ZX-6R VS. ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zanti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zanti

New member
Joulukuun Performance Bikes lehdessä oli vertailtu
600, -ja 900 ninjoja. Aika yllättävää testissä oli näinkin
pienet erot.  0-100km/h 6r voitti ajalla 3,13.
9r sai ajaksi 3,17. Varttimailin vei 9r ajalla 10,90.
6r kulki lähes samaan: 11,00.  Suurimman yllätyksen
tarjosi kuitenkin kiihdytys suurimmalla vaihteella
40mph --> 90mph. 6r ajalla 9.1 voitti.
9r sai ajaksi 9.6.  
Jokaista euroa kohti kuusisatanen tarjosi enemmän
tehoa kuin ysisatanen.
Vaikka huiput tietenkin 9r voitti on testin julistus: -
"So it`s as simple as that: the ZX-6R is faster
than its big ZX-9R brother.

No eihän toi nyt ylläri ollu, itse ainakin oon tienny koko ajan että ZX-6R on nopein ja kaunein
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif

Vakavasti puhuen, laskeskelin joskus noitten teho/paino -suhteita, ja aikas tasoihin ne meni
cool.gif
Eittämättä tulos on silti melkonen ylläri.
eek.gif

Melko mielenkiintoista tietoa. Pistää taas pakan sekaisin ensi kesää ajatellen.
confused_orig.gif

9R on aika vanha malli kun 6R on taas ihan uuusi, joten tulos ei kauheesti yllätä.. Kunhan vertaavat uutta 10R:ää 6R:ään niin eroa alkaa tulemaan..

Jos 9R meni tosiaan 10.09s varttimailin ja 6R 11s niin erohan on todella suuri.. Olisin kuvitellut max 0.5s eroa.. Matkassa 0.9s on 200km/h nopeudella 50m, 400 metrin repäisyssä sen on jo pirun pitkä ero..

Faktaa puhuitte... kirjoitin viestin silmät ristissä.
Nyt korjattu 9R:än aika.

Saman jutun lueskelin. Aika mielenkiintoinen tieto. Sitä se teho/painosuhde teettää. Kyllä 6R on hurja peli
062802jumpie_prv.gif

Onkos se 11.00 nyt sitten niin hyvä aika varttimaililla...? Taitaa päästä meikäläisen cebarillakin niihin aikoihin...:)

Onkos se 11.00 nyt sitten niin hyvä aika varttimaililla...? Taitaa päästä meikäläisen cebarillakin niihin aikoihin...:)
Aika kova olet kepittämään siinä tapauksessa
tounge.gif

vrt: Samassa lehdessä esim. Aprilia RSV-R`03
varttimaili 11,05. Uusi Aprilia RSV-R Factory 10,85.

Eikä jutun pointti ollut kuka saa sadasosan nopeammin
varttimaililla, vaan lähinnä miten pieni ero on näiden
kahden Ninjan välillä suorituskyvyssä.
Hinnassa eroa kuitenkin on.

Aika kova olet kepittämään siinä tapauksessa  
tounge.gif

vrt: Samassa lehdessä esim. Aprilia RSV-R`03
varttimaili 11,05. Uusi Aprilia RSV-R Factory 10,85.

Eikä jutun pointti ollut kuka saa sadasosan nopeammin
varttimaililla, vaan lähinnä miten pieni ero on näiden
kahden Ninjan välillä suorituskyvyssä.
Hinnassa eroa kuitenkin on.
On ollu varmaan huonot olosuhteet tai huono strippi tms tuossa testissä. Olen itsekin ollut paikanpäällä kun ihan vakioilla 600cc kyykyillä on vedetty selkeesti alle 11s. Eikä se Kiirankaan pyörä niin kauheesti ollut viritetty, perinteiset putki/suutinsarja ja Techlusion (ruiskunohjaus) -viritykset muistaakseni.. Lähes vakiolla kiloisella olen nähnyt vedettävän alle 10s..

Ens keväänä käyn testaamassa omalla kilovessalla, jos menee alle 10.5s niin olen tyytyväinen, jos ei niin ei auta kuin jatkaa harjoituksia  
sport05.gif

Lehden valokuvassa näytti olevan märkä radan pinta. Tiedä sitten missä olosuhteissa mittaukset on tehty.
sport05.gif

vaihteistojen välityksien erot sen tehopainon ohella varmasti tasaavat suorituskykyeroja tuossa 6r ja 9r vertailussa, eli 6r:llä saa tai joutuu kierrättämään enemmän kuin ysillä ja onhan tosiaan peruskonstruktiossa, rakennelmassa ikäeroa jonkin verran, sekä mitä painavampi kuski olisi vertailtaessa noita, niin erot oletettavasti suurenisivat ysin eduksi, kun siinä on kuitenkin vääntöä enemmän, tietysti bampujalkainen japanilaismittainen teinipoikakuski ajaa pienemmälläkin lujaa.

ja jos rata on ollut märkä testissä, niin sehän tasaa tietysti lisää aikoja.

yks kamu ajoi taannoin zxr750r® kawalla alastarolla kovimmat ajat varttimaililla, sateella, siinä jäi kaikki kilosportit ja hajabussit selkeästi.

