Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakuutusten hintavertailua vaikeuttaakseni muistutan: Tapiolassa ja Turvassa bonuskertymä +10%, vissiin kaikilla muilla +5%
Siis uuden vakuutuksenottajan kannattasi ottaa noista firmoista aluksi vakuutus ja hankkia nopeammalla aikataululla täydet bonukset ja sitten aloittaa kunnon kilpailutus:right:

Nykyään siirtyy vahinkohistoria. Jokainen vak.yhtiö laskee sen perusteella bonus-prosentit, eli ne eivät siirry välttämättä 1:1.

Nykyään siirtyy vahinkohistoria. Jokainen vak.yhtiö laskee sen perusteella bonus-prosentit, eli ne eivät siirry välttämättä 1:1.

Liikennevakuuutuksen nojalla käsitellyt syyllisyysvastuun kattavat vahingot siirtyvät, ei siis esim kaskosta omat hölmöilyt tai vastaavat.

Liikennevakuuutuksen nojalla käsitellyt syyllisyysvastuun kattavat vahingot siirtyvät, ei siis esim kaskosta omat hölmöilyt tai vastaavat.

Jep, taisin selittää huonosti. Kaskoon käytännössä saa aina(?) täydet bonukset kun vaihtaa vak.yhtiötä. LV:n osalta siis ei kannata pelkästään tuijottaa sitä %-kertymää/V. Se mitä jää viivan alle, ratkaisee luonnollisesti :)

Tämän vuoden vakuutusten hinta Turvasta.

Mopo BMW K1200R vm 2006
Kuski 45 v
Asuinpaikka Helsinki, Vuosaari

Liikenne: bonus 70 + 5 pinnaa omistaja-alennusta. Maksettavaa jää 398,96 €

Turvakasko: bonus 70+5 % omistaja-alennusta ja vielä 54€ jäsenalennus, maksettavaksi jää 521,48 €

Vakuutukset yhteensä: 920,44 €

Kaupungissa kaikki on kalliimpaa...

mies 43

cbr 900 rr vm 96

liikennevakuutus 220 euroa vuosi 70% bonuksilla koko vuosi

osakasko 118 vuosi

paikkakunta Kuusamo

Mies 37v ja Porvoo. 10r kawasaki vm. 2008

Pohjolan hinnat.

Liikenne 629€ 30% bonuksia
Isokasko 517€ 70% bonuksia

mies 42v Salo

Vmax -10

pohjantähti

liikenne 560€/43%+5%

kasko 223€ /70%+5%

yht. 772€ viime vuonna ,toi +5% on "keskittämisalennus" kun oon keskittäny maksin vakuutuksen yhtiöön...:p

uus lasku tuli just tänään, bonarit noussu 5% ja kokonaishinta laskenut kympin... :D

liikennevakuutus lähtö noussut viimevuodesta 1034€-1088€...

Puimuri K1200S -06 Kirkkonummella
vak. yhtiö Tapiola

Liikenne 830,68 (20% bonuksia)
Kasko 652.88 (70% bonuksia)
+ 17% keskittymisalennuksia

Jeesuksen wanha kawa ja samanikäinen kuski maaseudulta...

Fenniasta noin 300 e koko vuosi ja eipä juurikaan bonareita. Siis pelkkä liikennevakuutus, kaskoa tuohon ei taida saadakkaan. :p

Pyörä Yamaha FJR 2006
Sijainti Rauma
Ikä 34, mies
Bonukset Kasko 70%, liikenne 40%
Tapiolassa tällä hetkellä ja yhteensä 800€(en muista ihan tarkkaan).

