• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ehdotelkaa nakupyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täytyykin käydä koeajamassa Nudat, B-kingit ja muut. Speed Triplen olen koeajanut muutaman kerran vuosien aikana ja tiedän, että tykkään. B-kingilla joskus lyhyt koeajo, ei päässyt kaupungissa kunnolla koittamaan ominaisuuksia. Voisihan noita muitakin koitella, jos tulee vastaan. Saisi vaan nyt keli kuivaa koeajoa varten, polte on jo kova :D

Street triple R:ää pääsin koittamaan, kun oli kuiva hetki iltapäivästä. Yllättävä hyvä veto koneessa noin pieneksi, näppärä pyörä, tuntui ketterämmältä kuin Hypermotard. Vääntöä tietty rutkasti vähemmän. Muistaakseni Speed triple oli astetta kömpelömpi ja siinä oli löysempi alusta(?).

B-king olisi taas vähän erilainen pyörä kuin edelliset, se tai Triple ovat nyt kärkisijoilla. KTM SM-R olisi taas hyvä kompromissi, mutta ehkä liikaa sellainen ja samanlainen kuin Sduke. Mitähän näitä muita olisi?

Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että pätevän näköinen tuo pikkuinen MV Augusta 675 on kanssa. Ei taida vielä löytyä suomesta? En ainakaan netistä löytänyt.

Ensimmäiset on kai tulossa aivan näinä aikoina. Ainakin MP-Racingiin ja Tuusmotoriin.

Oma valinta oli tuonon ja superduken väliltä. SDR:ää en koskaan päässyt missään testaamaan, normidukea kylläkin ja olihan se kiva... :) Oma valinta nyt kallistu V4 tuonon kannalle kuitenkin. Kantsii käydä testaamassa.

Tosin onko se nyt ihan täysnaku...?

Itsellä oli ennen Street Triple R, mutta vaihdoin sen Super Dukeen :) Vaihdon syy oli se, että halusin lisää vääntöä matalammille kierroksille. Olen kyllä tykännyt. Super Duken ajoasento sopii minulle myös paljon paremmin.

Itsellä oli ennen Street Triple R, mutta vaihdoin sen Super Dukeen :) Vaihdon syy oli se, että halusin lisää vääntöä matalammille kierroksille. Olen kyllä tykännyt. Super Duken ajoasento sopii minulle myös paljon paremmin.

Superduke onkin hieno pyörä, ehkä sitten tulee ostettua taas se seuraava malli, joka ilmestynee 2013?

Nuo Brutalet ovat kiinnostaneet nyt aika paljon, niissä on ainakin ulkonäkö kohdallaan :)

Brutale tuntui koeajossa vähän hengettömältä keskialueella, vaikka näkemäni dynokäppyrät olivat aika Superduken kaltaiset. Ehkä se on tuo neloskone, mikä vaatii totuttelua(?). Yläkierroksilla taas parkui paljon paremmin kuin Hypermotard ja ehkä vähän paremmin kuin Sduke. Vähän samaa oli 10' Z1000 tonnisessa.

Todella hieno pyörä ajaa muuten.

En tiä onko vähä kökköä omaa pyörää kehua, mutta käy koeajamassa Buell XBS Lightning, niin saat vähän vertailupohjaa sieltäkin suunnalta. Itsellä tällänen aika paljon laiteltu Bulunen. Voisi olla myynnissäkin..?

373995_10150685238353419_708868418_9117726_1264609257_n.jpg

Eissaatana mikä raami tuossa buellissa! Kait tuohonki silimä tottuu, mutta nyt näin kynäniskalle tuo näyttää melko paljon pyörältä joka on tarkotettu tyypeille joille hauiksen ympärysmitta pitää olla isompi ku reiden ja sama pyörän raamille. Oikeasti ensimmäistä kertaa näen moisen vehkeen kuvan. Kait tuosta normaalisti etes katteet peittää osan?

edit. Otin selvää, ei peitä. Melko radikaali runko kyllä. Kait tuohonki silmä tykästyy aikanaan. :)

Nyt kun tulvaportit omien pyörien kehumiselle on avattu, niin kannattaa muistaa myös Suzuki GSR750. Mitään en mistään tiedä, mutta on sitä ainakin joku kehunut: Motorcycle News, best all-rounder of the year 2011

Vai olikohan vaalirahoja pelissä. :right:

No itsellä ei valittamista mutta ei ole vertailukohtaakaan kun on eka pyörä.

