• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100 piristys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Julle

New member
Talvi lähestyy ja ensi kesäksi suunnitellaan jo uusia kujeita. Eli Zetoriin voisi hankkia vähän lisää ruutia...  
062802moto_prv.gif
 Varsinkin kun samassa tallissa talvehtiva JP_445:n piano on piristymässä talven aikana. Eihän sitä voi nyt toiseksi jäädä  
tounge.gif

Putkistoksi lienee tulossa Hindlen käyrästö, jonka perässä teetetty vaimennin. Mitäs muuta siihen pitäisi vielä laittaa? Putkisto kuulemma säätyy pelkillä irtosuuttimilla, mutta saako erillisellä suutinsarjalla jotain hyötyä? Kumpi toimii paremmin ZZRässä: Dynojet vai Factory?

Entä miten on vapaavirtaussuodattimen kanssa? Kannattaako? Minkä merkkinen toimii ZZRässä?

Syttypyöristä en ole vielä kuullut positiivisia kertomuksia... Nyt olisi mahdollista vielä kertoa sellaisiakin.

Suutinsarjaa ja vapaavirtaussuodatinta saa tarjotakin, jos löytyy ylimääräisiä.

Edit: Kyseessä siis D-mallin zetori...

Kun ei täällä tunnu olevan tietoa zetorin piristämisestä, niin olisiko sitten tietoa kaasuttimista?

Eli onko D-mallin ZZRn kaasuttimissa säädettävät neulat?

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Höh jätkä beesaa...... No se olkoon sallittua koska mopomme viettävät talven samassa tallissa...
wink.gif

Kun ei täällä tunnu olevan tietoa zetorin piristämisestä, niin olisiko sitten tietoa kaasuttimista?

Eli onko D-mallin ZZRn kaasuttimissa säädettävät neulat?

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
on säädettävät neulat. voisit koittaa cross-postata tämän tuonne mpforumille. siellä näitä D zetoja on ainakin joillain. aikoinaan kun Dmalli tuli markkinoilla oli kaverillani moinen ja viriviriksi tuli Devilin full putki + dynojetit ja toimi moitteetta ja kulki oikein pirusti.
hindlen putkista on ainakin ulkomailla enemmän kokemusta. on toimivia ja laatu kuulemma hyvä

Jees, kiitokset.

Olenkin kysellyt MP- foorumillakin asiasta kun täältä ei löytynyt vastauksia. Sieltä olenkin saanut vastauksia noihin aiempiin kysymyksiin. Mutta koska tämä .ORG tuntuu enempi "kotifoorumilta", niin kyselen täältä aina ensin
smile_org.gif

Koska zetorista löytyy säädettävät neulat, niin taidan selvitä aluksi pelkällä putkiston vaihdolla ja irtosuuttimilla. Nämä tehdään siis talven aikana. Plus jarruletkujen vaihto ja joitain ulkonäöllisiä fiksailuja...

Suutinsarjasta ei välttämättä ole riemua saahan niitä suuttimia
irrallaankin,sarjan etuna on se että joku on jo tehnyt R&D:n eli
raakasäätö ok.Vapaavirtaussuodattimissa on hyvä ja huonot puolet,ilmaa kyllä virtaa mutta niin virtaa enemmän partikke- leitakin,itse laiton 12 Bandittiin Pipercross suodattimen (Storm)
v*tun kallis mutta väittävät sen suodattavan paremmin kuin K&N tai se toinen jota en nyt muista,eron kyllä huomaa kunhan
säädöt on kohdallaan.Syttypyörä on sinänsä rahan haaskausta
,banditissa tein sytytyksen aikaistamisen kääntämällä levyä jossa ns. syttyanturit ovat-niinkuin homma hoidettiin ajalla jolloin prätkissä oli kärjet kuka muistaa-jälleen tuli ruutia läpi
kierrosalueen.Antoisia virihetkiä
buttrock.gif

Antoisia virihetkiä
buttrock.gif
Kiitokset!

Ensimmäinen homma on jo tehty, eli pyörä kävi vakiona penkissä. Takapyörältä irtosi ko. penkissä 124,2hp ja tehokäyrä oli erittäin tasaisesti nouseva. Nyt on ainakin helppo katsoa, miten paljon tehot tippuu virityksessä. Tavoitteena on se onnistuneen virityksen taso, eli 10%
tounge.gif

itselläni oli 96 vuosimallinen zetori,asensin siihen yoshimuran rs-3 kokoputkistos,dynojetin suuttimet ja bmc filtterin,siukolan ekillä säädettävänä ja taisi takapyöräteho olla siinä 136hv jos oikein muistan,vääntökäyrä oli hyvä ja notkahdukset jäivät täysin pois. yoshimuran putken kanssa sai jättää keskiseisonta tuen paikoilleen jos sitä nyt joku kaipaa!

