• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR vai CBR

Speed_freak

New member
Arvoisat raadin jäsenet nyt olisi aika palata "radalle" mp:llä parin vuoden tauon jälkeen kun jälkikasvu ei enää vaadi molempien jatkuvaa huomiota ja isi voi irrota baanalle joskus
062802moto_prv.gif

Tarkoin harkittuani (not) olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoihin kohdallani eli 1100 ZZR tai 1000CBR tulisi valituksi.

Rahaa kuitenkin on käytettävissä pyörän hankintaa vain n.5000€ eli mennee tuonne '91-'92 vuosilukujen pyöriksi.

Kumpaa suosittelisitte ja miksi? Lähinnä kiinnosta korjaus/ylläpito kulut ja luotettavuus yleensä. Onko ero tuossa ikäluokassa?
Toki muutenkin omia mieltymyksiä saa kertoa jos niistä löytyisi jotain vinkkiä itselle. Niin ja saa tarjota mopotintakin vaikka suoraan threadissa.

ZZÄrrää jos on laittamassa niin varmaan kannattaa ostaa se D-mallinen pyörä, eikös siinä ollut korjattu sitä kansiongelmaa verrattuna C-mallin zetoriin. Taisi -93 malliset olla ensimmäisiä D-malleja.

Itsellä ollut -90 1000F CBR jolla tuli ajettua n. 10tkm ja olen tainnut noin 2000 km ajaa tuommoisella zetorilla ja jos niitä alan vertaamaan niin kyllä se kawa olis mun valinta, siinä jotenkin enemmän luonnetta.

Hondassa taitaa olla se jakoketjun kiristin yleisin tyyppivika.
Onhan tuollainen äffä kyllä lujimpia pyöriä mitä on tehty, venttiilien säätö ruuveilla yms...

Taitaa tuo kawa olla aavistuksen pieniruokaisempikin vaikka tehoa noin 20 hv enemmän.

Haku varmaan löytää näistä pyöristä paljon juttua, kannattaa käyttää.

Itsellä oli kanssa tuollainen zzr hakusessa keväällä, mutta laitoin sitten -95 1100W suzukin jolla nyt ajokokemusta reilu 100 km ja ei ole kyllä kaduttanut yhtään. Kannattaa harkita myös tällaista, hinnat pyörii aikalailla samoissa. 5K€ saa jo -93 -94 mallia,
Paljon näkyy olevan myynnissä -95 malleina nuita vanhempia, liekkö sitten rekisteröity -95 vaikka ei se pyörästä uudempaa tee.

Zetorista ei kokemusta, mutta Cebarilla ajoin 170.000 ilman ongelmia ==> teknisesti yksi kestävämpiä pyöriä. Vain kulutusosia vaihdettiin. Matkapyöränä menee kuin juna, mutta raskas ajettava mutkaisemmalla tiellä jos vertaan nykyisiin peleihin. On ehkä hieman persoonaton niinkuin moni on todennut. Riippuu siis siitä mitää hakee: kestävää vakaata matkapyörää vai hieman persoonallisempaa enemmän kyykkyä vekotinta isommalla teholla.

Minä ainakin ottaisin CBR:n ehdottomasti
biggrin.gif

95tkm takana pyörällä, eikä ongelmia. Kone kehrää kuin kissa
062802moto_prv.gif

En tiedä mistä tuo cebarin persoonattomuus on saanut alkunsa mutta on mun PunaMustaHopea ainakin mun mielestä hienompi väritykseltään kuin nykyiset yksiväriset Tupla Äksät.

Tuosta hondan kesymmästä luoneteesta olen lukenut ja aika yleinen mielipide tuntuu tosiaan olevan. Tosin makuasioita kaikki tyynni, mutta juuri tämän takia tuo ZZR pikkase kiinnostaa luonteensa vuoksi.

Toisaalta kupissa painaa tuo Hondan maine kestävämpänä. Tiedä sitten...kuulemma Kawassakin saisi noita nokka/kansi ongelmia vähennettyä isommilla pääsuuttimilla.

Tuo D-malli on tosiaan tullut -93 ja hinta pompsahtaa hieman korkeammalle. Kantta lukuunottamatta taitaa kone olla muuten ihan sama.

Mikäs Suska Wesipyssyllä on..GSX-R? Tuo on kuitenkin vissiin ajogeometrialtaan hieman kyykympi kuin cebari tai zrrääää

Tuon hintaiset pyörät eivät ole uusia. Siihen tosiasiaan pitää varautua. Jos ja kun Et erikoisesti etsi jotakin merkkiä/mallia niin kannattanee yrittää löytää mahdollisimman ehjän tuntuinen pyörä.

