli eikä edes provo... "kuoleman laite" piti olla jotenkin leikillisesti sanottu... Olen vaan huono vitsailemaan. Mietiskelin vain, että onko 10r:llä hauska ajella suomen oloissa, jos koko ajan joutuu houldailemaan ja varomaan ehkä liikaakin?

Suurempi alavääntö ei vain olisi pahitteeksi tuohon 6r verrattuna.

Ymmärsiköhän kukaan nytkään...

withstupid.gif

ediiitti: Ja onko siinä siis enää mitään hauskaa, jos ei pysty spräidäämään, ku joutuu koko ajan pelkäämään, ettei vekotin pysy hanskassa?

Ehkä ihan tervettä kunnioittaa pelolla kybää ja odottaa vielä seuraavat 10 vuotta...
tounge.gif

Eikös tuo sitten selviä kun käyt 10r:ää koeajamassa; meikä mutu on ettei mitään älytöntä muutosta ole. Kiihtyvyys etc tietty paranee, muttei tuolla kokemuksella karkaile kourista methiks.

Mietiskelin vain, että onko 10r:llä hauska ajella suomen oloissa, jos koko ajan joutuu houldailemaan ja varomaan ehkä liikaakin?
Mun kokemuksieni mukaan mitä tahansa pyörää tehoista riippumatta joutuu pidättelemään Suomen olosuhteissa.
wink.gif

Käy koeajolla niin sittenhän sen tiedät. Pidä kuitenkin mielessä, että koeajo voi tulla kalliiksi koska suuremman pyörän kokeileminen saa yleensä oman nykyisen mopon tuntumaan aivan paskalta pikkutyttöjen lelulta, joka on aivan pakko vaihtaa siihen tehokkaampaan.
tounge.gif

Tottakai sinun kannattaa ostaa se 10r, jos siltä tuntuu. Turha sitä on muitten mielipiteitä kuunnella liiaksi. Teet juuri niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu. Elämä on liian lyhyt hetki elää toisten odotusten ja toiveitten mukaisesti.

Mutta itse asiaan: Varaudu "kympillä" ajaessasi seuraaviin juttuihin; 1. Pelkäät jokaista vastaantulevaa autoa poliisiksi. 2. Suurinta sallittua nopeutta ajaessasi tuntuu siltä että voisit hypätä pyörän vierelle ja juosta samaa vauhtia. 3. Ihmettelet 200km/h vauhdissa että eikö tämän kiihtymisen pitäisi jo loppua?

Itse suosittelen sinua ostamaan pyörän.

Tottakai sinun kannattaa ostaa se 10r, jos siltä tuntuu. Turha sitä on muitten mielipiteitä kuunnella liiaksi. Teet juuri niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu. Elämä on liian lyhyt hetki elää toisten odotusten ja toiveitten mukaisesti.

Mutta itse asiaan: Varaudu "kympillä" ajaessasi seuraaviin juttuihin;   1. Pelkäät jokaista vastaantulevaa autoa poliisiksi. 2. Suurinta sallittua nopeutta ajaessasi tuntuu siltä että voisit hypätä pyörän vierelle ja juosta samaa vauhtia. 3. Ihmettelet 200km/h vauhdissa että eikö tämän kiihtymisen pitäisi jo loppua?

+1

itsekin 10R ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten kokeilleena voin sanoa että osta nyt hel***** jos sulla on rahaa. mulla ei - ainoo syy miks en voi ostaa. SV (mun ensimmäinen pyörä) alko tuntuu niin luuskalle sen jälkeen että MORJES!
062802moto_prv.gif

Niin, onhan kyseisellä laitteella tosiaa kirjaimellisestin muutama Suomessakin itsensä tappanut(myös tänä vuonnakin)
Eli kyllä laite on kuoleman laite  
confused_orig.gif

Hieno peli ajella, mutta osaamattomissa käsissä vaarallinen, niinkuin moni muukin Sportti mopotin nykyään.

Mutta itse asiaan: Varaudu "kympillä" ajaessasi seuraaviin juttuihin;   1. Pelkäät jokaista vastaantulevaa autoa poliisiksi. 2. Suurinta sallittua nopeutta ajaessasi tuntuu siltä että voisit hypätä pyörän vierelle ja juosta samaa vauhtia. 3. Ihmettelet 200km/h vauhdissa että eikö tämän kiihtymisen pitäisi jo loppua?

+1
+2
biggrin.gif
biggrin.gif
Poliisi on ihmisen paras ystävä
wink.gif
Koko ajan täytyy varoa,pienikin yskähdys=ylinopeus.Mutta kyllä sillä hienosti ajelee hiljempaakin,vääntöä löytyy ja kevyt käsitellä,erinomaiset jarrut löytyy koska muuten tulis mutkat liian nopeeta vastaan
tounge.gif
Mutta kyllähän se happee tarttee,jos ei hauskaa ni ostaa sit homosohvan
cool.gif

Samanlainen säätyvä kaasukahva siinä on kuin muissakin tonnisissä kyykyissä, ja kyllä sitä kestää kääntää. Ohjausiskunvaimennin on vahvasti suositeltava varuste, uusimmissa se on vakiona. Kyllä kybällä voi ajaa muutenkin kuin kahtasataa tai keula pystyssä, se on hirmu helppo ja hyvä ajaa kaikissa oloissa ja tehoa löytyy kun tarvitaan. Ja kyllä, se on hauska, edelleen vaikka jo kolmas vuosi on sellaisen kanssa meneillään
smile_org.gif

Itse tuli päräyteltyä muutamalla eri kybällä tuossa kuukausi takaperin... Onhan se ihan eri laite, ja vauhtia kertyy ennenkuin ehtii kissa sanoa. Mutta loppujen lopuksi se kaikki on kuitenkin korvien välistä kiinni että miten ajelee...

