• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

tarkastakaa välillä onko vakuutus ok.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeta1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zeta1

New member
kävin tuossa eilen tekemässä pieniä päivityksiä vakuutuksiin ja huomattiin vakuutus sedän kanssa että pyörässäni ei ole ollut minkäänlaista vakuutusta enään syyskuun jälkeen vaan tietokannassa luki että vakuutus lopetettu koska pyörä myyty. kyselin siinä vaan että missä mahtaa sitten rahat olla että kelpaa kyllä koska pyörä on kyllä tallissa.
Eivät kyllä löytäneet sitten missään vaiheessa mitään syytä miksi vakuutukselle oli näin tapahtunut. onni vaan ettei mitään ole sattunut eikä poliisi setä ole pysäyttänyt sillä kilvet olis varmasti lähteneet ja pyörämiehestä olisi tullut jalkamies. selittely on siinä vaiheessa aivan turhaa ei e mitään usko ja miks uskois?
Joten kannattaa tarkastaa aika-ajoin että pyörässä on vakuutus. onko jollain muulla käynyt samoin?

Onko vakuutuksista kuitenkin laskutettu normaalisti?
Oletko tarkastanut että mp on vielä nimissäsi.

Muistaakseni joskus on ollut tapaus jossa, auto (mp:kin) oli "myyty" väärillä papereilla, kats konttorilta uudet paperit, joissa varas oli omistajana ja kaikki vakuutukset oli uuden omistajan nimissä. Sitten auto ilmoitettiin varastetuksi, löytyi vanhalta omistajalta, jolle syyte. Tuossa tapauksessa auto jäi "uudelle" omistajalle. Tällein lyhyesti (itse en ollut mikään osapuoli)

Asiakirja petos/väärennöshän se on(tai joku sellainen), mutta jotkut ottavat kunnon riskejä.

Eli tarkista myös kenen nimissä autosi/mp:si on? helppoa vaikka textarilla.

Mulle on kerran käyny vähän vastaavanlainen tapaus, mutta ei kuitenkaan ihan vastaavanlainen  
biggrin.gif
No joka tapauksessa, pyöräni oli poistettu vakuutuksesta ja rekisteristä AKE:n toimesta vakuutusyhtiön avustuksella, joka selvisi vasta kun syksyllä olin laittamassa seisontaan, vaikka poisto oli tapahtunut jo toukokuussa  
omg.gif
ja kumma kyllä vakuutusmaksut kyllä tulivat ajallaan (kesän aikana 2 kertaa), raha kelpasi ja ulkomaan reissullekkin green cardin sain kesällä. Onneks mitään ei tapahtunut... ja kummasti reilu puoli vuotta sen jälkeen kun tapaus tuli ilmi, vakuutusyhtiö palautti kaikki kesän vakuutusmaksut tilille ilman mitään eri ilmoitusta tai muutakaan yhteydenottoa  
omg.gif
Toi on pitkä stoori mutta kuulema ainutlaatuinen.... saattaa olla jopa tänäkin päivänä mahdollista mikäli ei ole tullut muutoksia vakuutusyhtiön ja AKE:n toimintatapoihin.

AKE:ssa oli jokin käyttö katkos en pystynyt tarkastamaan kenen nimissä pyöräni on. alkoi oikein kylmimään kun lueskelin tuota väärillä papereilla tehtyä kauppaa.

eipä näytä pyörä enään olevan mun nimissä. pitääpä huomenna alkaa vähän soittelemaan eri viranomaisille. sekin tässä vielä ihmetyttää kun pyörän pitäisi olla rahoitus yhtiön omistuksessa joten ei mun pitäis edes pystyä myymään sitä. olis omistankin luullut tekevän rikosilmoituksen varastetusta pyörästään koska se on täällä tai ehkä alkaa kyselemään vasta keväällä.

Meillä on kerran mennyt autojen seisonnat ristiin. Laitoin kolmospirssin seisomaan ja vasta kun otin sitä uudelleen käyttöön, selvisi parin kuukauden jälkeen että käytössä se on ollut ja "ykkösauto" seisonnassa (jolla siis olin ajellut koko ajan). No, muuttivat takautuvasti homman, mutta jos jotain olisi sattunut tai tien päällä poliisi pysäytellyt olisi ollut vaikea todistaa.

Nykyään autossa ei pääse vastaavaa tapahtumaan, koska käytöstäpoistosta tulee aina uusi rekkariote.

zeta1:sen tapaus kuullostaa kyllä joltain näppihäiriöltä aken päässä.
omg.gif

Jep, minäkin yhden kevään ajelin seisontavakuutuksilla...
Ilmotin kyllä "ajokauden" Pohjolaan ja kun soitin ihan muuta asiaa, niin selvis, että mun mopossa viel seisontavak. päällä
mad.gif

Oishan se ollu kiva selitellä polliisisetälle, et miks ajelen ja "seisonta" päällä...
Nyt ei onneks enää ole noita huolia kun on toi ympärivuotinen.