Tuon hintaista ei voi sitten edes ajatella ostavansa ilman KUNNON koeajoa. Nimittäin toinen vanha yksilö voi kammeta jarrutuksissa ja vivuta kiihdytyksissä, vemputtaa ja vuotaa...
bawling.gif
"Kokemus puhuu"

Ja joku toinen yksilö voi olla kuin uusi ajoltaan.  
eek.gif

On muuten yllättävän tehokas keino tehdä vähän järkevämpiä päätöksiä... se kaverin ottaminen kaupoille mukaan. Jos ei itse ymmärrä niin kaveri usein ymmärtää. Laittaa niitä jäitä hattuun!

Juu on mulla vanhoista pyöristä jotain kokemusta...omia GS500 Suska ja zx6r Kawa molemmat -96 malleja. Samoin -84 mallin BMW k100rs on tuttu peli. Täällä Oulun seudulla ei oikein noita Kawoja oo eli ostesreissu suuntautuu etelään päin kunhan lumet sulaa, että saa pyörän ajettua kotiin
smile_org.gif

Pitää siten katella muutama pyörä valmiiks jostain tietyltä suunnalta jotta voi käydä katsomassa seuraavaa jos ei heti osu miellyttävä kohdalle.

Jep, GSX-R on nyt.. Ajoasento jonkin verran kyykympi kuin hondassa, itselleni sopii tuo ihan hyvin (186cm), mutta eipä tuolla vielä pitempää reissua ole tullut tehtyä, että saas nähdä sitten.

Hondassa oli omasta mielestä huonoa, kun alustan säädöt oli aika puutteeliset, takana oli vain esijännityksen säätö ja paluuvaimennus, edessä ei ollut mitään.. Minusta liian pehmyt aktiiviseen ajoon... Mutta sehän on makuasia.
Mutta sehän on tosiaan fakta että tuo hondan kone on huollettuna varmasti lujimpia mitä on pyörissä ollut.
Polttoaineen kulutus oli mielestäni korkea 6-6,5 l/100km tehoon nähden.

No niin eilen se sitten tuli haettua uusi pyörä
smile_org.gif

zx11d oli valinta ja 130km hakureissun jälkeen hymy piti hieroa kasvoilta pois.

Tuntuu että tuossa pyörässä on kyllä ruutia aika kivasti. Puhdas vahinko kävi kun kakkosella 60km/h tuppi nurin niin pyörä suti ja etupyörä nousi jo aika korkealle. Onneks tuli hallitusti alas eikä edes rysäyttänyt yhtään. Olen tyytyväinen!

Omakin ääneni Zetorille. Täyteenkin pakattuna kulkee kuin juna. Kankea kaupungissa. D-mallin isolla tankilla pitkähkö takkausväli. Säntillisesti huollettuna luotettava ja kestävä laite. Ja onhan ZZR1100 myös jonkinasteinen kulttipyörä oltuaan nopein niin kauan! Ja nopea se on vieläkin...
bowdown.gif

edit. Pitäis lukea threadit loppuun...Eli sä ostitkin sen jo...Onneks olkoon hyvästä valinnasta!

Minä ainakin ottaisin CBR:n ehdottomasti  
biggrin.gif

95tkm takana pyörällä, eikä ongelmia. Kone kehrää kuin kissa  
062802moto_prv.gif

En tiedä mistä tuo cebarin persoonattomuus on saanut alkunsa mutta on mun PunaMustaHopea ainakin mun mielestä hienompi väritykseltään kuin nykyiset yksiväriset Tupla Äksät.
Allekirjoitan tämän Cebaritonnin lausunnon. Ajoin hänen pyörällään ja hämmästelin, miten napakka voi vehje olla vaikka on melkein 100tkm lasissa.

Nyt itsellä 107tkm ajettu vm 90 oleva CBR1000F ja tyytyväinen olen. Pyörä on vanha ja paljon ajettu, mutta jälleen eilen kun vaimon kanssa oltiin kaksi päällä ajelemassa, ihmettelin, että miten näin vanha pyörä voi ajossa tuntua melkein uudelta! Mulla on aikaisemmin ollut 2 kpl CBR kuussatasia (uusi ja uudehko) ja ei tässä vanhassa tonnisessa tunnu mitään "vanhan vaivoja" eli välyksiä, räminöitä, notkumista tms.

Maksoin pyörästäni vähän reilu 4000 EUR ja jos se ei hajoa käsiin, niin uskompa, että oli parhaiten käyttämäni 4teur ikinä.

No niin eilen se sitten tuli haettua uusi pyörä
smile_org.gif

zx11d oli valinta ja 130km hakureissun jälkeen hymy piti hieroa kasvoilta pois.

