ZZR 1400 sliparit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timotheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

timotheus

New member
Täytyis laittaa sliparit zetoriin. Kuulin mp messuilta, että joku Sami Viittaniemi Espoosta olisi hyvä asentelemaan. Samilla on joku autopaja siellä Vihdintien varrella. Onko kokemuksia tästä tyypistä?
 
itse säädin zrx viime keväänä siellä siellä ja toimii ku unelma.
kyllä se on se mesta mihin täälläpäin kannattaa mopo viedä
kiihdyttely pyörien kanssa puljannu jonkin verran
ei halvin paikka kyllä mutta laatu on hyvää tosin jos pelkää sliparin vaihtoa meinaat niin siihen kyllä kelpaa mikä paja vaan samille ku vie niin kannattaa penkissä säätää puuttuvat hevoset takasin koneeseen
 
Sami saa säädettyä zetorin suoraan ecusta eikä tarvita enään mitään ylimääräisisä kilkkeitä.
Omani säädätin viime kesänä ja tuli huippuhyvä.
Sinne vaan.
 
Ok, vaikuttaa hyvältä tuo Sami. Mitenkähän Tampereella tuo Bikedoctorin paja? Onko joku törmännyt siihen?
 
Ok, vaikuttaa hyvältä tuo Sami. Mitenkähän Tampereella tuo Bikedoctorin paja? Onko joku törmännyt siihen?

Kyllähän Doctorinkin putket pistää paikalleen. Viimetiedon mukaan säätävät pyörän Power Commanderilla, vapari suodattimella, happi-sensorilla ja muilla konsteilla mitä se vaatii. Eli eivät koske pyörän ECU:un kun ei vermeitä siihen ole.

Mitähän muuten takuu tuumaa ECU:n käsittelystä? Itse taidan mennä alkuun pelkillä slipareilla ja sitten säädätykset vähän myöhemmin jos innostuu.
 
Hetkinen, täytyy tunnustaa, että olen vähän pihalla slipareiden vaihdosta. Pitääkö siinä ostaa joku power commanderikin? Poistetaanko asennuksessa joku ilmansuodatin ja vaikuttaako se koneeseen negatiivisesti? Ja vielä, mitähän tuo slipareiden vaihto tulee maksamaan? Olen ajatellut niitä Yoshin putkia. Tietysti penkissä käyntikin maksaa. Mutta koko roska - mitähän kustantaa?
 
Jos pelkät sliparit laittaa niin ei tarvii välttämättä mitään säätöjä tehdä.
Itsekin ajelin yhden kauden ennenkuin säädätin.
Ja slipareiden vaihto on tosi helppo tehdä itsekin kun ei tarvii katteita purkaa.
Vajaan tunnin homma.
Ecusta säätäminen maksaa luokkaa 250-350eur.
 
Hhmm..mmm.. riittäisiköhän se putkien vaihto pelkästään, eikä mitään säädätystä?
 
Kyllä sä 2000€ voit jotain takas saada jos uudet e-hyväksytyt vaimentajat hommaat ja ecusta säädät mutta jos jotain commanderia vielä suunnittelet niin sitten ei tule takas mitään jos riittääkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tartte säätää pelkillä slipareilla, maahantuojakin nakkaa akrat vain samoilla säädöillä kiinni, jos lisävarusteena tulee. Ja ne sliparit kyllä vaihtaa itse, jos minäkin onnistuin.. Ei ole montaa mutteria ruuvattana.
 
Onkohan noita muita merkkejä kuin yoshit? Jotkut puhuu kaikista Hindlestä, Barracudasta, Arrowsista jne. Taitaa kuitenkin olla yoshit parhaimmat..Hitto, kun löytäisi jostain koko putken joka olisi jaettu kuitenkin kahteen pönttöön. Tuskinpa sellaisia hyllystä löytyy...
 
Onkohan noita muita merkkejä kuin yoshit? Jotkut puhuu kaikista Hindlestä, Barracudasta, Arrowsista jne. Taitaa kuitenkin olla yoshit parhaimmat..Hitto, kun löytäisi jostain koko putken joka olisi jaettu kuitenkin kahteen pönttöön. Tuskinpa sellaisia hyllystä löytyy...
Sitten menee jo säätö hommiksi. kyllä tuo brock,s ainakin tuossa 14:ssa yksi parhaista. Hinta oli 2300-2500$+posti,tullit ja alv.
 
Nuo Brocksit näyttivät tosi hienoilta! Paljonkohan se paketti sieltä tulisi tulleineen ja alveineen maksamaan yhteensä?
 
Nuo Brocksit näyttivät tosi hienoilta! Paljonkohan se paketti sieltä tulisi tulleineen ja alveineen maksamaan yhteensä?

Jos olet slipareita tahi täysputkea laittamassa, suosittelen ehdottomasti säädättämään mopon siihen päälle. Sami tekee ton säädön aika edullisesti ja on vimosen päälle osaava kaveri säätöhommissa. Tuo säätötyön kustannus on kokonaiskustannukset huomioiden (sliparit 500-1500 tai täysputki ~2k€) niin pieni, että kannattaa ehdottomasti teettää. Saa sitten putken vaihdosta muutakin hyötyä kuin ulkonäön ja äänet. Lisäksi jos täysputkiston laitat, menee kone ilman säätöä ihan liian laihalle.

Edit. Onpa muuten ahtaan näkönen kollektori tossa Brocksin putkessa. Mut kaippa se on laskettu, että toimii noinkin.
 
Kyllä tuntuu aika karulta hinnalta.... Mites jos säätäisi pelkkää ECU:a ja pitäisi originaalikilkkeet? Onko siitä mitään hyötyä?
 
Back
Ylös