Aiemmin minua häirinnyt VTEC-venttiilien mukaan tulon aiheuttama "moottorijarrutus-nykäisy" on pois.
Mä luin jotain jenkkifoorumia ja arvelivat siellä, että Hondalla on ECUa säädetty tarkoituksella laihaksi ennen VTEC-siirtymää, jotta se (siirtymä) olisi vielä vähän merkittävämpi. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, mutta kyllähän sitä luulisi, että tehtaallakin olisi huomattu, että tasakaasulla tasaisesti kiihdytettäessä veto lakkaa pahasti juuri ennen VTEC-siirtymää ja venojen auetessa kahvoissa saa roikkua.
Mulla on omassa kartassani 20-60 % kaasunavauksilla 5000-7000 rpm alueella rikastukset välillä 8-16 % ja veto ei todellakaan lakkaa.
Kiinnostaisiko ketään VTEC-VFR:n omistajaa jakaa omaa dynon kautta saamaa karttaansa, niin voisin tehdä vertailuja? Itsehän olen oman karttani säätänyt yhdistäen ns. Cozye-kartan (tarkoitettu jenkki-VFR:lle, eli itsessään liian laiha) ja Dynojetin euro-VFR -version kartan ja sitten persdynolla säätänyt alueita useamman kerran niin, että tällä hetkellä pyörä toimii loistavasti; vääntää hyvin heti 3000 rpm alkaen, mitkään kierroslukualueet eivät nyi ja veto on tasaista läpi koko kierroslukualueen. Kulutuskaan ei mitenkään erityisen pahalta tunn:, maantiellä tasaisella ~80-90 km/h keskinopeudella kulutus alle 6 litran - kaupunkiajossa vähän huono tehdä mitään mittauksia. On-off -siirtymä kaasulta/kaasulle on myös tasainen.
Kuten aiemmin olen kirjoittanut, että omassa VFR:ssä ovat Leovincen ovalit (killereillä), O2-eliminaattorit, PAIR-järjestelmä poistettu kokonaan (tulpattu sylinterikansista ja airboxista) ja flapper-valve niin ikään poistettu käytöstä alipaineletku tulppaamalla.