Tuntuu että tuossa pyörässä on kyllä ruutia aika kivasti. Puhdas vahinko kävi kun kakkosella 60km/h tuppi nurin niin pyörä suti ja etupyörä nousi jo aika korkealle. Onneks tuli hallitusti alas eikä edes rysäyttänyt yhtään. Olen tyytyväinen!
Onnittelut hyvästä valinnasta! On se varmasti paljon tehokkaampi ja fiilikseltään räyhäkkäämpi kuin CBR.

Pyörä on näköjään jo ostettu, mutta itse kyselin juuri noiden kahden välillä aikanaan.. ostin sitten ceparin, ku se sopiva sattu kohdalle - ei valittamista..
Paikallinen huoltomies, joka huoltaa/korjaa molempia merkkejä ihan valtuutetusti tuumas silloin valintaan että "no säästyitpä venttiili remonteilta.." Ja kun tuttu kaveri noin sanoo, eihän siitä voi kuin olla onnellinen.  
smile_org.gif

Ei silti, että kawa mitenkään huono olis, liippas vaan niin läheltä, että piti mainita..

Kyllä mä loppupeleissä tulin siihen tulokseen, että molemmat on hyviä pyöriä. Kawan venttiilijuttuja vähän paisutellaan ja osittain johtuu noista vanhemmista muistoista. Säätämällä ja huoltamalla pelaa ihan hyvin. Tosin cebari voi olla luotettavampi, en tiedä.

Omaa silmää miellytty tuo zzr kuitenkin enemmän ja tykkäsin myös sillä ajaa. Minun mielestä ei ole vaikea ajettava edes kaupungissa. Yritän saada ladattua webbipalvelimelle pari kuvaa ja linkitän sitten tänne.

Mistähän muuten löytyisi zzr:n performanssilukuja ihan mitattuna? Kokeilin googlella mutta ei oikein osunu haut kohdalleen. Lähinnä varttimailia ja 0-200km/h 100-200km/h jne. erilaisi kiihtyvyyksiä haeskelen. Jos joku on penkittänyt moista dynojettien, tehoputkien ja wisecon mäntien jälkeen niin minkälaisia lukuja on tullut?

Kyllä mä loppupeleissä tulin siihen tulokseen, että molemmat on hyviä pyöriä. Kawan venttiilijuttuja vähän paisutellaan ja osittain johtuu noista vanhemmista muistoista. Säätämällä ja huoltamalla pelaa ihan hyvin. Tosin cebari voi olla luotettavampi, en tiedä.

Omaa silmää miellytty tuo zzr kuitenkin enemmän ja tykkäsin myös sillä ajaa. Minun mielestä ei ole vaikea ajettava edes kaupungissa. Yritän saada ladattua webbipalvelimelle pari kuvaa ja linkitän sitten tänne.

Mistähän muuten löytyisi zzr:n performanssilukuja ihan mitattuna? Kokeilin googlella mutta ei oikein osunu haut kohdalleen. Lähinnä varttimailia ja 0-200km/h 100-200km/h jne. erilaisi kiihtyvyyksiä haeskelen. Jos joku on penkittänyt moista dynojettien, tehoputkien ja wisecon mäntien jälkeen niin minkälaisia lukuja on tullut?
Tuolla on aika hyvin tietoa & testituloksia ZZR:stä: http://www.zx11.info/zx11/home.htm

Bike nro 2/1997. Vertailussa XX ja ZZR:
0-100km/h:3,06sec
0-400m:10,89sec/208km/h
0-1000m:20,27sec/250km/h
60-140km/h:9,82sec/266m
huippunop:270km/h
keskikulutus:7,4l.
teho/vääntö
137,8hv/10000rpm / 111,5Nm/8400rpm

Vastaavat tulokset Blackbirdielle:
3,1sec
10,72sec/213km/h
19,82sec/256km/h
9,58sec/262m
295km/h
7,4l.
141,1hv/9400rpm / 115,7/7200rpm

Totta on. Itsellä takana yli 60.000 km "isoäiti-Ninjalla" (GPz900R), jossa periaatteessa sama kone kuin isossa Zetorissa, ja sitten reippaat 40.000 km zetorilla, ilman venttiiliongelmia. Toisaalta, cebarista ei ole mitään omakohtaista, mutta kyllä Hontat ylensä on laadukkaita ja kestäviä. Niitä vaan kun tulee vastaan noin tusina tai 20 jokaista isoa Kawaa kohti, joten olet tehnyt selvästi persoonallisemman valinnan!  
biggrin.gif

Back