Useinhan toi 0 - 100 km/h kiihdytys on pienten heiniä, isommat tulee sitten ohi kun kiihdytetään esim. 0 - 400m
wink.gif

Ei tässä mitään uutta ihmeellistä ole
confused_orig.gif

Matkaakaan tuohon 3 sekunnin kiihdytykseen ei kulu juuri mitään...enkä kyllä muutenkaan yliarvosta 3 sekunnin "viihdettä"
cool.gif

Useinhan toi 0 - 100 km/h kiihdytys on pienten heiniä, isommat tulee sitten ohi kun kiihdytetään esim. 0 - 400m
wink.gif

Ei tässä mitään uutta ihmeellistä ole
confused_orig.gif

Matkaakaan tuohon 3 sekunnin kiihdytykseen ei kulu juuri mitään...enkä kyllä muutenkaan yliarvosta 3 sekunnin "viihdettä"
cool.gif
Joo, kuussatku-kyykyllä on huomattavasti helpompi lähettää kuin kilokyykyllä.. Varsinkin nää uudet kevyet R1 ja erityisesti GSX-R 1000 on todella vaikeita saada irtoamaan viivalta nopeasti ja puhtaasti.. Ongelmana on keuliminen ja järjettömän pitkä ykkösen välitys, kaasua ei voi ykkösellä vääntää lähellekään nurin, mutta jos himmaa liikaa eikä luistata tarpeeks kytkimellä, niin kiekat putoaa hemmetin pitkän välityksen takia liian alas..

Vähän vanhemmat malllit ovat jo helpompia, esim Thunderace. Oon kokeillu kavereiden kanssa vaikka kuinka monia lähetyksiä, ja ollaan vaihdettu välillä pyöriä. Hemmetin vaikee oli Ryköselläkin pärjätä Acelle.. Jos sai nappilähdön niin sit ei jääny yhtään edes ykkösvaihteella, tosin hiukan keula pystyssä joutui menemään, muuten jäi.. Acella pystyy nakuttamaan tasaisen varmasti hyviä lähtöjä, keuliminen on paljon maltillisempaa. Kuussatkulla se on vielä helpompaa. Kakkosen kun sai tupaan Ace alkoi jäämään. Gixxerillä en ole vielä pärjänny alkukiihdytyksessä Acelle, mutta en kerinnyt sen lähetystekniikan saloja vielä tutkimaan kunnolla syksyllä..

Mutta asiat muuttuu hyvin nopeasti sitten kun saa vaihdettua kakkoselle, alkaa kuussatkut yms tulemaan perä edellä vastaan.. Eihän noi kyykyt kuitenkaan mihinkään stripille ole tehty.. Saishan ne kiihtymään pirusti lujempaa jos olisivat matalampia ja välitykset olis tehty sitä varten..

Heps...minä poika se en Fazukalla pärjää kellekkään varsinkin jos tankki vielä tyhjillään. Ympärihän se haluaa mennä selkä edellä ihan väkisinkin  
biggrin.gif
Ensi kesänä pitäis koittaa opetella se lähettäminenkin kunnolla ... lyijyä keulaan tarvis  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Niin...ja silti testeissä on Fazulla ajettu 10.4 - 10.7 sekunnin aikoja... riippuen testistä. En minä vaan varmasti ...
bawling.gif

Heps...minä poika se en Fazukalla pärjää kellekkään varsinkin jos tankki vielä tyhjillään. Ympärihän se haluaa mennä selkä edellä ihan väkisinkin  
biggrin.gif
Ensi kesänä pitäis koittaa opetella se lähettäminenkin kunnolla ... lyijyä keulaan tarvis  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Niin...ja silti testeissä on Fazulla ajettu 10.4 - 10.7 sekunnin aikoja... riippuen testistä. En minä vaan varmasti ...  
bawling.gif
Kokeileppas Rykköstä tai Gixxeriä.. Fazu on vielä hemmetin helppo verrattuna niihin, niissä tuo keula on vielä paaaaljon kevyempi ja ykkönenkin on pidempi.. Testasin viime kesänä vm -03 kilo-Fazua ja ihmettelin eroa, ajattelin että pystymmän ajoasennon takia olis keulinu ainakin yhtä herkästi kuin R1, mutta toisin kävi..

Niinhän ne väittää että kevyt on etupää noissa rykkösissä ja varsinki gixxerissä...
biggrin.gif
Se vaan tossa pystyssä kun töröttää niin tulee orpo fiilis keuliessa... Tankin päällä maatessa parempi
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Tosin mikä estää itseänikin makailemasta?!? On se ainakin luonnoton asento tolla vakio stongalla...

Back