Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tänä kesänä on ylimääräistä sijoittaa, niin todennäköisesti uudeksi ykköskypäräksi tulee HJC:n R-PHA 10, mutta Marushin jätetään satunnaisten matkustajien käyttöön.
Mihin hintaan olet RS1/RS2:sta katsomassa? Parhaat tarjoukset R-PHA 10:stä ovat olleet todella edullisia (alle 200 €) poistuvien mallien kohdalla, joten suosittelen katsomaan niitä varoiksi. Kypärissäkin kehitystä tapahtuu 2-3 vuoden aikana yllättävän paljon.
RS2 Sekandoa kattelin Eurobikerista hintaan 389€, RS1 olis fc-moto.de :ssä 227€ +tk.
Itse ajattelin alussa tuota HJC R-PHA 10 Club MC10, mutta rupesin ajattelemaan että kypärän pitää olla mahdollisimman kevyt ja mielellään 5 tähteä Sharpilta.
Toki en sulkenut tuota HJC :tä kokonaan pois laskuista, onko muuta kauppaa mistä noita voisi katsoa?
Mä ostin poistuvana tuotteena tuon RS1:n hintaan 195 €. Tuntui kivan kevyeltä päähän ja myyjä vakuutteli, että on passeli laitos. Käytössähän tuo ei ole vielä ollut kertaakaan, korttia ja menopeliä odotellessa.
Ps. Kotona huomasin, että siinä on muovipussissa joku kumikampa mukana, mitä sillä tehdään?
Kuva liittyy.
![]()
Toi näyttää "nokkasuojalta" jonka tarkoitus on ohjata hengitysilmaa pois visiiriltä ettei se huurru.
Näillä keleillä voi olla tarpeen....

Mä ostin poistuvana tuotteena tuon RS1:n hintaan 195 €.

"Mahtuu mahtuu!"Siihen se tungetaan vaan raakasti. Keskikohta nenän kohdille, kannattaa laittaa jotain liukkaria (sylkeä tjsp) vähän niin sujahtaa paremmin ahtaaseen koloon.![]()
Porin Motoxista. Tuolla oli muitakin poistotuotteita jonkin verran -35 %.Mistä?![]()
Tuli hankittua Marushin RS2 pöllityn Nolanin tilalle. Otin pinlockin koska se toimi loistavasti Nolanissa.
Pari ongelmaa:
- visiirin yläreuna ei ole täysin tiivis vasemmasta reunasta, vinkuu vittumaisesti. Olen jo säätänyt visiirin niin "kireälle" kuin sen noista ruuveista löysäämällä saa.
- pinlockin yläreuna on ahdistavan matalalla ja käytännössä on yli taajamanopeuksissa aina suoraan näkökentässä (se pinlockin "raja" siis). Onko tähän saatavana mitään suurempaa pinlockia, tai jotain muuta huurtumatonta visiiriä jota voi käyttää ilman pinlockia?
Palataans taas tähän aiheeseen...
Kävin ostamassa toisen visiirin ja visiirin ne muoviset visiirin kiinnitys- / säätöpalikat ajatellen että josko jommassa kummassa olisi ollut joku valuvika enkä siksi olis saanut säädettyä visiiriä tiiviksi. Noh... eipä tämäkään sen tiiviimmäksi suostu säätymään, vinkuu vuoroin ala- ja vuoroin yläreunasta visiiriä.
Mitään vinkkiä tuohon säätöön?
Halleluuja ja töttöröö! Sain lopulta ehkä kymmenennellä yrittämällä visiirin vinkumattomiin säätöihin! On aika herkkää touhua tuo säätö...
Vaimo kanssa valitteli, että visirii fuskaa Marushinissa. Malli tosin on 999RS. Äkkisältään näyttäisi että visiirin ympärillä olevat tiivisteet eivät yksinkertaisesti ota visiiriin kiinni, vaikka kiinnikkeet olisi vedetty niin taakse kuin mahdollista. Oliskohan jollain vinkkiä tuon säätöihin tai tiivistämiseen?
Mulla kikka oli ettei niitä säätöjä vedäkään ihan taakse - muistaakseni alempi säätö piti olla sopivasti edessä että yläreunasta tuli tiivis.
Oli tuossa melkonen hierominen että sai kohalleen, etenkin kun sitä ei voi säätää visiirin paikallaan ollessa :/
Tää taitaa olla joka kypärässä. Omaa Shoeita jouduin kanssa tiukkaamaan hieman ja aika samanlainen oli siinäkin tuo visiirin säätöperiaate.