• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1500/1600 mean streak

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

New member
En löytänyt kun muutaman lauseen juttuja pyörästä täältä, onko täällä jossain arkiston uumenissa lisää isompia keskusteluja ko. pyöristä.

Itse kysäsen, että minkä kokoinen kumi menee vakio takavanteelle ja onko tuohon millaista käypästä vanne/muutossettiä vaikkapa jollekkin 240 takaläskille? Onko nuo kaikki muuten ruiskupyöriä?

Onko kone ja aski eri kun vanhassa 1500 väinössä?

Tulipas hommattua tämä vn1500 mean streak näin joulun alla tulevan kesän ajoja varten. Ihastuin ensisilmäyksellä, ja hain pois.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1044713

Valitettavasti huomaa, että Suomessa ei tälle pyörälle ole asianmukaista ryhmää/foorumia. Varmaan myydään aika vähän näitä suomeen. Kawasakin omalla foorumilla ei ole edes custom osiota. Mutta onneksi tällä palstalla sentään löytyy meanin omistajia.

Olisi kiva saada suomenkielinen käyttökirja jostain(?), kun sitä ei ole.

Tulipas hommattua tämä vn1500 mean streak näin joulun alla tulevan kesän ajoja varten. Ihastuin ensisilmäyksellä, ja hain pois.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1044713

Valitettavasti huomaa, että Suomessa ei tälle pyörälle ole asianmukaista ryhmää/foorumia. Varmaan myydään aika vähän näitä suomeen. Kawasakin omalla foorumilla ei ole edes custom osiota. Mutta onneksi tällä palstalla sentään löytyy meanin omistajia.

Olisi kiva saada suomenkielinen käyttökirja jostain(?), kun sitä ei ole.
Onneksi olkoon, hieno peli  
bowdown.gif

Ite on tullut ajeltua reilun vuoden 1600 Meaniella ja tyytyväinen olen ollut
inlove.gif

Ei mikään raketti, mutta hyvä ajettava ja leppoisa cruiser kunnon jarruilla sekä onnistuneella ulkonäöllä. 300 kiloisena vielä jotenkin käsiteltävissä paikallaankin.

Suomen kielistä huoltomanuskaa tuskin löytyy mistään, mutta netistä saa ladattua noita englanninkielisiä.
http://www.heroturko.org/k....ual-Pdf
Tilaamalla saa Sumekolta paperiversionkin

Kiitokset Jim Goose:lle tiedoista. Teit hyvin:)

Tässä Tekniikan Maailman vertailu -02 vuonna, jossa mean streak pärjäsi ihan hyvin muitten kovien joukossa.
Ihme kyllä testaajat eivät silloin oikein pitäneet sen ulkonäöstä, mainitsevat kawan ilmeettömäksi, minusta asia ei ole niin.

http://www.pp.kpnet.fi/tsao/TM%20Vertailu/product.pdf

zerr, hienon pyörän hommasit, onneksi olkoon! Olen nyt reilut pari vuotta ajellut 1500 Striikillä. Onhan se vähän sellainen kömpelö norsu mutta hyvätapainen sellainen. Tykkästynyt myös pyörään, oikein mukava paukutella menemään mutkateillä.

Näin reilut puoli kautta Minnillä päästelleenä voin todeta vain että viksun hankinnan teit. Ite olen tällainen vinkuheinä, eli laihaakin laihempi mutta silti pysyy pyörä varsin helposti lapasessa ja on sitten eri letkeä peli ajella.

Kuten muut jo totesivat, mistään raketista ei ole kyse, mutta valoista voit lähteä 2-3 vaihteella ja puksutella sitten samalla vaihteella tuonne liki 80 kmh. Vääntöä riittää!

Talvisäilön yhteydessä itelle tulee 180/55 taakse, pitäisi mennä ihan ilman hikoilua. Ameriikan foorumeiden (www.kawasakimotorcycle.org) mukaan ovat laittanee 190/50 ja jopa 200/50 kumeja, mutta sanoisinpa että aika pallona voi olla takanen tuolloin. Riippuu tietysti kumeksesta, toisen 190 on toisen 180...

Mukava tosiaan kuulla ajankohtaisesti muidenkin Meanieitten omistajia! Ensi kesänä ajetaan Suvirantaan kahveelle!

Kiitokset Jim Goose:lle tiedoista. Teit hyvin:)

Tässä Tekniikan Maailman vertailu -02 vuonna, jossa mean streak pärjäsi ihan hyvin muitten kovien joukossa.
Ihme kyllä testaajat eivät silloin oikein pitäneet sen ulkonäöstä, mainitsevat kawan ilmeettömäksi, minusta asia ei ole niin.

http://www.pp.kpnet.fi/tsao/TM%20Vertailu/product.pdf
Kiitoksia! Mielenkiintoista luettavaa, itte vaihdoin puimurin Wild Stariin muutama viikko sitten.  
smile_org.gif

Kummalliset vakuutukset teillä on kyllä sill puol lahtea. Wille maksaa ympärivuotisella täällä 200 euroo täyskaskolla.  
smile_org.gif

Vakuutuksista:

Streak meaniin oli aikamoiset erot eri vakuutusyhtiöillä.

Pohjolast täyskasko/ilman seisontaaikaa 707 e.
blush.gif

If: stä täyskasko 1650e ja osakasko 1200e.
033102ass_1_prv.gif

Turvasta, jossa mulla keskitys osakasko 865e.
sad_orig.gif

Joten eipäs ollut epäselvää mistä vakuutuksen otin.

