kypärä mietintää ..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gaagamel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gaagamel

New member
kypärä mietintää ..

Josain vaiheessa täsä keväällä tulee ajankohtaiseksi kypärän uusinta. Kaikenlaista sontaa ollu päässä tähän asti joten ottaisin mielelläni vastaan kommentteja.

Tarvis olla ns. tavallinen eli ei avo tai eikä avattava, mahdollisimman hiljainen: tulee radiosysteemiä. Radiosysteemissä on tarrakiinnitteisen ohuet kajarit, microfoni ...

Eihän siinä muuta mutta tarvis olla matala tai keskihintainen. Tähän rahatilanteeseen joku 400e on liikaa, varsinkin kun vanhakin ajaa vielä asiansa.

Toinen juttu, kuinka hyvin nuo kokomerkinnät pitää eri merkkien kesken, lähinnä siten että jos netistä tilaa niin onko
käytävä sovittamassa samanlaista ennen tilausta.

Täsä käy tod näk niin että hankinta tulee vasta sitten kun pääsee mopolla baanalle( sää) ja löytyy sopivia käytettyjä ehdokkaita.

:WAZAAP:

-vk-

Toinen juttu, kuinka hyvin nuo kokomerkinnät pitää eri merkkien kesken, lähinnä siten että jos netistä tilaa niin onko
käytävä sovittamassa samanlaista ennen tilausta.

Mä harjoittelin tilaamista pelkän kokomerkinnän perusteella ja melko metsään on mennyt. Kaksi avokypärää olen onnistunut tilaamaan, mutta umpikypärä menikin sitten jo suoraan pieleen eli suosittelen sovittamista, ellet sitten osta samanlaista kuin nyt käytössä oleva. Eipä noissa kokohommissa mitään standardeja tunnu olevan eli isot on erot valmistajien välillä.

Jos budjetti on rajallinen, käy kurkkaamassa vaikkapa täällä. Käytiin sovittamassa vaimolle kypärä koto Suomessa ja tuolta tilasin ja säästin puolet kypärän hinnassa. Merkki oli HJC ja ihan asiallinen kypärä 139€ hintaan. :D

Eipä noissa kokohommissa mitään standardeja tunnu olevan eli isot on erot valmistajien välillä

Ja vaikka olisi standardit ja kokoeroa ei olisi niin onhan se nyt sovitettava, että saa mieleisen.. hirveitä eroja istuvuudessa (ainakin mun nuppiin) vaikka koko olisi täsmälleen sama.. esimerkkinä Arai viper aivan suolesta kun taas Arai chaser istuu hyvin tai sitten sovittamani viper oli viallinen..

Viimeksi muokattu:
Ja vaikka olisi standardit ja kokoeroa ei olisi niin onhan se nyt sovitettava, että saa mieleisen.. hirveitä eroja istuvuudessa (ainakin mun nuppiin) vaikka koko olisi täsmälleen sama.. esimerkkinä Arai viper aivan suolesta kun taas Arai chaser istuu hyvin tai sitten sovittamani viper oli viallinen..

On niissä eroja saman valmistajan malleissakin, itellä esim AGV Stealth istuu päähän hyvin , T2 ei ollenkaan.
Toki usien saman valmistajan kypärät on saman tapaisia malliltaan- mut ei kaikki.

Tilasin tuolta FC-motosta AVG:n GP-Tech Seven- mallisen kypärän. Onko kokemuksia? L-koko otin, kun jokainen testaamani XL kypärä on ollut liian löysä..

Back