Fenniasta pyysin tarjousta, kun huomasin että jollakin oli aika edullinen hinta FJR:lle, mutta olisi tullut maksamaan mulle yli tuhat euroa, eli Tapiolassa jatketaan.

mies 42v Salo

Vmax -10

pohjantähti

liikenne 560€/43%+5%

kasko 223€ /70%+5%

yht. 772€ viime vuonna ,toi +5% on "keskittämisalennus" kun oon keskittäny maksin vakuutuksen yhtiöön...:p

uus lasku tuli just tänään, bonarit noussu 5% ja kokonaishinta laskenut kympin... :D

liikennevakuutus lähtö noussut viimevuodesta 1034€-1088€...

pyysinpä sitten tänään tarjoukset Aktiasta ja Fenniasta...:hanuria:

Aktia vaihtaa bonukset liikennevakuutuksessa 30% koska "meillä se vaan on niin.."(ruotsin murteella)

maksettavaa jäi liikennevakuutuksesta 517€ /30% ja kasko 767€/70% yht.1284€

ja fenniassa samalla kaavalla 722,24€ /45% ja 608,29€ /70% yht.1330,53€

taidan vaihtaa fenniaan kun on tuota rahanpaskaa...:hanuria:

Viitaten edelliseen: Bonukset ei koskaan siirry. Vain ajohistoria. Ajohistoria määrittää bonustason.

Iselläni virheetön ajohistoria sitten 2006. Liikenne + täyskasko:

Pohjantähti ~1350€
Tapiola ~1020€
OP-Pohjola ~1250€

Pyöränä 2009 - 1098

Veljen 900 Hornet oli puolestaan halvin IF:issä (kilpailutettiin 6 eri firmaa).
IFissä noin 490e kun kallein oli 880e (pelkkä liikennevakuutus). Sillä on suuri merkitys mikä pyörä.
IF ei edes suostunut laskea omaani tarjousta vaan sano suoraan että jopa Pohjantähti on halvempi.

Viimeksi muokattu:
Vakuutuksissa ei ole mitään linjaa.
Minulle tuli liikennevakuutus 0 boonuksilla 1800€.
Ei ole turbo busa vaan dl 650.Soitto virkailijalle mitä v....a-ei mitään järellistä selitystä.
Uusi laskelma olikin sit 600€ ja siitä bonukset jäljelle jäi 300€.
Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?

Tyhmä kysymys..
Tuleeko moottoripyörän vakuutus olla omistajan/haltijan nimissä? Eli esimerkiksi voiko pyörä jossa minä en ole omistajana/haltijana olla minun vakuutuksessa?

Tyhmä kysymys..
Tuleeko moottoripyörän vakuutus olla omistajan/haltijan nimissä? Eli esimerkiksi voiko pyörä jossa minä en ole omistajana/haltijana olla minun vakuutuksessa?

Vakuutuksen ottaja pitää olla rekisteriin merkitty haltija tai omistaja. Eli ei voi olla sinun vakuutuksessa jos et ole h/o.

Lähinnä tässä on ideana se että jos otan isäni kanssa ristiin vakuutukset toistemme pyörään. Isällä täydet bonukset liikennevakuutuksessa ja itselläni starttibonarit. Oma pyörä on super duke jossa ei todellakaan ole kovinkaan halvat vakuutukset. Isälläni taas vanha katana jossa vain liikennevakuutus ja se on n.300e ottipa sen kumpi hyvänsä. Säästöä siis kertyisi jo pelkällä laskurilla katsottuna aika reippaasti. Lisäksi saan halvalla vakuutuksella kerättyä itselleni liikennevakuutuksen bonuksia.. Kaskohan tosissaan aina suoraan täydet.

Pohjola yllätti.
Mies 40
Kouvola
Pyörä Kawasaki ZX10R -08

Liikenne. 265,-/vuosi ...Repikää siitä. Okei on siinä 70% bonareita, mutta silti. Yhtiö on kumminkin Pohjola, joka ei tunnetusti ole "kyykky" ystävällinen hinnoiltaan. Yllätti positiivisesti.

kasko reilut 500/vuosi 70%
otin tässä vaiheessa vuotta osakaskon 104,-/vuosi

Mies 28, Espoo
Honda VFR 800, '04 (painoa ~220 kg, tehoja ~100 hp ja ABS-jarrut)
Vakuutusyhtiönä If

Hinnat vertailujen vuoksi ilman mitään bonuksia tai alennuksia:
Liikennevakuutus: 942 e
Kasko (omavastuu 500 e): 968 e

Back