Ehkä jostain varmaan olis saanut vielä halvemmalla, muttei oikein huvita alkaa kaikkia vertailemaan.,

Mulla Mean Streak Pohjolassa, liikenne 201 e vuosi ja isokasko 205 e vuosi, ympärivuotinen vakuutus.
Ifillä ois saannu tosiaan saannu pistää molempiin tonnin lisää. Käsittämättömät erot noilla
033102ass_1_prv.gif

Tämä on vain joka vuosi yhtä mielenkiintoista ja sekavaa. Mulla ympärivuotinen iffissä, bonareita 45%:

Liikenne 246,77€

Täyskasko 227,67€

Tosin vakuutuskausi loppui 7.10.2010. Mielenkiinnolla odottelen uusia lappusia.

Pyysin Pohjolalta tarjouksen, tänään tuli.

Liikenne 417,78€, bonuksia 45%

Isokasko jatkuvana 246,89€, bonuksia 70%

Jim Goose, miten paljon sulla on bonuksia noissa vakuutuksissa?

Täydet bonukset on kertyny kahteen pyörään vuosien saatossa. Ennen niitäkin pystyi hyödyntään auton ja pyörien välillä kauden mukaan. Melkoinen tulonsiirto vakuutusyhtiöille
mad.gif

Myös muitakin vakuutuksia on tuolla, saattaa neki pudottaa summaa.
Paikkakunta, kuskin ikä, teho-paino vaikuttaa kanssa.
Tuolta mäkin bongasin tän kun eka IF:in lasku tuli postilaatikosta. Kaikilla yhtiöillä ei edes ole mitään laskuria.
https://www.pohjola.fi/pohjola....srcpl=4

moi mä käytän shellin 99 aina kun voin käy paljon paremmin mun pyörä on muuten 2002 mallin vn1500 classic ja pyöritetty 75 tuhatta ilman ongelmia

Näin reilut puoli kautta Minnillä päästelleenä voin todeta vain että viksun hankinnan teit. Ite olen tällainen vinkuheinä, eli laihaakin laihempi mutta silti pysyy pyörä varsin helposti lapasessa ja on sitten eri letkeä peli ajella.

Kuten muut jo totesivat, mistään raketista ei ole kyse, mutta valoista voit lähteä 2-3 vaihteella ja puksutella sitten samalla vaihteella tuonne liki 80 kmh. Vääntöä riittää!

Talvisäilön yhteydessä itelle tulee 180/55 taakse, pitäisi mennä ihan ilman hikoilua. Ameriikan foorumeiden (www.kawasakimotorcycle.org) mukaan ovat laittanee 190/50 ja jopa 200/50 kumeja, mutta sanoisinpa että aika pallona voi olla takanen tuolloin. Riippuu tietysti kumeksesta, toisen 190 on toisen 180...

Mukava tosiaan kuulla ajankohtaisesti muidenkin Meanieitten omistajia! Ensi kesänä ajetaan Suvirantaan kahveelle!
Olis tarkoitus vaihattaa molemmat renkaat Mean Streakiin. Kertokaas onnistuuko mitenkään 200/50 laittaa taakse? Onko teillä kuinka isoja saatu alle?

5;00" vannekoko rajoittaa kumin leveyden. Tokihan sinne menee leveämmätkin, mutta kumin muuttunut profiili ei taida toimia. Ajettavuus huononee.

Tere,

Nyt olisi päällä pieni ongelma kaasuun vastaamisen kanssa.

Tuohon mopooni tehtiin talven aikana moottori- ja vaihdelaatikkoremontti, koska edellinen omistaja oli laiminlyönyt miltei kaikki huollot.

Nyt tuli vaan sellainen ongelma, että MS vastaa kaasuun hyvin pienellä viiveellä ja vastaus on joka kerta sellainen pieni nykäys. Tämä on hankalaa varsinkin kun ajellaan kaupunkinopeuksissa kotiloiden välissä pintakaasulla (ajo todella nykivää). Ruiskun säätöihinkään ei ole koskettu millään tavoin.

Tiedän että tuo kaasu on aika herkkä, mutta ei se tuollainen ole ennen remonttia ollut.

Onko ideoita?

Tere,

Nyt olisi päällä pieni ongelma kaasuun vastaamisen kanssa.

Tuohon mopooni tehtiin talven aikana moottori- ja vaihdelaatikkoremontti, koska edellinen omistaja oli laiminlyönyt miltei kaikki huollot.

Nyt tuli vaan sellainen ongelma, että MS vastaa kaasuun hyvin pienellä viiveellä ja vastaus on joka kerta sellainen pieni nykäys. Tämä on hankalaa varsinkin kun ajellaan kaupunkinopeuksissa kotiloiden välissä pintakaasulla (ajo todella nykivää). Ruiskun säätöihinkään ei ole koskettu millään tavoin.

Tiedän että tuo kaasu on aika herkkä, mutta ei se tuollainen ole ennen remonttia ollut.

Onko ideoita?

Vaikuttaisi mekaaniselta vammalta.
Jos kerran lootaremppaa on tehty, oisko kulmavaihteessa oleva nykäyksenvaimentimessa jotain hämminkiä. Jousi jäännyt pois tms.
Jos saat kammettua huoltopukilla takapäätä ilmaan, millaisen väljät pois edestakaisen liikkeen takarengas tekee 1. vaihde kytkettynä kun käsin pyörittää rengasta edestakaisin, mun pyörässä liike on n. 60 mm luokkaa. Merkkaa liidulla taakse kumiin keskelle kulutuspintaa merkki kun löystät on toisessa reunassa, pidä mittaa lattiasta tuettuna ja liikuta väljät pois.

Back