zx6r05 moottri sammuilee..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wii

New member
eli tilanne on käynyt kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä..molemmilla kerroilla olen tullut motarilta ja ruvennut pysähtymään valoihin kytkin pohjassa suht isolla vaihteella rullaten niin mopo on sammunu? ja sitten naputellu vapaalle ja startannu, lähtee käyntiin mutta sammuu... jonka jälkeen uusi yritys ja hieman kierroksia peliin niin johan läks ja kaikki pelaa normaalisti! onko kellään aavistusta mistä johtuu?

Enpä osaa sanoa tuosta kawasta, mutta Yammun r6:ssa on ollu joissain malleissa vastaavia ongelmia. Lämpimällä koneella sammuu risteykseen tullessa. Joillekin on auttanut TPS:n putsaaminen tai vaihto.

Onko pyörä oikeasti vm. 2005? Siis pakoputki takapenkin alla?

Yksi vaihtoehto voi olla sivujalan katkaisija. Kannattaa puhdistaa sekä liitin että itse katkaisija.

Mulla -07 malli tehny kerran saman tyylisen katkon. Valoihin lipuessa poljin vaihteita alaspäin ja siihen sammu. Mitään varsinaista vikaa en löytänyt. Mutta eipä ole kun kerran tuollasta tehny. Jos pitäis jotain syytä lähteä hakemaan niin ehkäpä joku tilapäinen syöttöhäiriö (ilmaa, vettä, paskaa letkuissa yms).

ööp..mikä TPS, niinku noin mp:ssä(?ilmanputsari?)?..kyllä olen melko varma että pyöräni on vm.05
biggrin.gif
ja ite mietin samaa et se jalakatkasia se vois olla kun jarruttaa kovemmin tai jotain MUTTA tänään sammu rullatessa ihan tasaisestu ja vielä samoissa valoissa(pitää varmaan alkaa välttämään kyseisiä valoja)
wink.gif
..itellä on epäilys että syy on sähköissä(jalka tai tappokatkasin) mutta on hankala selvittää jos vikakäy ja kuittautuu samantien..taitaa joutua taas toteamaan ammatissa tutuksi tulleen lauseen "ajetaan se vika esille".. mutta jos jollain on jotain ideoita niin otan mielellään vastaan.

olisko liian pieni tyhjäkäynti, 600:nen ei ole mikää customi, jossa voi pitää 1000rpm tyhjäkäyntiä.

Vanhemman yksilön kanssa vastaavan tuntuisen ongelman tienoilta pulattiin.

Vaihdettuja osia (ei auttanut vaivaan):
-ECU
-ruiskun läppärunko (jossa TPS mukana)
-kaikki anturit, tulpat yms.
-tappokatkaisija, kytkimen ja seisontatuen anturit, johtosarja yms.

Kone kävi auki, kaikki mitattiin -> kunnossa.

Ihme juttu. Innolla odotan ratkaisua..

Lähdetäämpä helpoimmasta päästä:

- Akun navat löystyneet (aiheutti aikoinaan omassa ex zzr:ssä ihmeellisiä käyntiongelmia).

- Virtalukon pohja (samoin kuin yllä).

Ei vika aina välttämättä onneksi ole suuri tai kallis...

K4 tonnikeijusuitsassa oli sama vika ja oire katosi putsaamalla ohjausyksikköön menevän johtonivaskan liittimet.

hhhmm..pitänee ruveta liittimen putsaus hommiin josko se sillä tokenis.

Back