Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen kyllä haulla hakenutkin, mutta en oikein löytänyt muuta juttua, kuin jostain öljyä vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä. Siksi ajattelinkin kysellä, että onko jotain ilmaantunut, vai onko tuo zetori sitten yksinkertaisesti vaan hyvä pyörä?Haulla löytyy, on tästä juttua ollut. Ei ole varsinaisia tyyppivikoja kuulunut, takaisinkutsuja on pari ollut ja niillä on ne vähät kasausvirheet hoideltu mitä on ollut.
No kumpi tahansa niin ei kait pieleen voi mennä.Olen kyllä haulla hakenutkin, mutta en oikein löytänyt muuta juttua, kuin jostain öljyä vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä. Siksi ajattelinkin kysellä, että onko jotain ilmaantunut, vai onko tuo zetori sitten yksinkertaisesti vaan hyvä pyörä?Haulla löytyy, on tästä juttua ollut. Ei ole varsinaisia tyyppivikoja kuulunut, takaisinkutsuja on pari ollut ja niillä on ne vähät kasausvirheet hoideltu mitä on ollut.
Myyjän puheiden mukaan siinä kawassa on venttiilien tarkistusväli nykyään 48tkm. Mitä mä muistelisin, niin just toi venttiiliasia oli joskus muinoin kawoissa sellainen pieni kompastuskivi.
Enpä nyt sitten tiedä mitä tekis. Pyörä on kyllä siisti ja mielestäni hienomman näköinen ku busa. Harmittaa vaan kun ei pääse testaamaan minkälainen se on ajaa.
No kumpi tahansa niin ei kait pieleen voi mennä.
Jos kerran tykkää ZZR:n ulkonäöstä enemmän niin fiiliksen mukaan menisin tuossa.
MoiLomautetulla on taas liikaa aikaa
Eli laitanpa tähän tyyppivikoja, mistä olen kuullut tai itse todennut. Ja sekaan vielä omia havaintoja ja mutua![]()
Joo 90-luku oli aika pimeää aikaaVain muutaman yksilön (vm 96-97) kohdalla...
joten ongelma taisi kohdistua enemmän vuoden 96 ja 97 alkuvuoden malleihin.
No hittolainen näppisvirhe, 90- luku oli kieltämättä vielä aika synkkää aikaaJoo 90-luku oli aika pimeää aikaaVain muutaman yksilön (vm 96-97) kohdalla...
joten ongelma taisi kohdistua enemmän vuoden 96 ja 97 alkuvuoden malleihin.
En halua maalata piruja seinälle, mutta liekkö kuinka monessa tarkastuksessa katsottu todella tarkkaan ne kriittiset kohdat. Meinaan jos tuollainen murtuma kuin allaolevassa kuvassa on, niin ei se kuran ja paskan alta voi millään näkyä:
![]()
![]()
Sillä vaan, kun itse seisoin vieressä viime kesänä, kun huollossa tuo tarkistus omaan pyörään tehtiin. Momentin tarkistus 2 miehen voimin ja pari hätäistä vilkaisua lampun kanssa alustaan. En itse löytäisi ainakaan suht piilossa olevaa murtumakohtaa niillä eväin.
No onneksi itse kävin suurennuslasin kanssa pyörän läpi viime kuussa noilta kohdin, eikä pitäisi ainakaan vielä olla murtunut.
Jep, jospa tuo olisi kyse vain muutamasta huono-onnisesta pyörästä. Erittäin pahalta näyttäisi kynttiläketjut tämän asian johdosta.
En juuri viime kesänä seurannut bensankulutusta, taisi olla jotain 6 ja 10 litran väliltä satasella keskimäärin. En ole ainoassa moottoroidussa menopelissäni järin kiinnostunut bensankulutuksestaSitä piti vielä kysyä, että mitä tuollainen zetori kuluttaa polttoainetta keskimäärin ns. normaalissa ajossa?
niin tuo zetori on melko sama vakiona kuin moni muu rutkasti viritettynä.No eihan tolla kulutuksella sinänsä ole suurta merkitystä kustannuksissa. Mutta jos joutuu tankkaamaan 200-250 km välein, niin takkaustiheys alkaa kyllä harmittaa aika nopeasti. ja matkanteko hidastuu aika paljon.
7-7.5 l/100 kuulostaa aika paljolta vakiopyörälle. Tuohon ei moni tänä päivänä pysty.
t. Repa
sanoi:Mutta tulipas mieleen että, onko joku löytänyt Zetorin etupäähän jämäkämpiä jousia. Oman etupää tuntuu niin onnettoman pehmeältä.
No jos 167 heppainen BMW vie normaalisti noin viisi, oikeastaan selkeästi alle, ja reippaasti yli 250 heppaisena 6.7 niin on toi aika paljon. Muttei sotketa nyt bemariuskontoa tähän. Pidän henkilökohtaisesti tuota lukua suurena nykymopoon. Jos Hayabusa pääsee litran pienemmällä ja bemari yli kaksi litraa pienemmällä, niin ero on suuri.niin tuo zetori on melko sama vakiona kuin moni muu rutkasti viritettynä.No eihan tolla kulutuksella sinänsä ole suurta merkitystä kustannuksissa. Mutta jos joutuu tankkaamaan 200-250 km välein, niin takkaustiheys alkaa kyllä harmittaa aika nopeasti. ja matkanteko hidastuu aika paljon.
7-7.5 l/100 kuulostaa aika paljolta vakiopyörälle. Tuohon ei moni tänä päivänä pysty.
t. Repa
Jos ottaa huomioon et tuommonen tonninen 130 heppanen haukkaa 5,5-6,0 niin 7-7,5ltr 200 heppaselle niin.kohtuutontako?
tankkaustiheyden vaikutus matkan hidastumiseen?
Otetaan esimerkiksi tuollainen pitkähkö päivätaival..600 km.no jollakin menee yhdellä tankkauksella kun saa sovitettua tankkauspaikan kohilleen.no zetorilla vaatii yhden tankkauksen enempi.mitä ottaa aikaa 15 min..mitä merkitystä tekeekä 600 km taipaleen 15 min nopeammin vai hitaammin? ja montako loppujenlopuksi ajaa tuon matkan yhdellä ainoalla tauolla.
Tankkauksesta voisi ajatella olevan haittaa pitkillä taipaleilla.sitävastoin en näkis mitenkään järkevänä tollasia yli 200 km etappeja.
sanoi:Mutta tulipas mieleen että, onko joku löytänyt Zetorin etupäähän jämäkämpiä jousia. Oman etupää tuntuu niin onnettoman pehmeältä.
tuo etupään pehmeys...
pyörähän on perussäädetty jousitukseltaan n.70 kiloselle..eli esijännitystä saa lisätä melkorutkasti jos kuskinpaino alkaa oleen 100kg...mut mun mielestä mitään jäykempiä jousia ei kyllä tarvi.
esijännitystä kireämälle,vaimenukseen parinapsua lisää ja![]()