Silti kantsii joo olla tarkkana noitten vak.yhtiöitten kanssa...
Niin maksujen kun muittenkin...Multakin peritty samaa-jo maksettua- laskua kahteen kertaan ja sen MONTA kertaa!
Onneks en vielä oo niin dementoitunu, etten tietäis mitä maksan ja mitä en!

Jep, minäkin yhden kevään ajelin seisontavakuutuksilla...
Ilmotin kyllä "ajokauden" Pohjolaan ja kun soitin ihan muuta asiaa, niin selvis, että mun mopossa viel seisontavak. päällä
mad.gif

Oishan se ollu kiva selitellä polliisisetälle, et miks ajelen ja "seisonta" päällä...
Nyt ei onneks enää ole noita huolia kun on toi ympärivuotinen.

Silti kantsii joo olla tarkkana noitten vak.yhtiöitten kanssa...
Niin maksujen kun muittenkin...Multakin peritty samaa-jo maksettua- laskua kahteen kertaan ja sen MONTA kertaa!
Onneks en vielä oo niin dementoitunu, etten tietäis mitä maksan ja mitä en!
Jaa, tästä tulikin "Haukutaan kaikki yhdessä vakuutusyhtiöitä"-ketju!
idea3.gif

Alkuperäiseen aiheeseen: Mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti hommaan saadaan selvyys.

tässä tapauksessa luulen kyllä että vakuutusyhtiötä ei saa syylliseksi asiaan mitenkään vaan mahdollisesti AKE:lla on asiassa sormet pelissä.

tietokannassa luki että vakuutus lopetettu koska pyörä myyty.

If lähetti minulle samansisältöisen kirjeen kun vaihdoin yhtiön sisäisesti vakuutustyypin seisonta-ajallisesta ympärivuotiseen.

Piti siis soittaa perään ja varmistaa että pyörää ei ole myyty, mutta senhän he jo tiesivät ja vakuutukset olivat kyllä voimassa.

Ilmeisesti tietojärjestelmän oletus syy vakuutuksen lopettamiseen/muutokseen on "pyörä myyty", ja se on lipsahtanut käsittelijältä huomioimatta, koska näitä on kuullut jo muutamia.

Täytyy ihan oikeesti sanoo et en tiiä muuta ku laskut on pohjolasta tullu ja kaikki on maksettu,,,,,muu ei kiinnosta pätkän vertaan.

Vakuutukset on Pohjolassa.
Juurikin tarkistin AKE:lta et kaikki on OK, hyvä se!

Miten helvetissä?
En nyt tarkemmin osaa ottaa kantaa onko tuo juttu totta vai ei, mutta alkoi itseä vähän hämäämään kun puhutaan eurosummista, ja 2007 päivätyssä lunaripaperissa on kuitenkin markkasummat ? Itse en ainakaan suostuisi laittamaan nimeä paperiin jos on sovittu 5500 euroa ja paperissa lukee 5500 mk, vaikkakaan itse valuuttaa ei varsinaisesti enää ole olemassa.  
baaa.gif

Zeta1:lle tsemiä, toivotaan ja uskotaan että kyseessä on vain joku AKE:n näppäilyvirhe tai vastaava väärinkäsitys.

Edit: Pitääkin kyllä lukea tarkemmin nuo omat vakuutuspaperit mitä Pohjolasta juuri lähettivät, ihan varmuuden vuoksi.  
biggrin.gif

eipä näytä pyörä enään olevan mun nimissä. pitääpä huomenna alkaa vähän soittelemaan eri viranomaisille. sekin tässä vielä ihmetyttää kun pyörän pitäisi olla rahoitus yhtiön omistuksessa joten ei mun pitäis edes pystyä myymään sitä.
Jatkan vielä aamutuimaan yksinpuheluani toteamalla, että kannattaa varmaan ihan ekana soitella tuonne rahoitusyhtiöön.

No omakohtinen kokemus viime kesältä.
Pyysin tarjousta pyörän vakuutuksista.
Sain soiton, että he ei tee tarjousta, koska auton maksuissa oli jotain häikkää..
Auto oli ollut seisonnssa jo puoli vuotta..
Laskua ei kuulunut, vaikka sitä pyysin ja nyt syksyn mittaan aloin saamaan PALJON postia Pohjolalta...lopulta he oli perineet minulta aika huomattavan summan, jonka palauttivat monessa erässä
tounge.gif

Tää näin lyhyesti kerrottuna
cool.gif

Joo, meillä pohjola hävitti sitten vakuutuksen bonukset ja nyt sitten ihmetellään sieltä päin että paljonko niitä pitäisi olla ja missä ne ovat, laittakoot vaikka täydet bonukset, ihme touhua.  
033102ass_1_prv.gif

Back