• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Zx6R tyyppiviat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nixu81

New member
Eli kiikarissa olisi nyt zx6r ninja vuosimallia 2002.Mitäs kaikkea hyviä&huonoja puolia ja tyyppivikoja tommosessa on?Eli mitä kannattaa,saa ja pitää katsoa&ottaa huomioon kyseistä pyörää hankittaessa?
smile_org.gif

Yksi aika namu yksilö olisi kiikarissa.Varustettu mm.Micronin tehoputkella&suutinsarjalla
buttrock.gif

Koitin hakua,mutta en oikein mitään löytänyt...

Itse hankin juuri tuollaisen keväällä ja olen ollut täysin tyytyväinen, mitään erityisen huonoa en ole löytänyt. Kannattaa katsoa bike-lehden testejä matkan varrelta ja käydä kirjastossa lukemassa. Ainakin kun on tuplakupla niin kate on aika ison kokoinen niin ei pikku vinkakaan heti riepottele
baaa.gif
Eiku pyörää hakemaan sanon minä
buttrock.gif

toi 02 on varmaankin (veikkaisin) erittäin varmoja ja kestäviä konstruktioita..... omassa vm-03 ei mitään ongelmia esiintynyt ja tuo edellinen mallisto oli suht samanlainen moottoripuoleltaan aina 98-02..joten eiköhän lastentaudit ole tuosta viimeisestä vuosimallista jo pois..
thumbs-up.gif
..hieno pyörä, osta pois..
smile_org.gif

Itsellä ei ole kuuden tonnin hurjalla kokemuksella mitään vastaan. Kaks päällä ajaminen on eläinrääkkäystä, mutta niin se taitaa olla kaikilla kuussatkuilla.

2002 löytyy täältä ja 7000km verran ajokokemusta. Ei mitään ongelmia. 280 se ottaa mittariin.

Kuulostaa koko ajan paremmalta tommonen
inlove.gif
Tänään soittelin myyjälle yhdestä pyörästä ja lupaili pitää mulle sitä viikon että pääsen sitä katsomaan
smile_org.gif

Varmaan joutuu kaupat tekemään siitä
062802moto_prv.gif

Kuulostaa koko ajan paremmalta tommonen
inlove.gif
Tänään soittelin myyjälle yhdestä pyörästä ja lupaili pitää mulle sitä viikon että pääsen sitä katsomaan
smile_org.gif

Varmaan joutuu kaupat tekemään siitä
062802moto_prv.gif
Mut älä sit hairahdu sen jälkeen kokeilemaan vuotta uudempaa, eli vm-03...on meinaan "pikkasen" pirtsakampi ja ketterämpi...
wink.gif

Itselläni tuo -99 malli eikä vielä tämän kesän kokemuksella valittamista löydy. Se on kyllä totta ettei siihen uudempaan kannata koskea jos ei lompakon nyörit anna myöden, alkaa vaan sylettämään
biggrin.gif

Mulla oli tuollainen 02 mallinen 636 ja ei ollut valittamista. Mitään vikoja ei ollut eli aika huoleton pyörä ajaa.

Paljos muuten on 02 ja 03 malleilla teho/paino suhteissa eroa?
Oiskohan 03 hyväksi...

03---165-9kg ja 115hv(ram air= 125)
02---185-9kg ja 105

jostain muistini syövereistä nuo kaivoin, eli voi olla +- 2 sinne tänne. Mut siis fakta on että eron todellakin huomaa ja 03:ssa on ruisku. Mutta käyttötarkoitus ratkaisee--->03 on huomattavasti pienempi eli jos matkaa tykkäät ajaa niin 02 parempi. Jos tykkäät keulia ja ajella radalla niin 03. toki tuo kaikki onnistuu myös 02, mut 03 on äkäsempi, se on fakta..
inlove.gif

Oiskohan 03 hyväksi...

02---185-9kg ja 105

jostain muistini syövereistä nuo kaivoin, eli voi olla +- 2 sinne tänne. Mut siis fakta on että eron todellakin huomaa ja 03:ssa on ruisku. Mutta käyttötarkoitus ratkaisee--->03 on huomattavasti pienempi eli jos matkaa tykkäät ajaa niin 02 parempi. Jos tykkäät keulia ja ajella radalla niin 03. toki tuo kaikki onnistuu myös 02, mut 03 on äkäsempi, se on fakta..
inlove.gif
Ittellä -04 636 (sama malli kuin -03). On kyllä erinomaisen ketterä ja pirtsakka peli! Radalla todella mukava kurvailla!
thumbs-up.gif

03/04 malliin tehdas lupaa 118hv konetehoa ja sitten tuo ram-air kympin verran lisää. Tehot tuli tarkistettua sliparinvaihdon jälkeen ja 116hv löyty takarenkaalle, että toi tehtaan ilmoittama teho vaikuttais ainakin omassa yksilössäni olevan alakanttiin. Sliparilla ei kuitenkaan pitäis 5hv enempää tehoja tulla. Painoa on ohjekirjan mukaan 161kg.

Alkaahan noita käytettyjä 03:sia saamaan jo kohtuu järkevällä sijoituksella...

Onkos ollut ongelmia vaihteiden kanssa? Yhdestä pyörästä hyppää kolmonen, vai oliko se kakkonen pois päältä kun yhtään tulee vetoa.

Oiskohan 03 hyväksi...

02---185-9kg ja 105

inlove.gif
Kun soittelin liikkeeseen tosta pyörästä mitä oon menos kattomaan niin sanoi myyjä puhelimessa että olis ruisku peli
cool.gif

Vai onko kaikki 02 vuoden pyörät vielä kaasareilla?

-02 on kaasareilla. Ei tosin aiheuta sinällään ongelmaa, kaasuunvastaavuus on oikein hyvä. Vakiona on ihan pieni kuoppa 5000-5500rpm kohdalla, muuten käyrä on nätti.

Omasta mielestäni istuttuani nyt tuon -02:sen jälkeen -03:sen päälle, se tuntui järkyttävän pieneltä ja jotenkin "jyrkältä". Tietenkin kun olen 186 pitkä, niin se varmaan vaikuttaa. Radalla tuo uudempi on varmaan äkäsempi ajaa, mutta yhtään pitempään ajaessa mulla prakais paikat ihan varmalla.

Nyt on tuolla -02:sella "kermitillä" tarkoitus ottaa pitempi suomen kierros. Pehmoset laukut kylkiin ja menoks
smile_org.gif

Kiitoksia linkeistä
smile_org.gif
Onhan noissa aikalailla eroja,selvästä racenpi malli toi 03!Eiköhän tuollaisella 02:sellakin kerkeä ihan kivasti.Ja ihan muna asennossa en muutenkaan kyllä tykkää ajella  
sport05.gif

Back