Ostaisin jos olis ylimääräistä fyffee.

Toisaalta, jos pienellä ajelet kokoajan hieman korkeilla kierroksilla, niin kokoajan on sellainen meno fiilis.

Itse ajelen 12r:llä. Jos ajaa matkaa, niin aika helppo mennä rajoitusten mukaan, mutta heti kun tulee ajettua joku mutka hieman vauhdikkaammin ja samaan syssyyn joku ohitus, niin sitten alkaakin olla se nopeus hieman jotain toista ja sitä ei saa loppumaan, ellei pysähdy kahville ja orientoidu ajamaan kuin kukkahattutäti. Tottakai kivaa mutkatietä tulee ajettua jo muutenkin hieman reippaammin, koska nehän on tehty pyörille. Tuolla pyörällä ainakin helppo ajaa tavallista tietä tasaista nopeutta, ei pyri hakemaan nopeuksia, eli jaksaa mennä.

Jos nopeuden kasvua pelkää, niin kait sitten joku hieman toisenlainen pyörä (Super Duke ois jees...) *asiaton loppukommentti*

Jotenkin aina särähtää korvaan tuo "kuolemanlaite" tai sitten jos joku on ostanut uuden hienon pyörän niin joku jo kiirehtii kommentoimaan "tuolla sä muuten tapat ittes". Onko se sitä kateellisuutta vai mitä se on ? Toki jollain voi olla aito huoli toisen hengestä ja terveydestä mutta epäilen kyllä.

Tuollaisilla kilokyykyillä ajellessa on mielestäni kaikista tärkein se maltti ja järki, ei niinkään ne ajotaidot. Jos tulet 250km/h mutkaan niin sitä ei pelasta rossikaan enää. Jokainen joka on tuollaista pyörää suunnittelemassa voi miettiä hiljaa itsekseen, että onko ollut aina se kaveriporukan uhkarohkein kaveri josta kaikki aina illalla kartsalla puhuvat. Jos näin on niin takuulla tulee ongelmia jossain vaiheessa. Toisaalta jos on aina ollut sellainen että tietää rajansa ja on ns. Pelisilmää asioissa niin suosittelen lämpimästi!

Toisaalta, jos pienellä ajelet kokoajan hieman korkeilla kierroksilla, niin kokoajan on sellainen meno fiilis.
Vähän tuota tarkoitinkin. Että on se kivaa, kun muka tuntee menevänsä... Sitten jos olis se kilonen, ni ei sillä varmaan paljon yli 6000rpm voi ajaa edes yggösellä.

Mut kuitenki se himottaa.... Elämä on outoa.

eek.gif

Ihan saman onkelman edessä olin äsken kun pähkin 6R:n ja 9R:n väliä. Päädyin pienempään koska isolla tosiaan olis saanu pitää kortistaan kaksin käsin kiinni. Nyt ajamisessa on makua kun voi käyttää kierroksia halutessaan ilman että pyörä hyppää heti karmeisiin nopeuksiin.

Kieltämättä alavääntöä jää kaipaamaan, mutta elämä on pelkkiä kompromisseja.

Ihan saman onkelman edessä olin äsken kun pähkin 6R:n ja 9R:n väliä. Päädyin pienempään koska isolla tosiaan olis saanu pitää kortistaan kaksin käsin kiinni. Nyt ajamisessa on makua kun voi käyttää kierroksia halutessaan ilman että pyörä hyppää heti karmeisiin nopeuksiin.

Kieltämättä alavääntöä jää kaipaamaan, mutta elämä on pelkkiä kompromisseja.
Tänks Wen... Just ton halusin kuullakin, joten taidan pysyä hyväks havaitussa kutosessa.
biggrin.gif
Ainakin vielä viikon tai kaks... ehkä se mieli sit taas muuttuu. hoh hoh.

jos sä et uskalla ajella tupla nopeuksia niin jätä suosiolla se kymppi kauppaan. Ei se sen parempi ole kuin kutonenkaan nopeusrajoutusten mukaan ajellessa! mutta jos kiihottaa 0-200km 8 sec niin osta pois se on hieno tunne...alle satasesta toi vehe ei vakio väleillä edes mihinkään lähde.

Ei voimaa kannata pelätä. Ite vaihdoin keväällä 6r 12r ja nyt jo tuntuu että ei se voima enää tunnu missään. Ei se voima tapa jos vaan on todellisuuden taju hanskassa eikä lähde kaupungissa kiihauttelemaan eikä tee muutakaan järjetöntä. Kyllä tuolla ainakin voi ajaa nätisti mutta 0-200=7s on kiva arvo joskus kokeilla
tounge.gif

Back