Eli siis jos alle tonninen tulee kysymykseen.

Benellin TNT Mallit on hyvännäkösiä ja mukavia ajaa mutta liian usein oli sähkövikaa ja kaikkea muuta pientä häikkää joten en suosittele.
Itellä alla nyt RC8 ja olen miettinyt sen muokkaamista nakuksi.
Pitäis vaa sit hommata Akran putki ja ne on tohon malliin aika törkeen hintasia ja poliisit kuulee mopon 4kilometrin päästä ja laittaa ratsiaa valmiiks. :'(

Buellilla tuli kurvailtua aikanaan vajaa 10tkm, ei mitään vikaa siinäkään, paitsi osat irtoilivat tärinästä.

On tuo Brutale ykkösenä tällä erää kuitenkin, siinä olisi sopivasti vaihtelua. Kyseeseen tulisi varmaan hinnan puolesta 910 tai 920. Ei nuo Benellin mahdolliset sähköviat kauheasti rohkaise, niitä oli yhdessä pyörässä ihan tarpeeksi aikanaan.

RC8 olisi muikea laite, ei vaan viitsisi heti riisua sitä. Kyykyllä en niin välitä ajaa.

Viimeksi muokattu:
Lämpimästi voin suositella Morinia! Kannattaa ainakin käydä koeajamassa ihan kokemuksen vuoksi.

Eihän tuollasen varaosien ja huoltojen saatavuudelta epävarman pyörän hankinta mikään järki-investointi ole, mutta harrastuksissa ei aina järkeä tarvitsekaan olla. Voi tietty itselläkin hymy hyytyä, mikäli omaan Moriniin jotain suurempaa vikaa tulisi kausi menisi osia odotellessa.

En tiedä onko se juuri Morinin mellevä vääntö yhdistettynä lyhytiskuiseen koneeseen, mutta jotenkin tuolla tulee sellanen murhaava fiilis. Kulkee kuin kiskoilla ja repii niin pirusti.

Mun silmään noi bulut näyttää kyllä makeilta, pitäisi joskus käydä kokeilemassa millaisia nuo ovat ajaa.

cb1000r:ään olin todella pettynyt. Jotenkin ajotuntuma liian "helppo". Tosi hyvä pyörä noin muuten, mutta not my cup of tea.

Kun tosta Benellistä tuli juttua ni kävin nostalgia fiilistelemässä nettimotossa kattoo Cafe Racereita ja onhan se komia vehje ja kiva ajaa.

Mutta sitten kävin kattoo muita TNT malleja ja heti eka ilmoitus muistutti selkeästi miksi myin omani halvalla pois.

"Pyörä muuten hyvässä kunnossa mutta etuiskarissa pieni lommo ja ei lähde lämpimänä käyntiin.
Eli jos ajaa moottorin kuumaksi ja sammuttaa niin joutuu 25min odottamaan ennenkuin lähtee
."

AAARGH ! Muistot palaa kun käpy palaa...
http://www.nettimoto.com/benelli/tnt/1292091

No toivotaan että noissa udemmissa malleissa viat on saatu korjattua mutta -07 tai sitä vanhempaa en ostais.

Henk. koht. mielipide mutta edelleen on toi cafe racer yksi parhaimman näkösiä pyöriä planeetalla.
Jos siihen sais luotetavuuden kohdillen ja noin 20kg painoo pois ni ostaisin uuden heti.
benelli-cafe-racer-1124226_b_b1586966ddabc64b.jpg

2008benellitnt1130caferb.jpg

tntcaferacer.jpg

Viimeksi muokattu:
Lämpimästi voin suositella Morinia! Kannattaa ainakin käydä koeajamassa ihan kokemuksen vuoksi.

