• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nopeusnäyttö mopoon sigma/gps?

jormaheikki

New member
Meni moposta mittari pimeäksi
mad.gif

Ei viittis uutta ostaa kun muutenkin taitaa lähteä katteet mäelle.. elikkä mopeusnäyttö, vedenpitävyys ja ennenkaikkea edullisuus olisi vaatimuksia, olisko mitään asiallista ja toimivaa. ?

Melkein kaikki pyörän mittarit toimivat ainoa miinus noissa on tietenkin se että ei ole sitä taustavaloa eikä jenkamittaria. Onhan noita tietenkin ihan mp-käyttöönkin tehtyjä siroja digimittareita mutta sitten on sitä hintaakin lähemmäks 200€ äkkiä.

Sigma jostain halpahallista, maksaa 10-20e ominaisuuksista riippuen. Itselläni on ainakin yhtä tarkka kuin gps. Ainoa miinus puuttuvasta taustavalosta ja kovin heppoisesta kiinnityksestä(=ei uskalla jättää pyörään kiinni parkkiksella).

Sigmaa ovat käyttäneet, niihin löytyy myös stongaan kiinnitettävä led-valaisin jos haluaa pimeälläkin nähdä numeroita.

Ja eikös Sigma sujahda omaankin taskuun aika kivutta, oma taisi olla "käännä ja nykäise mukaan" -mallia.

Valo Sigmaan.

Löytyyhän sigmaltakin taustavalollinen malli, BC 1606L.

Kosolta löytyy XR-SA ja XR-SRN hiukan alle ja yli satkun.
Noissa sitten varoitusvalot yms toiminnot mukana mitä sigmassa ei ole.

Navi kiinni telineellä, tosin sekin kannattaa ottaa pois parkkiksella...... on ainkin tarkka. ja tietysti kartta mukana.

mihinkä nopeuteen asti nuo halpahallin sigmat näyttää ja onko tosiaan se piuha niin lyhyt että pitää jatkaa?
Kuinkas ne langattomat? jotkut väittää että mp käytössä ei toimi, liikää häiriöitä?

Riippuu ihan mallista, jotkut sigmat ei näytä kuin 199,5 km/h, ja piuhojen pituudetkin vaihtelee... ei auta kun kokeilla ja sovitella, mut eipä tuo parikymppiä ole iso investointi, vaikka vähän virittelis lisäpiuhaa.

kyllähän tuo vähän alle 200 riittää, ei sitä lujempaa kovin usein tule ajettua ja noissa nopeuksissa ei ole enää ole ainakaan rajoitusten kannalta merkitystä
062802moto_prv.gif

Motonetissä on ainakin MP-Sigma MC8-nopeusmittari.
Hinta 29.90 €.

SIGMA MC8 on moottoripyörämittari, jonka riittää aina 300km/h asti. Helppo ja nopea asentaa ilman työkaluja.

Toiminnot:
- Nopeusnäyttö 300 km/h asti
- Matkamittari
- Trippimittari
- Kello
- Maksimi nopeus
- Keskinopeus
- Nopeuden ja keskinopeuden vertailutoiminto

Sisältää:
- Täydellinen asennussarja
- Patterit
- Erikoispitkä johto, n.160 cm.

Sigmaa ovat käyttäneet, niihin löytyy myös stongaan kiinnitettävä led-valaisin jos haluaa pimeälläkin nähdä numeroita.

Ja eikös Sigma sujahda omaankin taskuun aika kivutta, oma taisi olla "käännä ja nykäise mukaan" -mallia.

Valo Sigmaan.
itellä on sigma stongassa.. pelaa ihan hyvin ja näyttää just kohalleen.. ainut huono tosiaan on valo.. onkohan tota punasena missään

Motonetissä on ainakin MP-Sigma MC8-nopeusmittari.
Hinta 29.90 €.

SIGMA MC8 on moottoripyörämittari, jonka riittää aina 300km/h asti. Helppo ja nopea asentaa ilman työkaluja.

Toiminnot:
- Nopeusnäyttö 300 km/h asti
- Matkamittari
- Trippimittari
- Kello
- Maksimi nopeus
- Keskinopeus
- Nopeuden ja keskinopeuden vertailutoiminto

Sisältää:
- Täydellinen asennussarja
- Patterit
- Erikoispitkä johto, n.160 cm.
just sama malli joo.. mopossa ei oo pinnavanteita joten joutu soveltamaan: anturi

eikä tarvinnu ku palan rosteripeltiä, tiivisteliimamassaa ja nippusiteitä. ja hyvin pysyy

Minä olen yleensä epoksiliimalla laittanut tuon magneetin jarrulevyyn tai vanteeseen ja anturin etuhaarukkaan.

mihinkä nopeuteen asti nuo halpahallin sigmat näyttää ja onko tosiaan se piuha niin lyhyt että pitää jatkaa?
Kuinkas ne langattomat? jotkut väittää että mp käytössä ei toimi, liikää häiriöitä?
Eipä tuo piuhojen jatkaminen ole mikään kummoinen homma. Kahteen mittariin oon puoli metriä lisää laittanut ja hyvin on pelannut. Taitaa olla melkein sama millä parikaapelilla jatkaa, mutta ite oon laittanut aina jostain vanhasta RCA-kaapelista pätkän (diodikaapelia taitaa olla nimeltään).

itse laitoin liki metrin pätkän vanhojen tietokonekaiuttimien kaapelista eikä vaikuttanut toimivuuteen
valaistuspuoleen ajattelin rohkeasti kokeilla pientä reikää kairata sigman kylkeen jos siitä saisi pienen ledin (tai kaksi) ujutettua lcd:tä valaisemaan

SIGMA MC8 on todella hyvä mittari! Suosittelen. Minulla näyttää 3 km/h enemmän kuin oikea nopeus on mutta sekin on säädettävissä.

Sen verran pienet ne sigman alkuperäiset johdot kuitenkin on että ei kannata yrittää jatkaa niitä tinaamalla kauheessa nikotiinin puutteessa tai kankkusessa.
tounge.gif

Mulla oli vanhassa pyörässä kolme vuotta pelkkä sigma, toimi sen jälkeen moitteetta kun patterin alle asensin o-renkaan joka vaimensi tärinän ja esti navan ja piirilevyn kontaktin.

Liimasin edellisessä pyörässä VDO:n Sigmaa vastaavan mittarin anturin magneetin takajarrulevyyn. Sai johdon näppärämmin piiloon ja sai lukeman mittariin myös silloin kun takapyörä löi joutavia.
tounge.gif
biggrin.gif

Back