Gessua odotellessa... pitkä kevät.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XX-xenon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen todennut takanistujan parhaaksi roiskesuojaksi!
smile_org.gif

Mulla on tällanen:
http://www.maier-mfg.com/catalog....h-guard

Toimii suht' mallikaasti, enää ei ole vasen koipi likomärkä sateella.
ainaki hinta kohallaan!
062802moto_prv.gif

ja kai tuo suojaa hieman sitä akkuaki..

passaakohan tuo myös esan kans?
nixweiss.gif
Mulla oli ESA 2010:ssä ja sopi paikoilleen ilman ongelmaa. Lukeehan sen näemmä tuolla tekstissäkin "Fits models with or with out electronic preload adjuster."

Olihan mulla kuvakin tosta lokarista paikallaan:
20101006_splash_guard.jpg

Onneksi jaksoin irrotella melkein kaikki varusteet ex-2010:stä niin ei ole tuo oma hankintalista kovin pitkä. Tällä hetkellä näyttäisi että ennen kevättä pitäisi hommata r&g:n öljynjäähdyttimen suoja, lepuutustapit ja mahdollisesti lisävalot.

mutta kumpi noista on tehokkaampi, toinen menee enemmän tuonne renkaan takaosaan ottamaan sitä rapaa vastaan..

Wunderlichin sisälokari on jokseenkin saman mittainen kuin tuo kuvan hugger. Ja noin tuplasti kalliimpi.

kuinka kauan tuolla meni postissa, tulee ilmeisesti jenkeistä asti?

57,77 dollaria näyttää olevan hinta, mutta paljonko tuohon teki vielä postit lisäksi?

Grand Total: 88.63$ oli mulla pari vuotta sitten ja sit tietysti tullit ja verot päälle nii tuli siin ~90€ pintaan,,mut on hyvä ja meni noin puoltoista viikkoa toimitukseen :;):

Kari

Tuunasin itse ihan vain roiskeläppäkumista suojat. Kiinni heti vimosen päälle hienosti - nippusiteillä. Sinne takahäkin sisäpuolelle ne meni oikein mainiosti.

Tämmöttis: http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html

Vielä pitäisi akkua suojailla samalla metodilla.

Pitääpä koettaa värkätä itsellekkin tuommoset. Noita vois jatkojalostaa peittämään sen etummaisenkin kolon, ainakin vasemmalla puolella. Oikeallahan on se jousen säätömutikka. Oiskohan Delvac pänikkä hyvä materiaali :grin:

Edit:
No nyt nuo on leikelty ja viritelty paikalleen. Ei nyt täsmälleen noilla linkin mitoilla kun itse pahvista mallailin sapluunat mutta paikoilleen sopivat. Tuo keskimmäinen läppä vaan jäi hieman hankaamaan rengasta vaikka väsäsin siihen kaarevan jäykistelistan :kääk:. Vaan kaitpa tuosta ylimääräinen materiaali ajossa kuluu pois...

Viimeksi muokattu:
No nyt nuo on leikelty ja viritelty paikalleen. Ei nyt täsmälleen noilla linkin mitoilla kun itse pahvista mallailin sapluunat mutta paikoilleen sopivat. Tuo keskimmäinen läppä vaan jäi hieman hankaamaan rengasta vaikka väsäsin siihen kaarevan jäykistelistan :kääk:. Vaan kaitpa tuosta ylimääräinen materiaali ajossa kuluu pois...

Ei minullakaan noilla mitoilla valmista tullut mutta yritys erehdys menetelmällä kyllä. Sapluunan tein tapetista, oli pahvia helpompi leikkoa. Ja keskiläppää en ole vielä jaksanut yrittää. Voisi vaikka jonkun muoviämpärin siihen tarkoitukseen uhrata, on sopiva muotoilukin valmiina.

Oma lokari jäi viime vuonna jonnekin Kazakstanin aroille, sen jälkeen on ajettu ~30tkm enkä ole huomannut mitään eroa ravan lentämisessä.

