• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Riittääkö farkut kaupunkinopeuksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Plootu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Plootu

New member
Mitä mieltä olette kokeneet konkarit? Jos ajelee kaupungissa kaupunkinopeuksia (50-60km/h), riittääkö perusfarkut suoja-asuksi? Takkina kyllä oikea mp-takki.

Mopopojat ja -tytöthän ajavat säännönmukaisesti farkuilla.

Ei riitä.

Samaan hengenvetoon totean että noilla asusteilla tulee itse ajeltua kesäkuumilla.

Puhki ne menee jos kaatuu vaikka vauhtia ei olis kuin 30kmh.

Edit: itsekin tulee joskus todella kuumina päivinä esim. veneelle ajeltua farkuilla, mutta nykyään yhä vähemmän.

Piikillä 16-17 vuotta sitten piti kahteen kertaan kokeilla leviksien kestävyyttä.. eihän ne kestänyt.. Toinen väistö ojaan ja toinen risteyksestä kiihdytys ja highsider öljyläikästä.

Eniten itellä ainakin haittasi juuri asvaltti-ihottuman parantuminen. Ne kaatumisista tulleet kolotukset hävisi melko nopeasti, mutta rupien parantelu otti aikaa..

nyt kuule kysyit väärästä paikasta, joten eiköhän tästä saada vääntö aikaan
biggrin.gif

itse en farkuilla ajele edes kauppaan 500m päähän. aina on vähintään kangashousut suojilla kaupunkiajossa.muuten mennään nahoilla

Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.

No kai sä olet joskus pienenä kaatunut juostessasi, silloinkin ne farkut repeilee. Minä pistän aina päälle kaikki kuteet jos menen ajelemaan. Jos menen johonkin pyörällä missä pitää oleskella niin mulla on farkut ja kengät ilman nauhoja.

Ei riitä sen paremmin kuin shortsitkaan. Kokeiltu on. Polvesta kyljyksen kokoinen pala läskiä pois & reilusti tikkejä ja perseeseen ylimääräinen vekki sen syntymässä tulleen lisäksi. Farkkupuuvilla kun kohtaa asfaltin niin ei kummoista vauhtia tarvitse siihen että kangas repeää palkeenkielelle ja lihat pääsevät perusteelliseen kuorintahoitoon.

Samasta syystä hiukka ihmettelen muutaman ajovarustemerkin kauppaamia farkkuja nimenomaan ajokäyttöön. Tuskin vielä kauheasti auttaa jos kudos on pykälän tiuhempaa ja polven kohdalla on sisäpuolella joku polyesterivuori.

Tulee kyllä vieläkin silti farkuissa ajeltua, jos on toisessa päässä tiedossa jotain kaupungilla käppäilyä tms.

No kai sä olet joskus pienenä kaatunut juostessasi, silloinkin ne farkut repeilee. Minä pistän aina päälle kaikki kuteet jos menen ajelemaan. Jos menen johonkin pyörällä missä pitää oleskella niin mulla on farkut ja kengät ilman nauhoja.
Niin ja nakkikioskitappeluissakin kaatumisen jälkeen on polvi puhki..
tounge.gif

Mä oon ajanut mopon lunariin ohuet farkut jalassa, vähän tuli vereslihaa pakaraan ja polveen.
Kaato tapahtui n. 50 km/h nopeudesta, ja pyörin siinä kymmenisen metriä ajoradalla.
Polvesta meni housut rikki, kaapissa ne on käyttövalmiina vieläkin..

Kaivarissa ei ole kiva syödä papagalloa, jos hiki valuu jätskikupiin.

Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
Mistä noita Draggin Jeans -farkkuja saa?

Toinen pointti farkuilla yms. kevyillä vaatteilla ajamisessa on viiman vaikutus. Eihän se heti näy missään, mutta miten nivelet yms. suhtautuvat siihen kun ikää tulee enemmän...

TÄÄLTÄ tilaamalla. Ruotsissa olisi näköjään myynnissä...

Ei kai ne suojaa kaatumisessa yhtään, itse tosin ajelen aina farkuissa kun ei vielä ole löytynyt sopivia Iconin farkkuja mistään läheltä.

TÄÄLTÄ tilaamalla. Ruotsissa olisi näköjään myynnissä...
Kiitos. Ovat kyllä melko kalliit tilattavaksi ilman sovitusta.

Jos pysyy pystyssä, niin farkut riittää. Siis lämpimällä ilmalla ja kaupunkinopeuksilla.

Ite en kovin mielelläni kyllä lähde liikkeelle ilman asiallisia kuteita, joissa on suojat. Ei koskaan tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Back