ZZR 600 ei kierrä kunnolla
Pitipä nyt rekisteröityä tännekin kun ei millään tunnu löytyvän ratkaisua ongelmaan, joka on ollut pyörän ostosta lähtien. Eli pyörä alkaa rykimään isommilla vaihteilla isommilla kierroksilla. 1 vaihteella tietääkseni kiertää täydet; 2 vaihteella ei oikein voi kokeilla kun se pysyy niin tuhruisesti päällä isommilla kierroksilla; 3 vaihteesta ylöspäin ei kierrä läheskään täysiä ja mitä suurempi vaihde sitä vähemmän kierroksia. Esimerkiksi jos 6 vaihteella ajaa 100 km/h ja vääntää kaasun täysille, pyörä kiihtyy noin 110 km/h ja alkaa rykiä ja vauhti lakkaa kiihtymästä. Jos kaasua hellittää ja alkaa lisäämään varovasti pystyy 6 vaihteella pääsemään vähän päälle 130 km/h ennen kuin alkaa taas rykiä. Vaihteilla 3-5 pyörä toimii vastaavanlaisesti, mutta mitä pienempi vaihde sen enemmän kierroksia ja "huiput" on mahdollista saavuttaa 4 vaihteella. Sytytyksessä ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun kaikki osat mitattu yleismittarilla toimiviksi. Kaasaritkin on putsattu ja niiden pitäis olla ainakin tarpeeksi synkassa. Pyörässä on kiinni joku melkoisen vapaa tehari (ja äänet sen mukaiset), mutta mitään muuta viriosaa ei ole kiinni. Suuttimet ovat dynojetin kokoa 144, mitä tuo valmistajan ohje näyttää hyväksi vapaammalle putkistolle. Tarkastin myös juuri luistit ja ne kalvot ja samalla huomasin, että neulat olivat laihimmalla asetuksella ja kokeilin säätää keskimmäiseen uraan. No ongelma vain paheni, eli sen perusteella pyörä kävisi liian rikkaalla, mutta taas dynojetin ohjeen mukaan suuttimen pitäisi olla sopivat ja neulan vielä vähän rikkaammalla mitä se nyt on
Loppuun lisättäköön, että en ole itse tehnyt kyseisiä muutoksia pyörään vaan yritän tässä nyt keksiä, mitä niiden tekijä on tehnyt väärin.
Tässä nyt vielä kuvakin pyörästä
Pitipä nyt rekisteröityä tännekin kun ei millään tunnu löytyvän ratkaisua ongelmaan, joka on ollut pyörän ostosta lähtien. Eli pyörä alkaa rykimään isommilla vaihteilla isommilla kierroksilla. 1 vaihteella tietääkseni kiertää täydet; 2 vaihteella ei oikein voi kokeilla kun se pysyy niin tuhruisesti päällä isommilla kierroksilla; 3 vaihteesta ylöspäin ei kierrä läheskään täysiä ja mitä suurempi vaihde sitä vähemmän kierroksia. Esimerkiksi jos 6 vaihteella ajaa 100 km/h ja vääntää kaasun täysille, pyörä kiihtyy noin 110 km/h ja alkaa rykiä ja vauhti lakkaa kiihtymästä. Jos kaasua hellittää ja alkaa lisäämään varovasti pystyy 6 vaihteella pääsemään vähän päälle 130 km/h ennen kuin alkaa taas rykiä. Vaihteilla 3-5 pyörä toimii vastaavanlaisesti, mutta mitä pienempi vaihde sen enemmän kierroksia ja "huiput" on mahdollista saavuttaa 4 vaihteella. Sytytyksessä ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun kaikki osat mitattu yleismittarilla toimiviksi. Kaasaritkin on putsattu ja niiden pitäis olla ainakin tarpeeksi synkassa. Pyörässä on kiinni joku melkoisen vapaa tehari (ja äänet sen mukaiset), mutta mitään muuta viriosaa ei ole kiinni. Suuttimet ovat dynojetin kokoa 144, mitä tuo valmistajan ohje näyttää hyväksi vapaammalle putkistolle. Tarkastin myös juuri luistit ja ne kalvot ja samalla huomasin, että neulat olivat laihimmalla asetuksella ja kokeilin säätää keskimmäiseen uraan. No ongelma vain paheni, eli sen perusteella pyörä kävisi liian rikkaalla, mutta taas dynojetin ohjeen mukaan suuttimen pitäisi olla sopivat ja neulan vielä vähän rikkaammalla mitä se nyt on
Loppuun lisättäköön, että en ole itse tehnyt kyseisiä muutoksia pyörään vaan yritän tässä nyt keksiä, mitä niiden tekijä on tehnyt väärin.Tässä nyt vielä kuvakin pyörästä