• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

zxr6 Kolisee??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jezper90
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jezper90

New member
Moro eli jotai meni paskaks kawasta, mutta mitä? Kesken ajon alko kova kolina kuulumaan. Ajoin kuitenkin pyörän tallille saakka jotain 500m ja huomasin että kolina katoaa kovemmilla kierroksilla.

Tässä videota jos auttais diagnoinnissa:

Jos kone kolisee älä nyt ainakaan sitä käytä ja kierroksia anna. Voi sadan euron vika muuttua äkkiä täystuhoksi

Venakoppa auki ja katselemaan mitä löytyy sieltä, toiseksi voi tarkastaa nokkaketjun kiristimen ettei ole korkannu.

Erikoinen ääni, tosin vaikea sanoa paljonko videointiväline vääristää.

Mutta tuo äänen taajuus on minun korvaani vähän huolestuttava, eli itse veikkaisin sen kuuluvan männänrenkaista tai sitten männäntapin/kiertokangen laakeroinnista, joka tarkoittaa helposti isompaakin remonttia. Hyvällä onnella kyse voisi tietysti olla nokkaketjustakin, mutta venttiilikoneistoon itse en tuota ääntä osaa sijoittaa.

Oletko koettanut paikallistaa ääntä putken/letkun avulla ? Voisihan tuo tulla vaikka kytkinkorista tms, äänen perusteella joku kevyempi osa, painavammista tulisi enemmämn kolahtava ääni, ainakin omien kokemusten
mukaan. Kuunteluun voi käyttää myös jotain pidempää vartta, vaikka ruuvimeisseli, toinen pää korvaan ( kahva tietenkin:) ja toinen eri kohtiin moottoria.

Onko öljyssä metallia joukossa ?

Jakopään/venttiilikoneiston ääni ?

A.D

Nonii! eipä oo kylmäs tallis jaksanu pyörää purkaa. Eli öljyissä ei ollu metallia joukossa.
Irroitin tuon ketjunkiristimen ja vaikuttaa et siinä olis jotain häikkää. Luin tota haynes manuaalia ja selkis että pitäis olla automaattikiristin kyseisessä pyörässä. http://aijaa.com/JWsR3i

Tuos on kiristin mikä siel oli ja ymmärtääkseni tota ruuvataan sisään tota tappia tuolta päästä ja kun irroittaa ruuvarin pitäis sen tapin ulostautua tuolta sisältä ja kiristää ittensä. Tossa tapissa on klappia semmonen 5mm on se missä tahansa asennossa. Siis liikuu sisään ja ulos suunnassa.

Manuaalinen on kuitenkin luotettavampi, ei vahingossakaan anna periksi.
itse laitan sen ja sitten saa kiristimen puolesta revitellä jos siltä tuntuu... ;)

Manuaalinen on kuitenkin luotettavampi, ei vahingossakaan anna periksi.
itse laitan sen ja sitten saa kiristimen puolesta revitellä jos siltä tuntuu... ;)
Joo en nyt lähe väittelemään :D , mutta korjaaja joka mulle sen osan tilaa sano että ehdottomasti automaattinen. Sen verran mitä omalla alalla oppinu nii uskoo ammattilaista.

Back