Ensimmäinen homma on jo tehty, eli pyörä kävi vakiona penkissä. Takapyörältä irtosi ko. penkissä 124,2hp ja tehokäyrä oli erittäin tasaisesti nouseva.
Missäs penkissä tuo tulos on saatu? Oliko kyseessä pelkkä tehomittaus, vai tuliko säätöjäkin muuteltua penkkiajojen välissä?

Joutuiko muuten paineita pudottamaan rullilla?
Kävin pikareissun Kemissä ja penkki oli KemiMC:n. Juu, kyseessä oli pelkkä tehonmittaus ja ei suoritettu mitään säätöjä. Kaksi vetoa tuli otettua, ensimmäisessä 124,0 ja toisessa 124,2hp.

Paineita ei pudotettu ja mukana ollut JP_445 meinasi, että korkeimmilla kierroksilla olisi ehkä hivenen sutinut... Minä en tärinöissäni huomannut mitään
smile_org.gif

vode on perehtynyt noihin zzr1100:n säätöihin oikein urakalla, mä kysyisin häneltä tarkemmin. tai sitten joltakin viripajalta, vaikkapa vieberilta tai em. siukolalta.

juu, sama vode.

viaberia tarkoitin, tulee noita kiireväsynäppisvirheitä tämäntästä..

ja vanha konsti on ahtaa, jos haluaa paljon tehoa, mutta se on jo toinen juttu...

niin, kaikesta virittämisestä metallinen liikuntavoimalaitos heikkenee kestävyydeltään, tässä ei ollut ajatuksena kestävyyttä esitellä, ja toki ahtamalla saa huomattavasti enemmän tehoa kuin perinteisillä konsteilla, sekä nos, eli se äänimerkinantonappikonsti syö nopeasti konetta, potku tulee niin hetkessä, jotta että, olen nähnyt naurukaasutettujen koneiden alakertoja purettuna ja verrannut niitä vakioihin, niin laakeriliuskoissa esim. kampuralla on selvät kulumajäljet iloisesti kaasutellussa.. ja vähemmillä kilometreillä.

kawazetorin lootasta olen kuullut, jotta joissakin C-mallin yksilöissä olisi kakkosvaihde mennyt paskaksi vakionakin, muuten kaiketi kestänee ja D-mallissa lienee himpun vahvempi lootakin. kakkosvaihde on yleensä se heikoin pykälä jokaprätkässä.

kytkimiä kuluu varmasti erimalliin viritetyssä kuin vakiossa, ajotapa tietysti ratkaisee paljon siinäkin.

perinteinen kuutiomäärän kasvattaminen ym, on erittäin hauskaa sekin. kestävämpää tavallaan kuin ahtamalla saatu tehonlisä.

plaa plaa..

Homma etenee....

Viikonloppuna sain putkiston ja "vaimentimen" paikoilleen ja jännityksellä kone tulille...

Voin kertoa, että ainakin ääntä riittää...
bowdown.gif
Räkättirastaat taisi tippua puista parin sadan metrin säteellä
tounge.gif
Jotenkin mulla on sellainen tunne, että naapurit saattaa saada yhden syyn lisää kehua mua.

Toivottavasti tehot lisääntyy samassa suhteessa ääniin
062802moto_prv.gif

Homma etenee....

Viikonloppuna sain putkiston ja "vaimentimen" paikoilleen ja jännityksellä kone tulille...

Voin kertoa, että ainakin ääntä riittää...  
bowdown.gif
  Räkättirastaat taisi tippua puista parin sadan metrin säteellä  
tounge.gif
  Jotenkin mulla on sellainen tunne, että naapurit saattaa saada yhden syyn lisää kehua mua.

Toivottavasti tehot lisääntyy samassa suhteessa ääniin  
062802moto_prv.gif
Parin sadan metin alueella, ei tarvii olla noin hienotunteinen, kyllä kilometri olis paremmin ilmaistu.... Toisin sanoen en halua olla Zetorin takana kun panet sen käyntiin...

Dodiih, nyt olisi kuvakin tarjolla itsetehdystä vaimentimesta. Kuvan ottamisen jälkeen vaimennin on kiillotettu...

KUVA TÄÄLLÄ

Ei varmaankaan tule toista samanlaista heti vastaan...
smile_org.gif

Back