Bensapumpun teho/bar kaasarikoneessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Z-man

Tonnin seteli
Hei,

Kaverin pyörästä (zxr 750, kaasarikone) on todennäköisesti bensapumppu paskana. Olen lueskellut useita foorumeita/selannut googlea ja monessa viestisä tulee vastaan maksimipaine: "0.3-0.4 bar". Onko .orgin raati sitä mieltä että nuo paineet on sopivia?

Tässä olisi vaihtoehto uudelle pumpulle: BILTEMA

Tuon bilteman pumpun speksit on: Maks. teho 70 l/h. Maks. paine 0,27–0,40 bar. Näiden puolesta pumppu on varmaan ok?

Mitkä on moottoripyörien bensapumppujen speksit, näin niinkuin yleisesti?

Samaa pähkäillyt itsekin.. Jos nyt miettii 70 litraa tunnissa, niin se olisi reilu litra minuutissa, 18 litran bensatankki siis tyhjenisi maksimituotolla noin 15 minuutissa. Kyllä sillä minun mielestä pitäisi jo mottoripyörän kone ruokkia. Tuskin tankki menee tyhjäksi tuppi nurin ajettaessa vaikka autobaanalla ihan vartissa. No, toi paine, sillä ei kai kaasarikoneessa ole varsinaisesti merkitystä, kun kaasarit toimii aina ilmanpaineen avulla. Eli jos mää olen nyt miettinyt asian oikein(?), niin nuo barit meinaa vaan sitä miten lujaa se pumppu painaa bensaa kohokammioiden neulaventtiiliä vasten. Eli mulle jäisi mielikuva, että mitä pienempi paine, niin sen hellempi se on neulaventtiilille ja sikäli parempi JOS vaan litratuotto riittää korvaamaan koneen kulutuksen. Sehän on huono juttu jos polttoainepumppu painaa neulaventtiilin ohi sitä bensaa, silloin seos rikastuu kun bensapinta kohokammioissa nousee. Joo, mä ajattelin ostaa toin mustamuovisen pumpun ja viritellä sen kiinni xj diversioniin.

Samaa pähkäillyt itsekin.. Jos nyt miettii 70 litraa tunnissa, niin se olisi reilu litra minuutissa, 18 litran bensatankki siis tyhjenisi maksimituotolla noin 15 minuutissa. Kyllä sillä minun mielestä pitäisi jo mottoripyörän kone ruokkia. Tuskin tankki menee tyhjäksi tuppi nurin ajettaessa vaikka autobaanalla ihan vartissa. No, toi paine, sillä ei kai kaasarikoneessa ole varsinaisesti merkitystä, kun kaasarit toimii aina ilmanpaineen avulla. Eli jos mää olen nyt miettinyt asian oikein(?), niin nuo barit meinaa vaan sitä miten lujaa se pumppu painaa bensaa kohokammioiden neulaventtiiliä vasten. Eli mulle jäisi mielikuva, että mitä pienempi paine, niin sen hellempi se on neulaventtiilille ja sikäli parempi JOS vaan litratuotto riittää korvaamaan koneen kulutuksen. Sehän on huono juttu jos polttoainepumppu painaa neulaventtiilin ohi sitä bensaa, silloin seos rikastuu kun bensapinta kohokammioissa nousee. Joo, mä ajattelin ostaa toin mustamuovisen pumpun ja viritellä sen kiinni xj diversioniin.

Juu, eli tarkoitat varmaan tätä pumppua "mustamuovisella" ?

Tuo voisi olla fiksumpi. Eli barilla ei ole väliä ? koska kyllähän se "kone imee" vaikka ei olisi pumppua ollenkaan.

Joo siis tuo Bilteman musta 39,90 pumppu. Mutta en mä oikein tiedä näistä, nää on vaan mun omia pohdintoja. Voi tietty olla että toi metallinen pumppu sitten olis "herkempi" tarjoilemaan sitä bensaa kaasarille tarvittaessa kun se paine on pikkasen isompi, en sitten tiedä mikä käytännön merkitys on..

mullakin meni viimekesänä FZR:stä pumppu ja ensin ostin mätänetistä jonkun osca merkkisen mut sen kanssa mopo rupes hyytymään ja nykimään aika pahasti kun ajeli muutaman kilometrin vähän reilua satasta. ja oireet tuli herkemmin mitä lämpimämpi keli oli. muuten pelas jotenkuten.Nyt sit viiko pari sitten vaihoin tämmösen http://www.ekgracing.com/e-shop/index.php?main_page=product_info&cPath=112_84_83&products_id=862

Ihan nätisti toimi mopo ainakin ku sitä pyöritin mut ajamallahan sitä ei oo vielä päässy testaamaan. Jospa tuo nyt toimis.

Hei,
Tuon bilteman pumpun speksit on: Maks. teho 70 l/h. Maks. paine 0,27–0,40 bar. Näiden puolesta pumppu on varmaan ok?

Mitkä on moottoripyörien bensapumppujen speksit, näin niinkuin yleisesti?

Ei mopon kaasarit siedä noin korkeita bensanpaineita.

Ei mopon kaasarit siedä noin korkeita bensanpaineita.

joo ostettiin siihen tuo musta pumppu minkä linkkasin aiemmin. Siinä speksit 0.1 bari ja 120l/h. Hyvin meni paikalleen samoihin kiinnikohtiin missä vanha ja hörähti samantien käyntiin. Raportoin tänne lisää sitten kun kaveri on testannut ajossa.

Onko miccolla jotain faktaa vai miksi muut sanoo, että 0.3bar on ok ja toiset on laittanu 0.5barin paineella olevan?

Eilen pääsin vihdoin ja viimein testaamaan tuota pumppua jonka jo aikasemmin mainihin ja nätistihän tuo tuntu FZR sillä ainakin normaaliajossa pelaavan :jpstyle:

Back