Eihän tuollasen varaosien ja huoltojen saatavuudelta epävarman pyörän hankinta mikään järki-investointi ole, mutta harrastuksissa ei aina järkeä tarvitsekaan olla. Voi tietty itselläkin hymy hyytyä, mikäli omaan Moriniin jotain suurempaa vikaa tulisi kausi menisi osia odotellessa.

En tiedä onko se juuri Morinin mellevä vääntö yhdistettynä lyhytiskuiseen koneeseen, mutta jotenkin tuolla tulee sellanen murhaava fiilis. Kulkee kuin kiskoilla ja repii niin pirusti.

Mun silmään noi bulut näyttää kyllä makeilta, pitäisi joskus käydä kokeilemassa millaisia nuo ovat ajaa.

cb1000r:ään olin todella pettynyt. Jotenkin ajotuntuma liian "helppo". Tosi hyvä pyörä noin muuten, mutta not my cup of tea.

Täytyy kaiketi tutustua tuohon Moto Moriiniin vielä tarkemmin. Siinä olisi toinen vaihtoehto Brutalelle, ulkonäkökin samaa tasoa.

Kun tosta Benellistä tuli juttua ni kävin nostalgia fiilistelemässä nettimotossa kattoo Cafe Racereita ja onhan se komia vehje ja kiva ajaa.

Mutta sitten kävin kattoo muita TNT malleja ja heti eka ilmoitus muistutti selkeästi miksi myin omani halvalla pois.

"Pyörä muuten hyvässä kunnossa mutta etuiskarissa pieni lommo ja ei lähde lämpimänä käyntiin.
Eli jos ajaa moottorin kuumaksi ja sammuttaa niin joutuu 25min odottamaan ennenkuin lähtee
."

AAARGH ! Muistot palaa kun käpy palaa...
http://www.nettimoto.com/benelli/tnt/1292091

No toivotaan että noissa udemmissa malleissa viat on saatu korjattua mutta -07 tai sitä vanhempaa en ostais.

Henk. koht. mielipide mutta edelleen on toi cafe racer yksi parhaimman näkösiä pyöriä planeetalla.
Jos siihen sais luotetavuuden kohdillen ja noin 20kg painoo pois ni ostaisin uuden heti.
benelli-cafe-racer-1124226_b_b1586966ddabc64b.jpg

2008benellitnt1130caferb.jpg

tntcaferacer.jpg

Italiassa kun olin prätkäilemässä SuperDukella, niin tuli yksi tuommoinen moikkaamaan Grossglocknerilla. Todella hienon oloinen pyörä, tosin sekin moitti luotettavuutta kovasti :(

Eissaatana mikä raami tuossa buellissa! Kait tuohonki silimä tottuu, mutta nyt näin kynäniskalle tuo näyttää melko paljon pyörältä joka on tarkotettu tyypeille joille hauiksen ympärysmitta pitää olla isompi ku reiden ja sama pyörän raamille. Oikeasti ensimmäistä kertaa näen moisen vehkeen kuvan. Kait tuosta normaalisti etes katteet peittää osan?

edit. Otin selvää, ei peitä. Melko radikaali runko kyllä. Kait tuohonki silmä tykästyy aikanaan. :)

Heh, Bulun XB Lightningit on kyllä aika hassun näkösiä, mut mä ihastuin heti tuohon rujouteen ja tietty siihen, et se on reilusti erilainen ku muut. Lähinnä nyt tarkotan, et eri ratkaisuihin rungossa (matala painopiste = mahtava viedä mutkissa) sekä tietty noi koneet, mihin palikkaa löytyy ihan niin paljon kun haluaa tilata. Mikään ison kaverin laite tuo EI ole, eli pitkä hujoppi tai oikeen lihava kaveri ostaa kyllä väärin, jos tuollaisen kättelee. Mä oon tällänen matalajalkanen, eli 170cm sulka pääs ja 70kg, niin aika passeli on Bulu mulle.

Mutta jokainen tyylillään ja onnea tämän topicin aloittaneelle, joka nakua etsii kesän rientoihin.

JOS itse ostaisin Bulun kaveriksi jonkun toisen, niin se voisi olla Benellin TNT musta-punaisena. :WAZAAP:

Back