Meillä lähti tuolla reissulla neljästä gessusta kolmesta tuo, yksi veti takapyörän vauhdista lukkoon, kaksi muuta huomattiin tauolla kun heilui yhden ruuvin varassa.

onko ongelma tosiaan et tärinä löysää ruuveja ja ne putoaa, vai onko tullut vastaan enemmänkin tapauksia, joissa on murtunu kokonaan ja sen takia irronnut?
auttaisko tuon kiinnipysymisen kans jos vain ruuvais ruuvit irti ja laittais lukitetta väliin?

Mulla oli ainakin ruuvilukiteet jo tehtaan jäljiltä. 80 tontussa otin irti ensimmäisen kerran, syyn ehkä arvaatkin ja nyt on omat lukitteet paikallaan.

tarpeeksi ku sitä asioita vatvoo, ni jotainhan sitä pittää sitte *tehdä. eli GSA 1200 tulee keväällä taloon. sittenkin. 2009 ja ajettu 25tkm. katsotaan tuleeko tästä autuas liitto vaiko viha/rakkaus-suhde..
No eikös se Gessu jo tule. Nythän on jo kevät, melkein.
Eli koska on H-hetki?
Itsekin ajattelin lähteä ajelemaan huomenna.

Pekka
:right::right::right:

Grand Total: 88.63$ oli mulla pari vuotta sitten ja sit tietysti tullit ja verot päälle nii tuli siin ~90€ pintaan,,mut on hyvä ja meni noin puoltoista viikkoa toimitukseen :;):

Kari

Mitä tulli ottaa? Verohan siitä vain menee.

Monasti tilannut niin Canadasta kuin Usasta ja aina tulli on vienyt vain alv:n niin ajovarusteista kuin osista 23% tai näin mulle on asia hoitunut poikkeuksetta.

Tullin alv-maksuhan hoituu tätä nykyään helposti nettimaksuna ei tarvi edes tullissa käydä. Maksun jälkeen menee lupa toimituksesta postille ja tavara löytää omistajan.

No eikös se Gessu jo tule. Nythän on jo kevät, melkein.
Eli koska on H-hetki?
Itsekin ajattelin lähteä ajelemaan huomenna.

Pekka
:right::right::right:

ens kuussa olis viikko lomaa, jos silloin kävis hakemassa. alustava suunnitelma. joko yksin tai sitten tulis ns. äijäreissu. :;):

alkaahan tuo nelostie olla jo sulana, pikkutiet ja pihalle johtava tie ja piha aivan jäässä. vaan äkkiä se alkaa katoamaan kunhan aurinko panee hieman vauhtia asiaan. onneksi.

vaan mitäpä luulet onko kuume jo kova.. :)

hieman pisti jo masentamaan kun luki sitä adventurepyörien topiccia jossa oli linkki siitä panaman reissusta, siinä jo mietti et mihinkähän pa**aan sitä on sekaantunut, mut toivotaan että se olis ollu maanantaikappale joka siellä porsi koko ajan jostain.. :sad:

vaan odotukset tuppaa kasvamaan koko ajan mitä lähemmäs tässä mennään.. mut elä huoli, hyvin olen saanut yöni nukuttua. :p

Viimeksi muokattu:
Mulla on tällanen:
http://www.maier-mfg.com/catalog....h-guard

Toimii suht' mallikaasti, enää ei ole vasen koipi likomärkä sateella.

pistin mailia tuonne jenkkeihin mutteivat viitsi näemmä vastata. boxer-desing vastas ja postit sieltä suomeen olis 20e.

wunderlichillä olis kans lokaria myynnissä, niiden hinta hyppää kans sinne 130e:n hujakoille + postit, tosin samaa tavaraa saa suomestakin tilattua.

ainaki päällisin puolin näyttäisi että aikalailla samanoloinen on tuo halvempi kuin se W:n valmistama lokari.. ei kait noissa luulis hirveitä eroja olevan..?

Viimeksi muokattu:
Täällä olisi yksi mallia Wunderlich ESA sisälokari turhanpanttina. Jos jotain kiinnostaa... Nastojen kanssa tuo ei kyllä oikein toimi...

Back