• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

zzr1400+PC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.N
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.N

New member
Onko kukaan säädättänyt zetoria PC:n kanssa ihan vakio putkilla? Jos on niin tuliko minkälaisia tuloksia vakioon verrattuna? Lähinnä kiinnostaisi tämä uudistettu versio elikkäs -08 eteenpäin, sillä sitähän ei käsittääkseni ole pahemmin alakierroksilta kuristeltu..
 
Tämä kiinnostaisi myös meikäläistä
smile_org.gif
Vaihdoin vakioputket vaihteeksi takaisin ja jollain tapaa tuntuu, että mopotin on toimivampi (jopa tehokkaampi) näillä
omg.gif
Tosin sliparit olivat killereillä, mutta kuitenkin....
 
Ei ole kokemusta, mutta tuohon pyörään on niin helppo asentaa PC (yksi plugi), että laittaisin heti PCV+Autotunen, jos olisi tuollainen pyörä. PCV:tä mainostetaan vain 2009 pyöriin, mutta ihan sama johtosatsi yms siinä on kuin vaikka 2008 mallissa, johon tarjotaan vain PCIII, ilman Autotunea. Autotunen mukana tulee laajakaistalambda ja PCV säätää sen mukaan seokset halutuiksi ajaessa. Ja riippumatta putkista, suotimista yms.
 
eiköhän tuota ole kuristeltu ihan samalla tavoin pikkupykälil..ainoastaan pientä notkahdusta tos käyrässä korjailtu 3-4000 tonnin paikkeilla.
Tuo pc;n hyöty rajoittuu lähinnä ajettavuuteen ja kaasuun vastaavuuteen.

itse lisäteho n. alle 12 heppaa on hyvin huonosti aistittavis tuon luokan pyöräs
 
eiköhän tuota ole kuristeltu ihan samalla tavoin pikkupykälil..ainoastaan pientä notkahdusta tos käyrässä korjailtu 3-4000 tonnin paikkeilla.
Tuo pc;n hyöty rajoittuu lähinnä ajettavuuteen ja kaasuun vastaavuuteen.

itse lisäteho n. alle 12 heppaa on hyvin huonosti aistittavis tuon luokan pyöräs
Ilman muuta PC vaikuttaa ajettavuuteen. Mutta kyllä niitä lisähevosia ja nyytonmetrejä tulee muuallekin kuin huippukierroksille, jossa niiden havainnointi on tosiaan vaikeaa.

Joku X-tre tuohon vielä kaveriksi, niin saa täyden tehon pienillekin vaihteille, myös vakioputkella.
 
niin sen verta viel..suht tytyväinen toho pc;eriin. Kaasuun vastattavuus parani ja terävyyttä tuli plus kulutus tippu pikkasen matkaajos mut onko se sitten ton viiden ja puolensadan arvonen sijoitus?mistähän näkis tommosen vakion käyrät ajettuna tuninglink vaimikäseoli ohjelmal?
 
Tyhmänä, mutta kovin kiinnostuneena kyselee, onko sillä -06 ja -07 -malleilla jotain eroa verrattuna -08-malliin ja koneen "kuristamiseen"?

-M
 
2008 malliin Kawasaki muutti toisioläppien aukeamista siten, että 06 ja 07 malleissa ollut kuoppa tehokäppyröissä kierroksien 3000-5000 tienoilla parani.
 
2008 malliin Kawasaki muutti toisioläppien aukeamista siten, että 06 ja 07 malleissa ollut kuoppa tehokäppyröissä kierroksien 3000-5000 tienoilla parani.
Onkos tuosta "kuopasta" oikeaa haittaa ajamiseen?

Millä lailla se esiintyy, onko se sellainen että joutuu laittaa pienempää sisään että kiihtyy, esim. maantiellä ohituksessa?

-M
 
2008 malliin Kawasaki muutti toisioläppien aukeamista siten, että 06 ja 07 malleissa ollut kuoppa tehokäppyröissä kierroksien 3000-5000 tienoilla parani.
Onkos tuosta "kuopasta" oikeaa haittaa ajamiseen?

Millä lailla se esiintyy, onko se sellainen että joutuu laittaa pienempää sisään että kiihtyy, esim. maantiellä ohituksessa?

-M
tätä hommaa on liioiteltu aika suuresti.

olikohan bike no 6 vai 8 2006 vertailussa busaan numerot ei oikein kertoneet mistään kuopasta kiihdyttäessä suurimmalla vaihteella 60-160 km/h.etu oli aika selkeä zetorin hyväksi.

näissä keskusteluissa annettu ymmärtää jotta mopo suorastaan kuoleentuisi noilla kierroksilla mitä ei todellakaan tee.tuo "kuoppa" näkyy lähinnä paperilla.

toki komentajalla sitä voi parantaa entisestään.

normaali käytössä ei todellakaan tarvi pykällellä 60 km/h jälkeen.kutonen saa olla pesässä, mutta se mimmoisella ripeydellä haluaa vauhtiin lisäystä..sitä varten on olemassa vaihteet  
smile_org.gif


muokx..

ton vanhemman mallin tietoja..kiihtyvyyas suurimmalla vaihteella 60-160km/h...9,09 sek ja  272 metriä..
vertailuks8i busa...10,71 sek ja 327 metriä.

Joku voisi pistää samat speksit tuosta -08 mallista...ihan heti ein löytänyt niitä..näkisi ihan numeroina mitä tuo ohjelman muutos läppien aukenemisessa vaikutti..

muokx2..

-08 malli zetori vastaavat arvot..9,65 sek ja 290metriä
-busa uudempi versio..8,82 sek ja 265 metriä..busa teki huomattavan parannuksen tos mallipäivitykses tuos suhtees..
 
Ihan suosiolla saa laittaa ohituksiin n. 100 vauhdissa 4. tai jopa 3. vaihdetta sisään. Vasta sitten mennään eikä meinata -> turvallisempaa ja kivempaa
 
se on totta, vasta 7000 rpm jälkeen alkaa valaistuminen. Nainen takapenkilläkin alkaa huutamaan jotain kuulokkeisiin vasta sitten. 2=1 satasen vauhdista jonkin aikaa ylöspäin  
wink.gif
 
Back
Ylös